特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
962681

アジアを超えて:コロナウィルスはK-foof (韓国食品) に対する世界の関心を新たに

Beyond Asia: Coronavirus Renews Interest in K-food Globally

出版日: | 発行: Euromonitor International | ページ情報: 英文 29 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=105.15円
アジアを超えて:コロナウィルスはK-foof (韓国食品) に対する世界の関心を新たに
出版日: 2020年09月24日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 29 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

K-food (韓国食品) は、オスカー(アカデミー賞)を受賞した映画「パラサイト」のおかげで、アジアを超えて世界の市場に広がる準備ができています。さらに、都市封鎖中、インスタントラーメンは備蓄の恩恵を受けました。また、健康への関心も高まり、キムチなど韓国の健康食品が米国や欧州市場に再配置され、注目を集めました。 K-food (韓国食品) は、世界のeコマースチャネルを開発することにより、アジアを超えたさらなる機会が期待されています。

当レポートは、K-food (韓国食品) 市場について取り上げ、市場の規模、話題のトピック、市場の動向、主要な企業やブランドなどについて分析しています。

製品の範囲:調理材料と食事、乳製品と代替品、スナック、主食

データカバレッジ:市場規模(実績および予測)、企業シェア、ブランドシェア、および流通データ

目次

イントロダクション

文化とソーシャルメディアは、ローカルフードを世界へ広げる

K-food (韓国食品) に対するCOVID-19の影響

K-food (韓国食品) は世界のeコマースを介して発展

要点

付録

目次
Product Code: PKBEYOND

K-food is ready to spread across global markets beyond Asia thanks to the Oscar-awarded movie, Parasite, which featured Korean instant noodles. In addition, during lockdowns, instant noodles benefited from stockpiling. There was also increased interest in being healthy which brought attention to Korean healthy food such as Kimchi, re-positioned in the US and European markets. By developing global e-commerce channels, K-food looks forward to having further opportunities beyond Asia.

Euromonitor International's‘Beyond Asia: Coronavirus Renews Interest in K-food Globally global briefing’ offers an insight into to the size and shape of the Packaged Food (Rolling Update) market, highlights buzz topics, emerging geographies, categories and trends and identifies the leading companies and brands. It also offers strategic analysis on driving packaged food industry trends like health and wellness, premiumisation, convenience and value-for-money and how those trends influence factors like new product developments, packaging innovations, retail distribution and retail pricing both historically and into the future.

Product coverage: Cooking Ingredients and Meals, Dairy Products and Alternatives, Snacks, Staple Foods.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Packaged Food (Rolling Update) market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.

TABLE OF CONTENTS

Introduction

Culture and Social Media Cultivate Local Food to go Global

The Impact of COVID-19 on K-food

K-food Develops via Global E-commerce

Key Takeaways

Appendix

株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.