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市場調査レポート

デザイナーアパレル・フットウェア (プレタポルテ) の香港市場

Designer Apparel and Footwear (Ready-To-Wear) in Hong Kong, China

発行 Euromonitor International 商品コード 328395
出版日 ページ情報 英文 28 Pages
即納可能
価格
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デザイナーアパレル・フットウェア (プレタポルテ) の香港市場 Designer Apparel and Footwear (Ready-To-Wear) in Hong Kong, China
出版日: 2016年01月19日 ページ情報: 英文 28 Pages

当商品の販売は、2016年02月04日を持ちまして終了しました。

概要

香港の高級品市場は過去5年間で最低の成長率を記録しました。その要因として、前年度の急激な成長の反動や、中国本土での反汚職キャンペーン・経済成長率低下などが挙げられます。中国本土から香港への観光客は、2013年の記録的な拡大の後、2014年には大幅に減少しました。更に、香港と中国本土との間の社会的緊張や、中国本土の観光客がショッピングの行き先を変更するようになったことなどが、市場の更なる縮小につながっています。

当レポートでは、香港におけるデザイナーアパレル・フットウェア (プレタポルテ) の市場について分析し、高級品市場全体の構造・動向や、主要企業のプロファイル(企業概要・事業戦略・競争力・事業実績など)、デザイナーアパレル・フットウェア市場の動向・競争力・将来展望などを調査・推計しております。

香港のデザイナーアパレル・フットウェア (プレタポルテ) 市場:カテゴリー分析

  • ヘッドライン
  • 市場動向
  • 競争環境
  • 将来展望
  • カテゴリーデータ

香港の高級品市場:産業分析

  • エグゼクティブ・サマリー
    • 逆風に晒される高級ブランド市場 (2014年)
    • 自分専用の、より良い小売サービスを求める購買客
    • ニッチなブランド品の急成長に伴う競争激化
    • ブランド・ブティックが現在も最も人気の高い購入チャネルである
    • 高級品の売上高は小幅ながらも拡大する見通し
  • 主な傾向と発展
    • 中国本土の景気減速による、香港内部の高級品需要の軟化
    • 中国本土からの観光客の購入行動・傾向の急速な変化
    • 高級品市場の成長率回復に伴う、企業合併・買収 (M&A) 活動や店舗改装の活発化
    • インターネット小売は低迷するも、デジタルマーケティングは活発化する
  • 流通構造
  • 市場データ
  • 情報源
目次
Product Code: LUXHKdr

The designer apparel and footwear retailing environment was largely impacted by the growing popularity of high street fashion from mid-priced brands such as Zara, which offer extremely fashionable clothes inspired by fresh-off-the-runway designs at affordable prices. These apparel and footwear brands are perceived by consumers as being stylish, well-designed and of relatively good quality, bridging a lucrative gap between low-end fast-fashion brands and luxury brands. Hence, designer apparel...

Euromonitor International's Designer Apparel and Footwear (Ready-to-Wear) in Hong Kong, China report offers a comprehensive guide to the size and shape of the Designer Apparel and Footwear (Ready-to-Wear) market at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market and their effects on Designer Apparel and Footwear (Ready-to-Wear) retailing along with the development of consumers' shopping patterns. Forecasts to 2020 illustrate how the market is set to change

Product coverage: Designer Apparel (Ready-to-Wear), Designer Footwear.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Designer Apparel and Footwear (Ready-to-Wear) market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Euromonitor International

January 2016

LIST OF CONTENTS AND TABLES

Headlines

Trends

Competitive Landscape

Prospects

Category Data

  • Table 1 Sales of Designer Apparel and Footwear (Ready-to-Wear) by Category: Value 2010-2015
  • Table 2 Sales of Designer Apparel and Footwear (Ready-to-Wear) by Category: % Value Growth 2010-2015
  • Table 3 NBO Company Shares of Designer Apparel and Footwear (Ready-to-Wear): % Value 2010-2014
  • Table 4 LBN Brand Shares of Designer Apparel and Footwear (Ready-to-Wear): % Value 2011-2014
  • Table 5 Distribution of Designer Apparel and Footwear (Ready-to-Wear) by Format: % Value 2010-2015
  • Table 6 Forecast Sales of Designer Apparel and Footwear (Ready-to-Wear) by Category: Value 2015-2020
  • Table 7 Forecast Sales of Designer Apparel and Footwear (Ready-to-Wear) by Category: % Value Growth 2015-2020

Gucci Group (hong Kong) Ltd in Luxury Goods (hong Kong, China)

  • Strategic Direction
  • Key Facts
    • Summary 1 Gucci Group (Hong Kong) Ltd: Key Facts
  • Internet Strategy
  • Competitive Positioning
    • Summary 2 Gucci Group (Hong Kong) Ltd: Luxury Brands by Category 2015

Executive Summary

Luxury Market Experiences Overall Stagnant Growth in 2015

Foreign Expenditure Decreases Amid Slowdown in Tourist Arrivals

Luxury Brands Compete on Exclusivity and Digital Engagement

Store-based Retailing Remains the Retail Channel of Choice

Further Slowdown in Retail Value Growth Is Expected Over the Forecast Period

Key Trends and Developments

Slowing Economic Growth in Hong Kong and China Dampens Luxury Spending

Luxury Culture Matures and Sees Greater Non-traditional Marketing and Digital Engagement

Luxury Brands Streamline Operations Through Product and Store Consolidation

Internet Retailing Records Slow Growth But Becomes Indispensable Promotional Tool

Distribution

    • Summary 3 Selected Luxury Shopping Centres: 2015
    • Summary 4 Selected Luxury Department Stores: 2015

Market Data

  • Table 8 Sales of Luxury Goods by Category: Value 2010-2015
  • Table 9 Sales of Luxury Goods by Category: % Value Growth 2010-2015
  • Table 10 NBO Company Shares of Luxury Goods: % Value 2010-2014
  • Table 11 LBN Brand Shares of Luxury Goods: % Value 2011-2014
  • Table 12 Distribution of Luxury Goods by Format: % Value 2010-2015
  • Table 13 Distribution of Luxury Goods by Format and Category: % Value 2015
  • Table 14 Forecast Sales of Luxury Goods by Category: Value 2015-2020
  • Table 15 Forecast Sales of Luxury Goods by Category: % Value Growth 2015-2020

Sources

    • Summary 5 Research Sources
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