表紙
市場調査レポート

成長と競争の新時代:世界の消費者向けフードサービス市場

A New Era of Growth and Competition: Global Consumer Foodservice in 2015 and Beyond

発行 Euromonitor International 商品コード 342146
出版日 ページ情報 英文 52 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
成長と競争の新時代:世界の消費者向けフードサービス市場 A New Era of Growth and Competition: Global Consumer Foodservice in 2015 and Beyond
出版日: 2015年08月11日 ページ情報: 英文 52 Pages
概要

当レポートでは、世界の消費者向けフードサービス市場について調査分析し、市場の現状、成長分野と変化を推進する要因、競合環境、主要企業と主要ブランドについて検証するほか、戦略的分析、5ヶ年市場予測なども含めて、体系的な情報を提供しています。

イントロダクション

世界の実績

  • 2015年も好調
  • 金額は伸びても、店舗数と来客数に関して後れを
  • 市場規模:アジア太平洋地域が主導
  • 成長のバランス:新興市場へシフト
  • カテゴリー別の成長:売店/キオスク・ファストフード
  • 地域別の成長:非伝統的な店舗
  • 宅配サービスの需要が増加
  • 消費者の選好は普遍的に
  • 現在の戦略の要点

将来の見通し

  • 長期的には安定
  • 成長機会:依然として地域のゲーム
  • 1人当たりの取引額:未利用の需要が明確
  • 売店/キオスク・ファストフードは成長、フルサービスも増加
  • 成長機会 (規模別) :多国籍企業の課題
  • 機会 (CAGR) :最新流行に強い
  • 小売・旅行先:シェアを占める
  • オンライン・モバイル・宅配の需要
  • 長期的成長の要点

競合環境

  • 2地域で独立系がチェーンを上回る
  • カテゴリー別の成長:ファストフード
  • 主要チェーンは適度な成長
  • 急成長チェーンはアジア太平洋地域
  • 上位チェーンの実績
  • フレキシブルなブランド
  • 競合の要点

地域のハイライト

  • 主要なアジア市場:安定、適度な成長率
  • カテゴリー別の機会:地域別にシフト
  • 2015年の中国
  • ラテンアメリカの需要
  • 価値重視のコンセプト
  • ローカルのコンセプト
  • 北米の成長:安定
  • ファスト/カジュアルの需要が急増
  • 中東・アフリカの成長
  • GCC市場
  • 主な地域の要点

ケーススタディ

  • 6大ブランド
  • Xiabu Xiabu
  • Shake Shack
  • Engezni、PostMates
  • Sukiya
  • Ediya Espresso
  • 今後5年間の成長機会

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: CFSA

Global consumer foodservice in 2015 can be characterised by strong growth at the global level, with significant competitive challenges in major markets. Operators struggled with changing consumer preferences, macroeconomic pressures, and the constant threat of new and mounting competition, particularly from local operators. Nonetheless, 2015 was also a year of new opportunities - new long-term growth markets, new growth categories, and new demand drivers in key markets.

Euromonitor International's A New Era of Growth and Competition: Global Consumer Foodservice in 2015 and Beyond global briefing offers an insight into to the size and shape of the Consumer Foodservice market, highlights buzz topics, emerging geographies, categories and trends as well as pressing industry issues and white spaces. It identifies the leading operators and brands, offers strategic analysis of key factors influencing the operating environment - be they economic/lifestyle influences, new foodservice concepts, outlet locations, menu innovation or format development. The entire industry is considered, including both chained and independent operators. Forecasts illustrate how the market is set to change and what is the criteria for success.

Product coverage: Consumer Foodservice by Location, Consumer Foodservice by Type.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Foodservice market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

  • Introduction
  • Global Performance
  • The Way Forward
  • Competitive environment
  • Regional Highlights
  • Case Studies
Back to Top