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表紙
市場調査レポート

香港の小児用コンシューマーヘルス市場

Paediatric Consumer Health in Hong Kong, China

発行 Euromonitor International 商品コード 788548
出版日 ページ情報 英文 20 Pages
即納可能
価格
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香港の小児用コンシューマーヘルス市場 Paediatric Consumer Health in Hong Kong, China
出版日: 2019年02月04日 ページ情報: 英文 20 Pages
概要

香港のコンシューマーヘルス市場において小児用コンシューマーヘルスセグメントは2018年から2023年にかけて最も成長が著しい分野になるとされています。小児用ビタミン/栄養補助食品そしておむつかぶれ治療薬の2つのカテゴリーで売上が伸びる見通しです。小児用鎮痛薬カテゴリーは減少に転じ、小児用鎮咳薬および風邪薬は停滞するとされています。

当レポートでは、香港の小児用コンシューマーヘルス市場を調査し、市場の概要、カテゴリー別の市場動向、市場規模の推移と予測、売上の推移、企業シェア、ブランドシェア、流通データ、競合情勢、主要企業の動向などをまとめています。

調査対象:おむつかぶれ治療薬、小児用鎮痛薬、小児用鎮咳薬、小児用風邪薬、小児用アレルギー治療薬、小児用皮膚用薬、小児用胃腸薬、小児用ビタミン/栄養補助食品

目次

見出し

見通し

医師による診察が好まれているため一部の地域ではOTC医薬品の売上に悪影響が及ぶ

小児用ビタミンおよび栄養補助食品の力強い成長が期待される

出生率の低下にもかかわらずおむつかぶれ治療薬セグメントは成長を遂げる

競合情勢

Hin Sang Hongがリード

Korea Ginseng Corpが大きく成長

Amwayは小児セグメントをターゲットにする

カテゴリデータ

エグゼクティブサマリー

市場開拓の条件

ビタミンと栄養補助食品が市場の復活を推進

地域プレーヤーは自然志向のトレンドから利益を得る

流通環境の変化

健康行動の開発の重要性の増加

市場指標

市場データ

付録

OTC登録と分類

ビタミンとサプリメントの登録と分類

セルフメディケーション/セルフケアと予防医学

スイッチ医薬品

出典

目次
Product Code: CHHKch

While paediatric consumer health is forecast to be the fastest-growing area of consumer health over 2018-2023, only two paediatric categories are set to see sales rise over the period - paediatric vitamins and dietary supplements and nappy (diaper) rash treatments. Paediatric analgesics is expected to experience decline over the forecast period, while cough/cold remedies stagnate. The performances of these latter categories reflects a growing tendency of parents to take their children to see a d...

Euromonitor International's Paediatric Consumer Health in Hong Kong, China report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2014-2018, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2023 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Nappy (Diaper) Rash Treatments, Paediatric Analgesics, Paediatric Cough, Cold and Allergy Remedies, Paediatric Dermatologicals, Paediatric Digestive Remedies, Paediatric Vitamins and Dietary Supplements.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Paediatric Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Euromonitor International

February 2019

LIST OF CONTENTS AND TABLES

Headlines

Prospects

Tendency To Visit Doctors Undermines OTC Sales in Some Areas

Strong Growth Expected in Paediatric Vitamins and Dietary Supplements

Nappy Rash Treatments To Grow Despite Falling Birth Rates

Competitive Landscape

Hin Sang Hong Leads

Korea Ginseng Corp Grows Strongly

Amway Targets the Children's Segment

Category Data

  • Table 1 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2013-2018
  • Table 2 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2013-2018
  • Table 3 Sales of Paediatric Vitamins and Dietary Supplements by Type: % Value 2015-2018
  • Table 4 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2014-2018
  • Table 5 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2015-2018
  • Table 6 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2018-2023
  • Table 7 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2018-2023

Executive Summary

Conditions Ripe for Market Development

Vitamins and Dietary Supplements Drive Market Revival

Local Players Benefit From Natural Trend

Shift in Distribution Landscape

Growing Emphasis on Developing Healthy Behaviours

Market Indicators

  • Table 8 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2013-2018
  • Table 9 Life Expectancy at Birth 2013-2018

Market Data

  • Table 10 Sales of Consumer Health by Category: Value 2013-2018
  • Table 11 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2013-2018
  • Table 12 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2014-2018
  • Table 13 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2015-2018
  • Table 14 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2013-2018
  • Table 15 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2013-2018
  • Table 16 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2018
  • Table 17 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2018-2023
  • Table 18 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2018-2023

Appendix

OTC Registration and Classification

Vitamins and Dietary Supplements Registration and Classification

Self-medication/self-care and Preventive Medicine

Switches

Sources

    • Summary 1 Research Sources
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