株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

香港のビタミン市場

Vitamins in Hong Kong, China

発行 Euromonitor International 商品コード 788552
出版日 ページ情報 英文 19 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.90円で換算しております。
Back to Top
香港のビタミン市場 Vitamins in Hong Kong, China
出版日: 2019年11月21日 ページ情報: 英文 19 Pages
概要

メディアが取り上げる健康関連の話題や、インターネットアクセスの増加、公衆衛生を改善する政府努力などに支えられ、消費者の健康意識の全般的な高まりがライフスタイルの見直しを促しています。しかしながら、長時間労働で多忙な生活を送る人々には継続的に運動をしたり、健康的な食事から必要な栄養を摂取したりする時間はほとんどありません。その結果、消費者は...

当レポートでは、香港のビタミン市場を調査し、市場の概要、カテゴリー別の市場動向、市場規模の推移と予測、売上の推移、企業シェア、ブランドシェア、流通データ、競合情勢、主要企業の動向などをまとめています。

調査対象:マルチビタミン、シングルビタミン

目次

見出し

見通し

ライフスタイルのプレッシャーがビタミンの売上を促進する

特定の条件と消費者層をターゲットに

マルチビタミンヘの継続的なシフトとビタミンDの可能性

競合情勢

Pfizerがリードを伸ばす

Holland & Barrettが香港市場に参入

国際ブランドへの信頼

カテゴリデータ

エグゼクティブサマリー

市場開拓の条件

ビタミンと栄養補助食品が市場の復活を推進

地域プレーヤーは自然志向のトレンドから利益を得る

流通環境の変化

健康行動の開発の重要性の増加

市場指標

市場データ

付録

OTC医薬品の登録と分類

ビタミンとサプリメントの登録と分類

セルフメディケーション/セルフケアと予防医学

スイッチ医薬品

出典

目次
Product Code: CHHKvt

Vitamins in Hong Kong is led primarily by international brands. Due to limited retail space in Hong Kong, only those high-profile international players with a selected range of products enjoy a large presence in brick-and-mortar stores. With the popularity of the internet, consumers can effortlessly browse and select vitamins by their ingredient concentration, product format, origin and price. International online operators, such as iherb, and local players, such as, HKTVMall and Fingershopping.

Euromonitor International's‘ Vitamins in Hong Kong, China report’ offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2014-2018, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2023 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Multivitamins, Single Vitamins.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Vitamins market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Headlines

Prospects

  • More Diversified Brands and Product Range From Online
  • Emerging Product Format Initiatives Shaping the Industry

Competitive Landscape

  • H&h Group (swisse) Stretches Its Wings With Diversified Product Mix
  • Innovation and Sophistication Help Players To Stay Ahead of Rivals

Category Data

  • Table 1. Sales of Vitamins by Category: Value 2014-2019
  • Table 2. Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 3. Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2014-2019
  • Table 4. NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2015-2019
  • Table 5. LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2016-2019
  • Table 6. Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2019-2024
  • Table 7. Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2019-2024

Executive Summary

  • Increasing Health Concerns Due To Lifestyles and Living Environment
  • Strong Efforts Towards A Healthier and Fitter Nation
  • OTC Faces Strong Competition From Vitamins and Dietary Supplements
  • Drugstores Remains Predominant and Internet on the Rise
  • Growing Emphasis on More Refined Segmentation

Market Indicators

  • Table 8. Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2014-2019
  • Table 9. Life Expectancy at Birth 2014-2019

Market Data

  • Table 10. Sales of Consumer Health by Category: Value 2014-2019
  • Table 11. Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 12. NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2015-2019
  • Table 13. LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2016-2019
  • Table 14. Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2014-2019
  • Table 15. Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2019
  • Table 16. Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 17. Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024

Appendix

  • OTC Registration and Classification
  • Vitamins and Dietary Supplements Registration and Classification
  • Self-medication/self-care and Preventative Medicine
  • Switches

Definitions

Sources

    • Summary 1. Research Sources
Back to Top