表紙:IoTスタートアップ企業トラッカー:デジタルリテール
市場調査レポート
商品コード
1008339

IoTスタートアップ企業トラッカー:デジタルリテール

IoT Start-up Tracker-Digital Retail

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 56 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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IoTスタートアップ企業トラッカー:デジタルリテール
出版日: 2021年05月13日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 56 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

小売業界では、抜本的なイノベーションとデジタルトランスフォーメーションによる売上・収益の向上にますます注力しています。IoTの一部とみなされるためには、製品、アプリケーション、サービスが、以下の要素で構成されるより大きなソリューションの一部でなければなりません。

  • 仮想化され、データ測定機能を備えたオブジェクト
  • 物理的および仮想的なオブジェクトにIDを付与する機能
  • モニタリングとインタラクションのための、これらのオブジェクト間の相互接続
  • データからリアルタイムに洞察を得て、それを既存のビジネスプロセスに組み込む機能

成熟したICT分野とは異なり、IoT分野は、自動車、エネルギー、製造業などの他の産業と大きく重なっています。IoT関連の経済活動を正確に観察・測定するために、上記の定義を用いて、テクノロジー製品、アプリケーション、サービスがIoTの一部とみなされるかどうかを判断しています。

当レポートでは、デジタルリテールにおけるIoTスタートアップ企業に焦点を当て、エンドユーザーに付加価値を与える能力をもつ新興企業やニッチ企業を特定するほか、リテール向けIoTに取り組むスタートアップ企業を地域別にリスト化し、業界の抱える課題にマッチする製品を提供するソリューションプロバイダーを明らかにしています。

目次

戦略的必須事項

  • 成長がますます困難になる理由
  • Strategic Imperative 8
  • デジタルリテール業界に対する上位3つの戦略的必須事項の影響
  • 成長機会によって推進されるGrowth Pipeline Engine

市場の定義と調査手法

  • モノのインターネット(IoT)の定義
  • 調査範囲
  • 調査プロセスと調査手法
  • 小売業におけるIoT:主要トピック

成長環境

  • リテール市場におけるビジネス目標
  • テクノロジーの基盤構築
  • エッジアーキテクチャーの現状
  • 小売業の未来
  • 店舗の役割の変化
  • ジャストコマース
  • パーソナライゼーション、没入型体験、マーケティングチャネル
  • 継続的な実験と「リテールテインメント」の実現
  • フリクションレス・コンビニエンス
  • デジタルリテール市場の主な動向
  • デジタルリテール市場の主な技術
  • インストアIoTソリューション
  • デジタルリテール市場における4大成長機会
  • 成長のための重要な成功要因

競合情勢

  • デジタルリテール市場の主要な競合企業(新興企業)
  • スコアリング調査手法
  • イノベーションターゲット

企業プロファイル

  • RetailNext
    • 企業プロファイル
    • アナリストの視点
  • Aislelabs
    • 企業プロファイル
    • アナリストの視点
  • VideoMining
    • 企業プロファイル
    • アナリストの視点
  • Zaitt
    • 企業プロファイル
    • アナリストの視点

成長機会

  • 成長の機会1:市場投入までの時間を短縮するためのソフトウェア統合
  • 成長の機会2:手頃な価格のハードウェアによる市場の大衆化
  • 成長の機会3:認知度向上のためのコンサルティングとサポート
  • 成長の機会4:幅広い接続オプションによる小売インフラの構築
  • 出品物一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: K608-67

Seamless Integration Between Offline and Online Creates New Growth Opportunities

The retail industry is increasingly focused on increasing sales and revenue through radical innovation and digital transformation.

Frost & Sullivan's Start-Up Tracker is a resource to help the ecosystem participants identify solution providers with offerings that match industry challenges.

The Start-Up Tracker provides a rich database of start-up and niche players that have the capabilities to transform processes in retail and add value to the end-user. These companies were selected based on the Frost & Sullivan best practices database, in addition to secondary research on retail tech ecosystem mappings and rankings worldwide, such as the IoT Retail Market Map from CB Insights and other regional Retail Tech mapping and rankings.

A list of start-ups focused on retail IoT was made by region, including different segments: sensor-based analytics and marketing, indoor mapping, smart dressing rooms, and service robots.

Frost & Sullivan conducted detailed primary interviews with start-ups that are standing out in beacon-and sensor-based analytics and marketing in different regions to generate a competitive profile and understand relevant developments, strategy and value proposition. Beacon-and sensor-based analytics and marketing was chosen because it is the segment with the most innovative solutions in the digital retail industry.

Each company short-listed has been screened and analyzed by the analyst, and an overall score was established for each start-up based on the criteria described in this study.

To be considered a part of the IoT, any product, application, or service must be part of a larger solution that comprises these 4 elements:

  • Objects that are virtualized and imbued with data measurement capabilities
  • The ability to grant identities to physical and virtual objects
  • Interconnections between these objects for monitoring and interaction
  • The ability to generate real-time insights from data and incorporate them into existing business processes
  • The Internet of Things (IoT) space is still in flux. Unlike more mature ICT verticals, the IoT space also has significant overlap with other industries such as the automotive, energy, and manufacturing industries.
  • To accurately observe and measure IoT-related economic activity, Frost & Sullivan uses the definition above to determine if a technology product, application, or service is to be considered part of the IoT.

The key digital agriculture products covered in this study are automation and control systems, wireless connectivity and sensors, and smart retail equipment and machinery. The key segments covered in this study are indoor mapping, smart dressing rooms, sensor-based analytics and marketing, and service robots. Indoor mapping is often used to create promotions. Smart dressing rooms is usually based on interactive touchscreen. Sensor-based analytics and marketing solutions often tracks in-store visitors. Service robots aim enables shelves to stay always stocked.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on Digital Retail Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Market Definition and Methodology

  • Definition of the Internet of Things (IoT)
  • Scope of the Study
  • Research Process and Methodology
  • Research Process and Methodology (continued)
  • IoT in Retail-Key Topics Covered in this Study

Growth Environment

  • Business Goals in the Retail Market
  • Building Technology Foundations
  • State of Edge Architectures
  • Future of Retail
  • Changing Role of the Store
  • Changing Role of the Store (continued)
  • Just Commerce
  • Personalisation, Immersive Experiences, and Marketing Channels
  • Continuous Experimentation and 'Retailtainment'
  • Frictionless Convenience
  • Main Trends in Digital Retail Market
  • Main Technologies in Digital Retail Market
  • In-store IoT Solutions
  • Top 4 Growth Opportunities in Digital Retail Market
  • Critical Success Factors for Growth

Key Competitors

  • Key Competitors (Start-ups) in the Digital Retail Market
  • Scoring Methodology for Competitive Profiles
  • Innovation Target for Competitive Profiles

Company Profile

  • RetailNext-Company Profile
  • RetailNext-Analyst Viewpoint
  • Aislelabs-Company Profile
  • Aislelabs-Analyst Viewpoint
  • VideoMining-Company Profile
  • VideoMining-Analyst Viewpoint
  • Zaitt-Company Profile
  • Zaitt-Analyst Viewpoint

Growth Opportunities

  • Growth Opportunity 1-Software Integration for Time-to-market Acceleration
  • Growth Opportunity 1-Software Integration for Time-to-market Acceleration (continued)
  • Growth Opportunity 2-Affordable Hardware for Market Massification
  • Growth Opportunity 2-Affordable Hardware for Market Massification (continued)
  • Growth Opportunity 3-Consulting and Support for increased Awareness
  • Growth Opportunity 3-Consulting and Support for Increased Awareness (continued)
  • Growth Opportunity 4-Wider Breadth of Connectivity Options for Retail Infrastructure
  • Growth Opportunity 4-Wider Breadth of Connectivity Options for Retail Infrastructure (continued)
  • List of Exhibits
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