株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

マルチスクリーンコンテンツと戦略

Multiscreen Content

発行 Mediametrie (Eurodata TV Worldwide) 商品コード 305963
出版日 ページ情報 英文
納期: お問合せ
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
マルチスクリーンコンテンツと戦略 Multiscreen Content
出版日: 2016年12月13日 ページ情報: 英文

当商品の販売は、2017年04月27日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、マルチスクリーンコンテンツと戦略について調査分析し、最も革新的なデジタル戦略、すべてのプラットフォームにおける視聴者との接点、顧客の戦略について、体系的な情報を提供しています。

概要

フランス

  • TF1
  • France TV
  • M6
  • Arte
  • Canal +

ドイツ

  • ARD & ZDF
  • RTL
  • ProSiebenSat.1 Media
  • Sky Deutschland

イタリア

  • RAI
  • Mediaset
  • Sky Italia

オランダ

  • NLziet
  • NPO
  • RTL Nederland
  • SBS Broadcasting

スカンジナビア

  • 北欧諸国
  • 公共放送グループ
  • 民間放送グループ

スペイン

  • RTVE
  • Atresmedia
  • Mediaset

英国

  • BBC
  • ITV
  • Channel 4
  • Channel 5
  • Sky

米国

  • CBS
  • ABC
  • NBC
  • FOX
  • AMC
  • HBO
目次

Connected contents & delinearised viewing drive audiences: follow smart content ideas and broadcasters strategies with regards to this topic.

TV viewing has increased over the past years, boosted partly by smart transmedia strategies. In a fast changing environment, it is essential to have a structured and consistent view of the digital area.

The Multiscreen report deliver key insights about:

  • Multiscreen Usage: For each territory (May edition)
    • Multiscreen landscapes: viewing time by device, equipment coverage
    • Digital uses: online video market consumption, including VOD Depending on data's availabilities
  • Platforms : (November edition)
    • International and local platforms description: characteristics, business model
    • Traditional broadcasters' strategies versus pure players
  • Content strategy case studies :
    • Case studies about the most innovative practices implemented to engage audience around a program in a multiscreen context
  • Thematics focus :
    • Concise overview of the multiscreen strategies & habits over a specific TV genre or territory
  • Covered territories: France, Italy, Germany, the Netherlands, Denmark, Sweden, Norway, Spain, UK & USA, Australia, Canada... and more for the November edition on Platforms.

KEY POINTS:

  • Qualitative overview of the industry's latest platforms
  • Comparison of content strategies across screen and best practices

BENEFITS :

The Multiscreen Report helps you to:

  • Keep abreast of the most innovative digital strategies
  • Evaluate each market in terms of online video offer and multiscreen usage
  • Adapt your pitch to your clients' 360° strategies
Back to Top