表紙:中国におけるホットドリンク市場
市場調査レポート
商品コード
978529

中国におけるホットドリンク市場

Hot Drinks in China

出版日: | 発行: Euromonitor International | ページ情報: 英文 39 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
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中国におけるホットドリンク市場
出版日: 2020年12月16日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 概要
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概要

コロナウイルス(COVID-19)のパンデミックの間、市や町はウイルス感染を防ぐために閉鎖的な管理措置を採用しました。中国の春節でのCOVID-19の発生は、消費者向けフードサービスの大多数の店舗を閉鎖しなければならなかったため、取引上の消費に深刻な影響を及ぼしました。

当レポートは、中国のホットドリンク市場について調査しており、市場規模(実績および予測)、企業・ブランドのシェア、流通データ、競合情勢、COVID-19の影響などの情報を提供しています。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

  • ホットドリンクへのCOVID-19の影響
    • COVID-19による国への影響
    • 企業の対応
    • 小売シフト
    • フードサービスと小売の内訳
    • ホットドリンク業界の今後
    • チャート1:ホットドリンクの売上成長シナリオ(2018-2025)
    • チャート2:ホットドリンク成長要因のバリューセールスへの影響(2017-2025)
  • 市場データ
  • 世界のマクロ経済環境
  • 世界の産業環境
  • 免責事項
  • 情報源

中国におけるコーヒー

  • 重要なデータの発見
  • 2020年の影響
    • パンデミックの初期段階でのパニック買いによって刺激されたコーヒーの販売
    • LavazzaとYum! Restaurantsによるコーヒー開発をさらに探求するための提携
    • 革新的な発売による市場への刺激
  • 回復と機会
    • 2020年の成長のパンデミックが衰退により正常化する見通し
    • 特殊なインスタントコーヒーによるインスタントコーヒーの成長を促進
    • 新しい特製コーヒーを作成する消費者向けフードサービスを含むさまざまな企業を引き付けるコーヒーポッド
  • カテゴリデータ

中国におけるお茶/紅茶

  • 重要なデータの発見
  • 2020年の影響
    • 中国伝統茶の収縮
    • 業界企業が売上の損失を軽減するために異常な措置を講じる必要があるインスタントティーの大幅な減少
    • 断片化されたカテゴリーでIPOを求める中国伝統茶企業
  • 回復と機会
    • 露店/キオスクからのインスタントティーミックスの多様性によって脅かされているインスタントティー
    • 売り上げを伸ばし、消費者基盤を拡大するのに役立つお茶のデジタルトランスフォーメーション
    • Unilever Groupのお茶事業の独立運営
  • カテゴリデータ

中国におけるその他のホットドリンク

  • 重要なデータの発見
  • 2020年の影響
    • 他のホットドリンクの消費とバリューセールスの減速を刺激するロックダウン
    • 健康上の利点のために採用される植物ベースのホットドリンク
    • 封鎖中のに収益減少と回復
  • 回復と機会
    • パンデミックによってさらに刺激された健康トレンドの上昇を利用する植物ベースのホットドリンク
    • グレインミックスの人気
    • チョコレートベースのフレーバーパウダードリンクへの関心の低下
  • カテゴリデータ
目次
Product Code: HDCN

During the coronavirus (COVID-19) pandemic, cities and towns adopted closed-off management measures to prevent virus transmission. For consumer foodservice, the outbreak of COVID-19 during the Spring Festival in China had a severe impact on on-trade consumption as the vast majority of outlets had to shut down. In order to minimise the losses, a significant number of chained on-trade companies suspended their expansion plans in 2020, with some even having to close non-essential outlets to ensure...

Euromonitor International's Hot Drinks in China report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2015-2019, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they legislative, distribution or pricing issues. Forecasts to 2024 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Coffee, Other Hot Drinks, Tea.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Hot Drinks market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List OF CONTENTS AND TABLES

EXECUTIVE SUMMARY

COVID-19 impact on hot drinks

COVID-19 country impact

Company response

Retailing shift

Foodservice vs retail split

What next for hot drinks?

CHART 1 Hot Drinks Value Sales Growth Scenarios: 2018-2025

CHART 2 Hot Drinks Impact of Drivers on Value Sales: 2017-2025

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Breakdown 2015-2020
  • Table 2 Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Growth 2015-2020
  • Table 3 Retail Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2015-2020
  • Table 4 Retail Sales of Hot Drinks by Category: Value 2015-2020
  • Table 5 Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2015-2020
  • Table 6 Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Value Growth 2015-2020
  • Table 7 Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2015-2020
  • Table 8 Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2015-2020
  • Table 9 Total Sales of Hot Drinks by Category: Total Volume 2015-2020
  • Table 10 Total Sales of Hot Drinks by Category: % Total Volume Growth 2015-2020
  • Table 11 NBO Company Shares of Hot Drinks: % Retail Value 2016-2020
  • Table 12 LBN Brand Shares of Hot Drinks: % Retail Value 2017-2020
  • Table 13 Retail Distribution of Hot Drinks by Format: % Volume 2015-2020
  • Table 14 Retail Distribution of Hot Drinks by Format and Category: % Volume 2020
  • Table 15 Forecast Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Breakdown 2020-2025
  • Table 16 Forecast Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 17 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2020-2025
  • Table 18 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: Value 2020-2025
  • Table 19 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 20 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 21 Forecast Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2020-2025
  • Table 22 Forecast Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 23 Forecast Total Sales of Hot Drinks by Category: Total Volume 2020-2025
  • Table 24 Forecast Total Sales of Hot Drinks by Category: % Total Volume Growth 2020-2025

GLOBAL MACROECONOMIC ENVIRONMENT

GLOBAL INDUSTRY ENVIRONMENT

DISCLAIMER

SOURCES

    • Summary 1 Research Sources

KEY DATA FINDINGS

2020 IMPACT

Coffee sales stimulated by panic buying in the early stages of the pandemic

Lavazza and Yum! Restaurants partner to further explore coffee development

New innovative launches stimulate the market

RECOVERY AND OPPORTUNITIES

Growth spikes in 2020 set to normalise once pandemic recedes

Speciality instant coffee drives growth of instant coffee

Pods attract a variety of players including consumer foodservice creating new speciality coffees

CATEGORY DATA

  • Table 25 Retail Sales of Coffee by Category: Volume 2015-2020
  • Table 26 Retail Sales of Coffee by Category: Value 2015-2020
  • Table 27 Retail Sales of Coffee by Category: % Volume Growth 2015-2020
  • Table 28 Retail Sales of Coffee by Category: % Value Growth 2015-2020
  • Table 29 Retail Sales of Fresh Ground Coffee Pods by Hard vs Soft: % Volume 2015-2020
  • Table 30 NBO Company Shares of Coffee: % Retail Value 2016-2020
  • Table 31 LBN Brand Shares of Coffee: % Retail Value 2017-2020
  • Table 32 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: Volume 2020-2025
  • Table 33 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: Value 2020-2025
  • Table 34 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 35 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: % Value Growth 2020-2025

KEY DATA FINDINGS

2020 IMPACT

Contraction in traditional Chinese tea

Significant drop for instant tea with industry players having to take unusual measures to mitigate loss of sales

Traditional Chinese tea companies seek IPO in this fragmented category

RECOVERY AND OPPORTUNITIES

Instant tea threatened by diversity of instant tea mixes from street stalls/kiosks

Digital transformation for tea helps boost sales and broaden the consumer base

Unilever Group's tea business operates independently

CATEGORY DATA

  • Table 36 Retail Sales of Tea by Category: Volume 2015-2020
  • Table 37 Retail Sales of Tea by Category: Value 2015-2020
  • Table 38 Retail Sales of Tea by Category: % Volume Growth 2015-2020
  • Table 39 Retail Sales of Tea by Category: % Value Growth 2015-2020
  • Table 40 NBO Company Shares of Tea: % Retail Value 2016-2020
  • Table 41 LBN Brand Shares of Tea: % Retail Value 2017-2020
  • Table 42 Forecast Retail Sales of Tea by Category: Volume 2020-2025
  • Table 43 Forecast Retail Sales of Tea by Category: Value 2020-2025
  • Table 44 Forecast Retail Sales of Tea by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 45 Forecast Retail Sales of Tea by Category: % Value Growth 2020-2025

KEY DATA FINDINGS

2020 IMPACT

Lockdown stimulates slowdown in consumption and value sales of other hot drinks

Other plant-based hot drinks remains pertinent being adopted for its health benefits

Revenues decimated during lockdown though recovery in hand

RECOVERY AND OPPORTUNITIES

Other plant-based hot drinks leverage on rising health trend stimulated further by the pandemic

Popularity of grain mixes set to continue

Other plant-based hot drinks remains fragmented, while interest declines in chocolate-based flavoured powder drinks

CATEGORY DATA

  • Table 46 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Volume 2015-2020
  • Table 47 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Value 2015-2020
  • Table 48 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2015-2020
  • Table 49 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Value Growth 2015-2020
  • Table 50 NBO Company Shares of Other Hot Drinks: % Retail Value 2016-2020
  • Table 51 LBN Brand Shares of Other Hot Drinks: % Retail Value 2017-2020
  • Table 52 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Volume 2020-2025
  • Table 53 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Value 2020-2025
  • Table 54 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 55 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Value Growth 2020-2025