表紙:COVID後の消費者行動を形作る変革的なメガ動向
市場調査レポート
商品コード
1006499

COVID後の消費者行動を形作る変革的なメガ動向

Transformative Mega Trends Shaping Post-COVID Consumer Behavior

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 48 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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COVID後の消費者行動を形作る変革的なメガ動向
出版日: 2021年04月30日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 48 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

企業は、行動分析によるコンシューマージャーニーの超個人化、家電製品やパーソナルデバイス、その他の家庭内製品のブランドを問わないシームレスな相互運用性、ヘルスケアのコンシューマライゼーションと患者中心のモデルなど、新しい消費者に対応するために顧客体験を再構築する必要があります。競争の激化は、革新的な技術とビジネスモデルにかかっています。

消費者の行動を形作る5つの主な影響分野のマッピング

  • 家庭:パンデミックにより、消費者は健康と衛生に関する懸念から、テクノロジーとの対話や非接触テクノロジーの採用を余儀なくされている。家は仕事、娯楽、健康の中心となる。
  • 仕事:多くの人々が自宅で仕事をし続け、オフィスに戻ることに抵抗を示すことで、職場の絆が解消される可能性。従業員はこのような環境において、デジタルコラボレーションを通じて、より多くの可視性と透明性を求めるようになる。
  • ヘルスケア:ヘルスケアにおける様々な側面が、本質的にデータに基づいたものになる。消費者は、自分の健康やウェルネスを管理し、より良い情報に基づいた意思決定を行うために、個人の健康データの管理を求めるようになる。
  • レジャー:価格に敏感な消費者は、個々のブランドからマーケットプレイス(Amazonなど)へと移行している。製品やサービスの認知度を高めるためには、ソーシャルプラットフォーム上で、価値観や特徴が似ているより小さなオーディエンスに向けて、ターゲットを絞った働きかけが必要になる。また、バーチャルエンターテイメントが求められるようになる。
  • モビリティ:新しいコネクティビティ技術により、自動車はエンドツーエンドのオムニチャネル体験を提供する健康、ウェルネス、福利厚生のポイントとなるでしょう。健康と安全が重視され、共有のモビリティは減少していく。

当レポートは、COVID後の消費者行動を形作る変革的なメガ動向について調査しており、消費者行動の動向、消費者体験ジャーニー、今後のシナリオ、成長機会などの情報を提供しています。

目次

Strategic Imperatives

  • 成長がますます困難になる理由
  • Strategic Imperatives 8(TM)
  • COVID-19パンデミック後の変革を推進する3つの主なStrategic Imperatives
  • Growth Pipeline Engine(TM)による成長機会の促進
  • 要点

消費者行動の動向

  • COVID-19後の消費者行動の変化
  • 健康、娯楽、仕事のハブとなる家庭
  • ハイブリッドな作業環境への適合のための通信の境界の再考
  • ヘルスケアインタラクションへの仮想ファーストアプローチ
  • 価値主導の活動に焦点を当てた消費者支出
  • モビリティの健康、安全、信頼性を重視

消費者体験ジャーニー

  • 5つの主要分野における消費者行動の変化
  • 鍵となるパーソナライゼーションによるパンデミック後のカスタマーエクスペリエンスジャーニー
  • パンデミック後の顧客体験マインドセットへの適応
  • エンドツーエンドのデジタル化のための小売顧客体験へのAIの導入

将来のビジョニングのシナリオ

  • 新しい消費者行動による健康とウェルネスへの影響
  • 新しい消費者行動による小売への影響
  • 新しい消費者行動によるモビリティへの影響
  • 新しい消費者行動によるスマートシティへの影響

成長機会ユニバース

  • 成長の機会1:消費者ジャーニーのハイパーパーソナライゼーションのための行動分析
  • 成長の機会2:家庭のインターネット
  • 成長の機会3:デジタルメンタルヘルスケアの消費者化
  • 成長のための重要成功要因

次のステップ

目次
Product Code: K5AB-MT

New Customer Experiences Driven by Digitalization and Personalization Create Growth Opportunities

COVID-19 has impacted the way we work, make purchases, and spend our free time. Some consumption patterns and behaviors will have a lasting impact on economies around the world. Frost & Sullivan has mapped 5 critical areas of influences that will shape consumer behavior.

  • Home: The pandemic has compelled consumers to interact with technology, and embrace contactless technologies because of concerns about health and hygiene. The home will be a center of work, entertainment, and wellness.
  • Work: Workplace bonding has the potential to dissolve as many people continue to work from home and express reluctance to return to an office. Employees will demand more visibility and transparency in this environment through digital collaboration. Talent pools will become global.
  • Healthcare: Many aspects of the healthcare journey will become inherently data-based. Consumers will demand control over their personal health data to manage their health and wellness and make better-informed decisions.
  • Leisure: Price-sensitive consumers are pivoting to marketplaces (e.g., Amazon) from individual brands. Targeted outreach will be a must in spreading awareness about products and service to smaller audiences with similar values and traits on social platforms. Virtual entertainment will be in demand.
  • Mobility: Enabled by new connectivity technologies, cars will become points of health, wellness, and well-being with end-to-end, omnichannel experiences. With an emphasis on health and safety, shared mobility will be on the decline.

Companies will have to reimagine customer experiences to cater to the new consumer through behavioral analytics for hyperpersonalization of the consumer journey; seamless interoperability among appliances, personal devices, and other products in the home regardless of brand; and healthcare consumerization and patient-centric models. Competitive intensity will hinge on disruptive technologies and innovative business models.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Top Three Strategic Imperatives Driving Post-COVID-19 Pandemic Transformation
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Key Takeaways

Consumer Behavior Trends

  • Post-COVID-19 Consumer Behavior Shifts
  • Post-COVID-19 Consumer Behavior Shifts (continued)
  • Home will Become the Hub of Health, Entertainment, and Work
  • Home will Become the Hub of Health, Entertainment, and Work (continued)
  • Reimagine Communication Boundaries to Fit Hybrid Work Settings
  • Reimagine Communication Boundaries to Fit Hybrid Work Settings (continued)
  • Virtual-first Approach to Healthcare Interactions
  • Virtual-first Approach to Healthcare Interactions (continued)
  • Consumer Spending Focusing on Value-driven Activities
  • Consumer Spending Focusing on Value-driven Activities (continued)
  • Emphasis on Health, Safety, and Reliability for Mobility
  • Emphasis on Health, Safety, and Reliability for Mobility (continued)

Consumer Experience Journey

  • Shifts in Consumer Behavior Across 5 Key Areas
  • Personalization will be Key for the Post-pandemic Customer Experience Journey
  • Adapting to Post-pandemic Customer Experience Mindset
  • Infusing AI into the Retail Customer Experience for End-to-End Digitization

Future Visioning Scenarios

  • New Consumer Behavior will Influence Health and Wellness
  • New Consumer Behavior will Influence Retail
  • New Consumer Behavior will Influence Mobility
  • New Consumer Behavior will Influence Smart Cities

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Behavioral Analytics for Hyperpersonalization of the Consumer Journey
  • Growth Opportunity 1-Behavioral Analytics for Hyperpersonalization of the Consumer Journey (continued)
  • Growth Opportunity 2-Internet of Home
  • Growth Opportunity 2-Internet of Home (continued)
  • Growth Opportunity 3-Consumerization of Digital Mental Health Care
  • Growth Opportunity 3-Consumerization of Digital Mental Health Care (continued)
  • Critical Success Factors for Growth

Next Steps

  • Identifying Your Company's Growth Zone
  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
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  • List of Exhibits (continued)
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