表紙
市場調査レポート

サブサハラ・アフリカの観光業:潜在的市場の最大化の方法

Sub-Saharan Africa How to Maximise Tourism Potential

発行 Euromonitor International 商品コード 309827
出版日 ページ情報 英文 37 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.95円で換算しております。
Back to Top
サブサハラ・アフリカの観光業:潜在的市場の最大化の方法 Sub-Saharan Africa How to Maximise Tourism Potential
出版日: 2014年07月30日 ページ情報: 英文 37 Pages
概要

サブサハラ・アフリカ諸国の観光業は2008年以来、年率平均4.3%で成長してきましたが、これは全世界の市場成長率(3.2%)を上回る結果となりました。直接投資(FDI)の増加や、貿易協定の新規締結、国際資本へのアクセス改善、中産階級の台頭などが、観光業の今後の市場機会を拡大につながっています。ただし、旅行業の業績最大化を実現させるためには、各国政府や関係者は適切な戦略や規制を構築・適用する必要があります。

当レポートでは、サブサハラ・アフリカ諸国の観光業の最新動向と今後の市場機会について分析し、業界・市場の構造や市場動向(実績値・予測値)、主な課題や成長機会、分野別の詳細動向、今後に向けた戦略などについて調査・考察しております。

イントロダクション

市場の背景

市場の障害と機会

観光業の実績と将来性

ホテル産業の将来展望

航空産業の将来展望

目次
Product Code: TTSUB

Sub-Saharan African tourism has grown by an average of 4.3% per year since 2008, outpacing the global average of 3.2%, this growth is expected to continue reaching over 45 million arrivals by 2018. Increased FDI, new trade partnerships, access to international capital and rise of the middle classes will help the continent live up to its tourism potential. However, governments and stakeholders need to develop the right strategies and regulations to maximise the benefits of tourism.

Euromonitor International's Sub-Saharan Africa How to Maximise Tourism Potential global briefing offers an insight into to the size and shape of the Travel and Tourism market, highlights buzz topics, emerging geographies, categories and trends as well as pressing industry issues. It identifies the leading companies and brands, offers strategic analysis of key factors influencing the market from innovation, pricing, channel distribution to economic/lifestyle influences. Forecasts illustrate how the market is set to change and outlines the criteria for success.

Product coverage: Car Rental, Demand Factors, Health and Wellness Tourism, Online Travel Sales to Country Residents, Tourism Flows Domestic, Tourism Flows Inbound, Tourism Flows Outbound, Tourism Receipts and Expenditure, Tourist Attractions, Transportation, Travel Accommodation, Travel Retail.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Travel and Tourism market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Introduction

Market Background

Obstacles and Opportunities

Obstacles and Opportunities

Tourism Performance and Potential

Hotel Outlook

Air Travel Outlook

Back to Top