株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

香港の小児用コンシューマーヘルス市場

Paediatric Consumer Health in Hong Kong, China

発行 Euromonitor International 商品コード 788548
出版日 ページ情報 英文 21 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=110.59円で換算しております。
Back to Top
香港の小児用コンシューマーヘルス市場 Paediatric Consumer Health in Hong Kong, China
出版日: 2019年11月21日 ページ情報: 英文 21 Pages
概要

香港のコンシューマーヘルス市場において小児用コンシューマーヘルスセグメントは2018年から2023年にかけて最も成長が著しい分野になるとされています。小児用ビタミン/栄養補助食品そしておむつかぶれ治療薬の2つのカテゴリーで売上が伸びる見通しです。小児用鎮痛薬カテゴリーは減少に転じ、小児用鎮咳薬および風邪薬は停滞するとされています。

当レポートでは、香港の小児用コンシューマーヘルス市場を調査し、市場の概要、カテゴリー別の市場動向、市場規模の推移と予測、売上の推移、企業シェア、ブランドシェア、流通データ、競合情勢、主要企業の動向などをまとめています。

調査対象:おむつかぶれ治療薬、小児用鎮痛薬、小児用鎮咳薬、小児用風邪薬、小児用アレルギー治療薬、小児用皮膚用薬、小児用胃腸薬、小児用ビタミン/栄養補助食品

目次

見出し

見通し

医師による診察が好まれているため一部の地域ではOTC医薬品の売上に悪影響が及ぶ

小児用ビタミンおよび栄養補助食品の力強い成長が期待される

出生率の低下にもかかわらずおむつかぶれ治療薬セグメントは成長を遂げる

競合情勢

Hin Sang Hongがリード

Korea Ginseng Corpが大きく成長

Amwayは小児セグメントをターゲットにする

カテゴリデータ

エグゼクティブサマリー

市場開拓の条件

ビタミンと栄養補助食品が市場の復活を推進

地域プレーヤーは自然志向のトレンドから利益を得る

流通環境の変化

健康行動の開発の重要性の増加

市場指標

市場データ

付録

OTC登録と分類

ビタミンとサプリメントの登録と分類

セルフメディケーション/セルフケアと予防医学

スイッチ医薬品

出典

目次
Product Code: CHHKch

In Hong Kong, the high demand for paediatric products is driven by both local residents and Mainland consumers. For local consumers, they are more focused on the quality of products and safety issues. As for consumers from Mainland China, while price point is one of the key considerations, they also care about other product attributes such as manufacturing source, brand endorsers and word of mouth. Given this, players are putting their efforts into enhancing their share of consumers' mind.

Euromonitor International's‘ Paediatric Consumer Health in Hong Kong, China report’ offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2014-2018, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2023 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Nappy (Diaper) Rash Treatments, Paediatric Analgesics, Paediatric Cough, Cold and Allergy Remedies, Paediatric Dermatologicals, Paediatric Digestive Remedies, Paediatric Vitamins and Dietary Supplements.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Paediatric Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Headlines

Prospects

  • Product Safety and Quality Assurance Are More Critical for Parents
  • Paediatric Skin Problems Create Demand for Dermatologicals
  • More New Product Initiatives From Vitamins and Dietary Supplements

Competitive Landscape

  • Wai Yuen Tong Medicine Holding Ltd Leverages Its In-store Clinics To Create Synergy
  • Catalo Natural Health Foods Invests for Quality

Category Data

  • Table 1. Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2014-2019
  • Table 2. Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 3. Sales of Paediatric Vitamins and Dietary Supplements by Type: % Value 2016-2019
  • Table 4. NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2015-2019
  • Table 5. LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2016-2019
  • Table 6. Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 7. Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024

Executive Summary

  • Increasing Health Concerns Due To Lifestyles and Living Environment
  • Strong Efforts Towards A Healthier and Fitter Nation
  • OTC Faces Strong Competition From Vitamins and Dietary Supplements
  • Drugstores Remains Predominant and Internet on the Rise
  • Growing Emphasis on More Refined Segmentation

Market Indicators

  • Table 8. Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2014-2019
  • Table 9. Life Expectancy at Birth 2014-2019

Market Data

  • Table 10. Sales of Consumer Health by Category: Value 2014-2019
  • Table 11. Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 12. NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2015-2019
  • Table 13. LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2016-2019
  • Table 14. Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2014-2019
  • Table 15. Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2019
  • Table 16. Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 17. Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024

Appendix

  • OTC Registration and Classification
  • Vitamins and Dietary Supplements Registration and Classification
  • Self-medication/self-care and Preventative Medicine
  • Switches

Definitions

Sources

    • Summary 1. Research Sources
Back to Top