表紙
市場調査レポート

ベビー市場は発展するのか、停滞するのか:乳幼児専用製品市場の発展見通しと課題

Baby Bloom or Baby Gloom: Prospects and Challenges in Baby and Child-specific Products

発行 Euromonitor International 商品コード 314784
出版日 ページ情報 英文 44 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.02円で換算しております。
Back to Top
ベビー市場は発展するのか、停滞するのか:乳幼児専用製品市場の発展見通しと課題 Baby Bloom or Baby Gloom: Prospects and Challenges in Baby and Child-specific Products
出版日: 2014年09月17日 ページ情報: 英文 44 Pages
概要

乳児・幼児用製品は、世界の美容・パーソナルケア用品市場全体の中で2番目の急速に成長しているカテゴリーです。ただし、高齢化が進む社会の中ではニッチな存在となっています。世界各国で可処分所得が拡大する一方、出生率低下や晩婚化・高齢出産も進行しており、それが乳幼児用品メーカーにとって困難な市場環境を生み出しています。一部の特殊なスキンケア用品市場では市場機会が今でも残存していますが、新興国市場での供給可能性や認知度といった課題が残されています。

当レポートでは、全世界の乳幼児用品市場の最新動向と将来展望について分析し、全体的な市場構造や、各地域市場の発展状況の詳細、今後の市場成長に向けた機会と克服すべき課題などを調査・考察しております。

イントロダクション

乳幼児用製品の概要

業界の主力市場地点

市場競争環境

成長のための主な機会

主要カテゴリーの概況

サマリーと提言

目次
Product Code: CTBABY

Baby and child-specific products was the second fastest growing category in total beauty and personal care in 2013. It remains something of a niche in an ageing world. Disposable incomes are rising while birth rates are falling and women are giving birth later, creating a challenging environment for manufacturers of baby and child-specific products. Opportunities remain in baby and child-specific skin care, but availability and awareness remain issues in emerging markets.

Euromonitor International's Baby Bloom or Baby Gloom: Prospects and Challenges in Baby and Child-specific Products global briefing offers an insight into to the size and shape of the Beauty and Personal Care market and highlights buzz topics, emerging geographies, categories and trends as well as pressing industry issues and white spaces. It identifies the leading companies and brands, offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change and criteria for success. The report also explores developments in the premium vs mass/masstige segments, and the evolution of novel beauty concepts.

Product coverage: Baby and Child-specific Products, Bath and Shower, Colour Cosmetics, Deodorants, Depilatories, Fragrances, Hair Care, Mass Beauty and Personal Care, Men's Grooming, Oral Care, Oral Care Excl Power Toothbrushes, Premium Beauty and Personal Care, Sets/Kits, Skin Care, Sun Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report

  • Get a detailed picture of the Beauty and Personal Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Introduction

Baby and Child-specific Products Overview

Key Industry Geographical Hotspots

The Competitive Playground

Key Opportunities for Growth

Major Category Highlights

Summary and Recommendations

Back to Top