表紙
市場調査レポート

世界のエンタテイメント番組レポート

Entertainment Report

発行 Eurodata TV Worldwide 商品コード 305974
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
Back to Top
世界のエンタテイメント番組レポート Entertainment Report
出版日: 2015年10月30日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、世界全体および主要11ヶ国における、一般テレビ局および専門局向けエンタテインメント・テレビの市場について分析し、全体的な視聴率動向や、人気番組・フォーマットの特徴と変遷、プラットフォーム別の成功事例などの情報を年間発行レポートにまとめてお届けすると共に、主要国市場の最新動向や新番組情報などを年3回発行の別冊にてお届けします。

一般局・専門局向けエンタテインメント番組の全体的動向

  • 編集ライン、市場シェア、視聴者のプロファイル
  • 番組編成戦略と主な課題

市場率上位のエンタテインメント番組の詳細分析

  • 各国のエンタテインメント番組ランキング
  • 新規フォーマット vs 長寿番組
  • 国際的ブランドと主要国市場での視聴率
  • 各国市場の主要な番組フォーマットの構成状況

ケーススタディ:全メディア・プラットフォーム向け成功戦略

別冊(年3回発行予定):市場動向の補足情報、および視聴率上位の新番組情報

分析対象国

  • 主要国:デンマーク・フランス・ドイツ・イスラエル・イタリア・日本・オランダ・スペイン・スウェーデン・英国・米国
  • その他の国々

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

Description

In each country studied (Denmark,France, Germany, Israel,Italy, Netherlands, South korea, Spain, Sweden,UK, USA), the report identifies market entry opportunities both on generalist and thematic channels as well as key players delivering entertainment programs.

The study provides insight into audience success of the best performing shows. It contrasts the audience appeal of new formats with long-running shows, looks at international brands and their performance across local markets and presents the most significant local formats.

Particular attention is paid to successful all media platform strategies

The report includes:

  • Market share of entertainment programs on generalist and thematic channels
  • Editorial line, market shares and audience profile
  • Programming strategies & key challenges
  • Evolution thematic programs by country

Insight into best performing shows

  • Entertainment program rankings by country
  • New formats vs long-running shows
  • International brands and their performance in the main markets
  • Presentation of the most significant local formats

Case studies of successful all media platform strategies

3 update reports (released in July, October 2015 and February 2016) to complete the annual report and highlight new well-performing programs

Results

1 Annual & 2 update Reports (August 2016 and February 2017)

Survey process

Year 2015

Back to Top