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表紙:タイの加工食品市場
市場調査レポート
商品コード
981230

タイの加工食品市場

Packaged Food in Thailand

出版日: | 発行: Euromonitor International | ページ情報: 英文 241 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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タイの加工食品市場
出版日: 2020年12月21日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 241 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 概要
  • 目次
概要

新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の感染拡大は、タイの加工食品市場に多大な影響を及ぼしました。フードサービスチャネルの閉鎖や夜間外出禁止令の発令は、感染拡大の初期の段階で、店内消費向け加工食品の売上高に非常な悪影響を与えました。一方、多くの消費者は、職場・学校の閉鎖や在宅勤務の大幅な増加により、家庭での調理機会と食品の消費量がさらに増加したため、小売チャネルに目を向けました……

当レポートでは、タイの加工食品市場について分析し、全体的な市場・産業構造や発展見通し (過去・今後5年間分)、主要企業のプロファイル(戦略・競争力・生産状況など)、個別製品カテゴリーの詳細情報・分析(傾向・競争環境・将来展望・市場データなど)といった内容を盛り込んでお届けします。

目次

タイの加工食品産業:概要

  • エグゼクティブサマリー
    • 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の加工食品業界への影響
    • COVID-19の国内経済への影響
    • 企業側の対応
    • 小売市場のシフト
    • 市場規模の内訳:フードサービス (店内消費) と小売販売
    • 加工食品市場に次に何が起こるのか?
  • フードサービス
      フードサービス業界への販売動向
      • ロックダウンによる外食産業の売り上げへの大きな打撃
      • ホテル向け製品への重大な悪影響
      • ライフスタイルの変化や外食の減少による、乳製品・スナックの需要損失
    • 消費者向けフードサービス
      • COVID-19に伴う食品配達の強化の動き
      • 感染拡大による、スマートフォン・ソーシャルメディアの影響力の増大
      • 高級ビュッフェの動向:COVID-19による低迷
    • カテゴリーデータ
  • 市場データ
  • 世界のマクロ経済環境
  • 世界の産業環境
  • 免責事項
  • データソース

分析カテゴリー

  • チョコレート菓子
    • 主要データ
    • 影響要因 (2020年)
    • 市場の回復と機会
    • カテゴリーデータ
  • ガム
  • 砂糖菓子
  • ビスケット菓子・スナックバー・フルーツスナック
  • アイスクリーム・冷凍デザート
  • セイボリースナック (塩味スナック)
  • ベビーフード
  • バター・スプレッド
  • チーズ
  • 乳飲料
  • ヨーグルト・乳酸製品
  • 他の乳製品
  • 食用油
  • レディミール
  • ソース・ドレッシング・調味料
  • 甘味スプレッド
  • スープ
  • 焼成食品 (ベーカリー製品)
  • 朝食用シリアル
  • 加工肉・シーフード
  • 加工野菜・果物
  • ライス・パスタ・麺類
目次
Product Code: PKTH

The COVID-19 pandemic has had a significant impact on the Thai packaged food market in 2020. The closure of foodservice channels and the imposition of a curfew had a marked negative effect on sales of packaged food in the on-trade environment during the early part of the pandemic. As a result, many consumers turned to retail channels, especially as the closure of workplaces and schools, as well as a wider increase in working from home, further increased the at-home cooking and consumption of foo...

Euromonitor International's Packaged Food in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2015-2019, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2024 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Cooking Ingredients and Meals, Dairy Products and Alternatives, Snacks, Staple Foods.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Packaged Food market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List OF CONTENTS AND TABLES

EXECUTIVE SUMMARY

COVID-19 impact on packaged food

COVID-19 country impact

Company response

Retailing shift

Foodservice vs retail split

What next for packaged food?

FOODSERVICE

Sales to Foodservice

Lockdown hits sales to foodservice hard

Hotel-focused products see significant negative impact

Demand for dairy products and snacks undermined by changes in lifestyle and reduction in dining-in

Consumer Foodservice

COVID-19 consolidates trend towards food delivery

Pandemic bolsters influence of smartphones and social media

Upmarket buffet trend undermined by COVID-19

Category Data

  • Table 1 Foodservice Sales of Packaged Food by Category: Volume 2015-2020
  • Table 2 Foodservice Sales of Packaged Food by Category: % Volume Growth 2015-2020
  • Table 3 Forecast Foodservice Sales of Packaged Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 4 Forecast Foodservice Sales of Packaged Food by Category: % Volume Growth 2020-2025

CHART 1 Packaged Food Value Sales Growth Scenarios: 2018-2025

CHART 2 Packaged Food Impact of Drivers on Value Sales: 2017-2025

MARKET DATA

  • Table 5 Sales of Packaged Food by Category: Volume 2015-2020
  • Table 6 Sales of Packaged Food by Category: Value 2015-2020
  • Table 7 Sales of Packaged Food by Category: % Volume Growth 2015-2020
  • Table 8 Sales of Packaged Food by Category: % Value Growth 2015-2020
  • Table 9 GBO Company Shares of Packaged Food: % Value 2016-2020
  • Table 10 NBO Company Shares of Packaged Food: % Value 2016-2020
  • Table 11 LBN Brand Shares of Packaged Food: % Value 2017-2020
  • Table 12 Penetration of Private Label by Category: % Value 2015-2020
  • Table 13 Distribution of Packaged Food by Format: % Value 2015-2020
  • Table 14 Distribution of Packaged Food by Format and Category: % Value 2020
  • Table 15 Forecast Sales of Packaged Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 16 Forecast Sales of Packaged Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 17 Forecast Sales of Packaged Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 18 Forecast Sales of Packaged Food by Category: % Value Growth 2020-2025

GLOBAL MACROECONOMIC ENVIRONMENT

GLOBAL INDUSTRY ENVIRONMENT

DISCLAIMER

SOURCES

    • Summary 1 Research Sources
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