市場調査レポート
商品コード
1075349

小売業向け人工知能(AI)の成長機会

Global Retail Artificial Intelligence (AI) Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 46 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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小売業向け人工知能(AI)の成長機会
出版日: 2022年04月11日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 46 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

現在進行中のCOVID-19大流行の被害、技術の進歩、消費者の需要の進化は、特にeコマース小売セグメントにおいて、小売業向けAI技術の普及に道を開いています。

当レポートでは、小売業向け人工知能(AI)市場について調査分析し、戦略的必須要件、成長環境、成長機会分析、企業プロファイルに関する情報を提供しています。

目次

戦略的必須要件

  • 成長がますます困難になるのはなぜか?
  • 戦略的必須要件 8(TM)
  • 小売業向け人工知能(AI)産業に対する上位3つの戦略的必須要件の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine (TM)を促進

成長環境

  • 小売企業間でのAIの導入
  • AIソリューション導入の目的
  • 成長の促進要因
  • COVID-19パンデミックは、eコマースプラットフォームとオンラインチャネルでのAIの採用を促進
  • 小売企業におけるAI導入の課題
  • 成長の抑制要因
  • 小売業におけるAI-重要な動向
  • 動向1:非構造化データから洞察を得るためのAIを活用したブランディングおよびマーケティングソリューションに対する需要の高まり
  • 動向2:小売業は潜在的な顧客をターゲットにするためにオンライン製品の検索と発見に焦点を当てる
  • 動向3:オムニチャネルアプローチを通して顧客体験の向上に小売業が重点を置く

成長機会分析

  • 小売業により展開されたAI関連の技術
  • NLPは、さまざまな小売アプリケーションをサポートする基盤技術として登場
  • チャットボットと仮想エージェントは、顧客とのインタラクションのための小売事業の中核になりつつある
  • 小売業は、顧客とのインタラクションから洞察を得るために音声分析をますます使用
  • コンピュータビジョンツールは、外部のショッピング体験と内部の小売事業を改善する上で極めて重要な役割を果たす
  • 感情と感性の分析は、顧客の行動に対するより深い洞察を提供する
  • 顔認識技術は店内小売業に利益をもたらす
  • 小売業向けAI-ユースケース:業界セグメント別(オンラインおよび店内小売)
  • 小売業向けAI-ユースケース:機能別
  • 小売業向けAI-ユースケースカテゴリの説明

企業プロファイル

  • 企業プロファイル-Intellias
  • 企業プロファイル-ViSenze

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:顧客との効果的なインタラクションのためのチャットボットと仮想アシスタント
  • 成長機会2:オンライン顧客体験を強化するための拡張現実ソリューションの統合
  • 成長機会3:顧客データを保護するためのサイバーセキュリティソリューションの統合

付録

  • 回答者のプロファイル
  • 図表リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PD10-69

AI Solutions will Drive the Future Growth Potential of the Retail Space for Technology Providers

In this research service, Frost & Sullivan examines the pivotal role of artificial intelligence (AI) in the retail sector. The study will help retailers understand the key trends in the evolving retail AI marketplace as they consider investing in cognitive capabilities. Frost & Sullivan offers insights for stakeholders by identifying AI growth drivers that will facilitate the deployment of AI-based solutions in the retail sector. The research service also examines retailers' growing focus on improving the customer experience through an omnichannel approach (using AI-powered branding and marketing solutions) and enhancing online search and discovery to target potential customers.

In addition, the ravages of the ongoing COVID-19 pandemic, technological advancements, and evolving consumer demands are paving the way for the widespread adoption of retail AI technologies, especially in the eCommerce retail segment. This study also offers direction to technology vendors in terms of charting their strategic priorities and building new capabilities to capitalize on the emerging growth opportunities in the retail AI spac

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on the Retail Artificial Intelligence Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • AI Deployment Among Retail Firms
  • Purpose for Implementing AI Solutions
  • Growth Drivers
  • The COVID-19 Pandemic will Drive AI Adoption in eCommerce Platforms and Online Channels
  • Challenges in AI Implementation in Retail Firms
  • Growth Restraints
  • AI in Retail-Important Trends
  • Trend 1: Rising Demand for AI-powered Branding and Marketing Solutions to Gain Insights from Unstructured Data
  • Trend 2: Retailer Focus on Online Product Search and Discovery to Target Potential Customers
  • Trend 3: Retailer Emphasis on Improving Customer Experience Through the Omnichannel Approach

Growth Opportunity Analysis

  • AI-related technologies deployed by retailers
  • NLP is Emerging as an Underlying Technology to Support Different Retail Applications
  • Chatbots and Virtual Agents are Becoming the Core of Retail Operations for Customer Interactions
  • Retailers are Increasingly Using Speech Analytics to Gain Insights from Customer Interactions
  • Computer Vision Tools will Play a Pivotal Role in Improving External Shopping Experiences and Internal Retail Operations
  • Emotion and Sentiment Analysis will Offer Greater Insight Into Customer Behavior
  • Facial Recognition Technologies will Benefit In-store Retail Operations
  • Retail AI-Key Use-cases by Industry Segment (Online and In-store Retail)
  • Retail AI-Key Use-cases by Function
  • Retail AI-Key Use-case Categories Explained
  • Retail AI-Key Use-case Categories Explained (continued)

Company Profiles

  • Company Profile-Intellias
  • Company Profile-ViSenze

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Chatbots and Virtual Assistants for Effective Interaction with Customers
  • Growth Opportunity 1: Chatbots and Virtual Assistants for Effective Interaction with Customers (continued)
  • Growth Opportunity 2: Integration of Augmented Reality Solutions to Enhance the Online Customer Experience
  • Growth Opportunity 2: Integration of Augmented Reality Solutions to Enhance the Online Customer Experience (continued)
  • Growth Opportunity 3: Integrating Cybersecurity Solutions to Secure Consumer Data
  • Growth Opportunity 3: Integrating Cybersecurity Solutions to Secure Consumer Data (continued)

Appendix

  • Respondent Profile
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer