株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

ヘアケア用品市場の再活性化:今後の成長可能性の追求

Revitalising Hair Care: Exploring Future Growth Prospects

発行 Euromonitor International 商品コード 309825
出版日 ページ情報 英文 44 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.58円で換算しております。
Back to Top
ヘアケア用品市場の再活性化:今後の成長可能性の追求 Revitalising Hair Care: Exploring Future Growth Prospects
出版日: 2014年07月28日 ページ情報: 英文 44 Pages
概要

世界のヘアケア用品市場は、2013年こそ微減しましたが、この5年間に大幅な成長を遂げました。新興国市場での普及率の上昇や、技術開発の進展による特定のニーズ向け機能強化などが、市場成長の主な要因として挙げられます。技術改良・市場成長の結果、ヘアケア製品の高級化が段階的に進行しています。今後は、ヘアケア用品市場の細分化が進み、未開拓分野への進出・対応が進む一方、市場の大半は大衆品が占める状況が続くものと思われます。

当レポートでは、全世界のヘアケア用品市場の最新動向と将来展望について分析し、世界市場の構造や現状、新興国市場やその他の未開拓市場の詳細動向、今後の技術・製品開発の方向性、業界再編の動きなどについて調査・考察しております。

イントロダクション

世界市場の概況

ブラジル市場の成長可能性

新たな成長フロンティア

イノベーションの鍵:3つの"E"

カテゴリー横断的な市場再編

ヘアケア用品の高級化

結論

目次
Product Code: CTREVITALISING

Hair care experienced a slight slowdown in growth in 2013, but has performed well in the last five years, thanks to increasing penetration in emerging markets and the advent of more sophisticated technologies, targeting specific hair care needs through stronger efficacy claims. This has resulted in the gradual premiumisation of hair care.

Euromonitor International's Revitalising Hair Care: Exploring Future Growth Prospects global briefing offers an insight into to the size and shape of the Beauty and Personal Care market and highlights buzz topics, emerging geographies, categories and trends as well as pressing industry issues and white spaces. It identifies the leading companies and brands, offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change and criteria for success. The report also explores developments in the premium vs mass/masstige segments, and the evolution of novel beauty concepts.

Product coverage: Baby and Child-specific Products, Bath and Shower, Colour Cosmetics, Deodorants, Depilatories, Fragrances, Hair Care, Mass Beauty and Personal Care, Men's Grooming, Oral Care, Oral Care Excl Power Toothbrushes, Premium Beauty and Personal Care, Sets/Kits, Skin Care, Sun Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Beauty and Personal Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Introduction

Global Overview

Brazil Growth Prospects

New Growth Frontiers

Three Key "E"s of Innovation

Cross Category Convergence

Premiumisation in Hair Care

Conclusion

Appendix

Back to Top