株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

インドの小児用コンシューマーヘルス市場

Paediatric Consumer Health in India

発行 Euromonitor International 商品コード 784531
出版日 ページ情報 英文 20 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.53円で換算しております。
Back to Top
インドの小児用コンシューマーヘルス市場 Paediatric Consumer Health in India
出版日: 2019年10月09日 ページ情報: 英文 20 Pages
概要

2018年3月、インドは子供や妊娠中および授乳中の母親の栄養状態を改善することを目的としたプログラム「国家栄養ミッション(National Nutrition Mission)」を打ち出しました。インドでは依然栄養不良の子供が発育不全や栄養失調、貧血、 出産時低体重などを経験しています。政府は公共のイベントやソーシャルメディアを利用したキャンペーン、パンチャーヤトの参加などを通じて一般に向けてプログラムの認識を広めています。

当レポートでは、インドの小児用コンシューマーヘルス市場を調査し、市場の概要、カテゴリー別の市場動向、市場規模の推移と予測、売上の推移、企業シェア、ブランドシェア、流通データ、競合情勢、主要企業の動向などをまとめています。

調査対象:おむつかぶれ治療薬、小児用鎮痛剤、小児用咳止め、小児用風邪薬、小児用アレルギー治療薬、小児用皮膚治療薬、小児用胃腸薬、小児用ビタミン・栄養補助食品

目次

見出し

見通し

新しい政府の取り組み

小児用コンシューマーヘルス市場はライフスタイルの変化と所得向上の恩恵を受ける

競合情勢

Herbalife International Indiaが今後も市場をリード

上部の統合と下部の断片化

新製品の発売により競争が激化

カテゴリデータ

エグゼクティブサマリー

予防製品の摂取が消費者の健康に役立つ

即効性の医薬品の需要は維持される

競争の激化と流通網の拡大が競争情勢を形作る

薬局は依然として主要流通チャネルに

OTC製品は将来的に消費者の健康に良い影響を及ぼす

市場指標

市場データ

付録

OTC医薬品の登録と分類

ビタミンとサプリメントの登録と分類

セルフメディケーション/セルフケアと予防医学

スイッチ医薬品

出典

目次
Product Code: CHINch

Malnutrition amongst children remains a serious problem in India. According to the Union Ministry of Health and Family Welfare, the fourth National Family Health Survey, conducted over 2015-2017, revealed high levels of malnutrition in children. The survey reported that more than 40% of children were stunted in some states, including Bihar, Madhya Pradesh and Meghalaya, while wasting was still very high by international standards in all states/union territories. Children are defined as stunted i...

Euromonitor International's‘ Paediatric Consumer Health in India report’ offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2014-2018, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2023 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Nappy (Diaper) Rash Treatments, Paediatric Analgesics, Paediatric Cough, Cold and Allergy Remedies, Paediatric Dermatologicals, Paediatric Digestive Remedies, Paediatric Vitamins and Dietary Supplements.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Paediatric Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Euromonitor International

October 2019

LIST OF CONTENTS AND TABLES

Headlines

Prospects

Childhood Malnutrition Remains A Serious Problem

Parents Shift From Treatment To Prevention

New Formats Provide Potential

Competitive Landscape

Herbalife Targets Demand for More Specific Functionality

Amway Expanding in Paediatric Segment

While Major Players Lead, Small Regional Companies Play An Important Role

Category Data

  • Table 1 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2014-2019
  • Table 2 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 3 Sales of Paediatric Vitamins and Dietary Supplements by Type: % Value 2016-2019
  • Table 4 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2015-2019
  • Table 5 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2016-2019
  • Table 6 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 7 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024

Executive Summary

Modern Lifestyles and More Holistic Approach Influencing Demand

OTC Players Target Consumer Demand for Convenience and Rapid Results

Manufacturers Responding To Demand for Natural and Ayurvedic Products

Chemists/pharmacies Remain Key, While Future of E-commerce Remains Unclear

Regulatory Changes Likely To Present Opportunities

Market Indicators

  • Table 8 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2014-2019
  • Table 9 Life Expectancy at Birth 2014-2019

Market Data

  • Table 10 Sales of Consumer Health by Category: Value 2014-2019
  • Table 11 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 12 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2015-2019
  • Table 13 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2016-2019
  • Table 14 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2014-2019
  • Table 15 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2019
  • Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 17 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024

Appendix

OTC Registration and Classification

Vitamins and Dietary Supplements Registration and Classification

Self-medication/self-care and Preventative Medicine

Definitions

Sources

    • Summary 1 Research Sources
Back to Top