表紙
市場調査レポート

デジタル時代におけるアパレル・フットウェア小売業(パート1):イノベーションの追求

Apparel and Footwear Retailing in the Digital Era (Part 1): Exploring Innovation

発行 Euromonitor International 商品コード 305045
出版日 ページ情報 英文 37 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
Back to Top
デジタル時代におけるアパレル・フットウェア小売業(パート1):イノベーションの追求 Apparel and Footwear Retailing in the Digital Era (Part 1): Exploring Innovation
出版日: 2014年05月27日 ページ情報: 英文 37 Pages
概要

インターネットの導入・普及により、世界のアパレル・フットウェア業界は大規模な変化を遂げています。

当レポートでは、全世界のアパレル(衣料品)・フットウェア(履物)業界におけるイノベーション(技術・業務革新)、特にオンライン小売に関する新技術の導入傾向について分析し、主な技術革新分野(デザイン・サイズ選択、購入意欲促進、高価格製品の販促、情報収集・個人対応など)に関する詳細動向や、オンライン専業企業の業績、オムニチャネル方式の小売形態の普及(リアル店舗とネット店舗の融合)、などに関する情報をお届けします。

イントロダクション

オンライン小売のイノベーションの中核分野

カテゴリー別の市場戦略

オムニチャネル販売戦略

主な結論

目次
Product Code: CLFAPPAREL

As the internet brings about sweeping changes in apparel and footwear distribution, this briefing pinpoints key innovations in selling fashion online, focusing on the areas of fit and sizing, impulse buying, affordable luxury, curation and personalisation. This report also analyses the performance of fashion-focused online start-ups, as well as the inroads being made regarding omni-channel retailing, as the boundaries between in-store and online shopping become increasingly blurred.

Euromonitor International's Apparel and Footwear Retailing in the Digital Era (Part 1): Exploring Innovation global briefing offers an insight into to the size and shape of the apparel market, highlights buzz topics, emerging trends as well as pressing industry issues. It identifies the leading companies and brands, offers strategic analysis of key factors influencing the clothing and footwear market - be they changes on the supply side, in channel dynamics, economic/ lifestyle /demographic influences or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change and criteria for success.

Product coverage: Clothing, Footwear, Sportswear.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Apparel market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Introduction

Online Innovation Hotspots

Category-focused Strategies

The Omni-channel Playbook

Key Takeaways

Definitions

Back to Top