表紙:センソリアルスナッキング (Sensorial Snacking - 感覚的な間食体験) :家庭に体験を持ち込む
市場調査レポート
商品コード
989301

センソリアルスナッキング (Sensorial Snacking - 感覚的な間食体験) :家庭に体験を持ち込む

Sensorial Snacking: Bringing the Experience to the Home

出版日: | 発行: Euromonitor International | ページ情報: 英文 18 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=136.22円
センソリアルスナッキング (Sensorial Snacking - 感覚的な間食体験) :家庭に体験を持ち込む
出版日: 2021年02月03日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 18 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

コロナウイルスのパンデミックはスナックの消費機会を変え、消費の機会は主に家庭へと軸足を移しました。この環境では、人々が快適さを求めるにつれて、体験的な間食が変化し、より重要になっています。健康を念頭に置いて、口当たり、特に軽く、薄く、またはパリパリした食感が人気を増しています。デジタルチャネルへの移行により、色と形の役割が増幅され、「ホームテインメント」の革新は、新しい体験を求める在宅の消費者にアピールしています。

当レポートでは、世界におけセンソリアルスナッキング (Sensorial Snacking) 市場について調査し、加工食品市場の規模と形状に関する考察、話題のトピック、新たな地域、カテゴリー、動向を明らかにし、主要企業とブランドを特定しており、健康とウェルネス、プレミアム化、利便性、コストパフォーマンスなどの加工食品業界の動向を推進し、それらの動向が新製品の開発、パッケージの革新、小売流通、小売価格などの要因に過去と将来の両方でどのように影響するかについての戦略的分析も提供しています。

製品の範囲:調理材料&食事、乳製品&代替品、スナック、主食

データカバレッジ:市場規模(実績および予測)、企業シェア、ブランドシェア、および流通データ

本レポートを購入する理由とは?

  • 加工食品市場の詳細を把握
  • 成長セクターを特定し、変化を推進する要因を特定
  • 競合環境、市場の主要企業および主要ブランドを把握
  • 5年間の予測を使用し、市場発展がどのように予測されるかを評価

目次

イントロダクション

センソリアルスナッキング (感覚的な間食体験) の必要性

イノベーションの3つの柱

結論

目次
Product Code: PKSENSORIAL

The Coronavirus pandemic has changed snack consumption occasions, which have largely pivoted into homes. In this environment, experiential snacking is changing and becoming more important as people seek comfort. With health top of mind, mouthfeel - particularly lighter, thinner or crispier textures - are gaining traction. The shift to digital channels has amplified the role of colour and shape, while innovations in "hometainment" are appealing to homebound consumers looking for new experiences.

Euromonitor International's Sensorial Snacking: Bringing the Experience to the Home global briefing offers an insight into to the size and shape of the Packaged Food market, highlights buzz topics, emerging geographies, categories and trends and identifies the leading companies and brands. It also offers strategic analysis on driving packaged food industry trends like health and wellness, premiumisation, convenience and value-for-money and how those trends influence factors like new product developments, packaging innovations, retail distribution and retail pricing both historically and into the future.

Product coverage: Cooking Ingredients and Meals, Dairy Products and Alternatives, Snacks, Staple Foods.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Packaged Food market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

Introduction

The need for Experiential Snacking

Three Pillars of Innovation

Conclusion