株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

世界の消費者向けフードサービス産業における企業戦略:優先順位の変更と、チェーン店の課題

Corporate Strategies in Consumer Foodservice: Shifting Priorities and the Challenges for Chains

発行 Euromonitor International 商品コード 305026
出版日 ページ情報 英文 44 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.97円で換算しております。
Back to Top
世界の消費者向けフードサービス産業における企業戦略:優先順位の変更と、チェーン店の課題 Corporate Strategies in Consumer Foodservice: Shifting Priorities and the Challenges for Chains
出版日: 2017年05月26日 ページ情報: 英文 44 Pages
概要

世界各国の消費者がフードサービス・チェーン店に抱いている考え方が大きく変化しつつあります。それに応えて、各企業も「より良い」食事体験の提供に努めつつ、IT技術などを駆使した「シームレスな」食事体験の提供を模索しています。他方、これまで急成長を遂げてきた中国市場が減速してきた、という新たな課題も発生しています。

当レポートでは、世界の消費者向けフードサービス産業の最新動向について分析し、特に市場構造や消費者行動変化 (社会的・経済的変化) や、それに対応した企業戦略の変更、現在最も急速に成長している地域・カテゴリー、最新の店舗形態・メニュー・サービスの特徴、今後の市場動向の見通し、中国市場の詳細動向、各社が今後取るべき戦略などについて調査・考察しております。

イントロダクション

変化しつつある世界市場環境の中での事業拡張戦略

「より良い」食事体験

シームレスな食事体験

変革の最中にある中国市場の開拓

企業戦略:結論

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: CFSCORPORATE

This global briefing discusses the most important trends impacting global corporate strategies in consumer foodservice. Across the globe, consumer expectations for chained foodservice are changing, especially in the fastest growing international markets many chains hope to grow. This briefing dives into consumer preferences for "better" dining opportunities, how technology is enabling a more seamless foodservice experience, and the challenges and opportunities of a slowing Chinese market.

Euromonitor International's Corporate Strategies in Consumer Foodservice: Shifting Priorities and the Challenges for Chains global briefing offers an insight into to the size and shape of the Consumer Foodservice market, highlights buzz topics, emerging geographies, categories and trends as well as pressing industry issues and white spaces. It identifies the leading operators and brands, offers strategic analysis of key factors influencing the operating environment - be they economic/lifestyle influences, new foodservice concepts, outlet locations, menu innovation or format development. The entire industry is considered, including both chained and independent operators. Forecasts illustrate how the market is set to change and what is the criteria for success.

Product coverage: Consumer Foodservice by Location, Consumer Foodservice by Type.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Foodservice market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

  • Introduction
  • Expansion Strategies in a Changing Global Environment
  • "Better" Dining Experiences
  • Seamless Dining Experiences
  • Navigating a Changing Chinese Market
  • Corporate Strategies Conclusion
Back to Top