株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

世界の消費者向けフードサービス産業における企業戦略:レストランのイメージ転換

Corporate Strategies in Consumer Foodservice: Reimagining the Restaurant

発行 Euromonitor International 商品コード 305026
出版日 ページ情報 英文 52 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
世界の消費者向けフードサービス産業における企業戦略:レストランのイメージ転換 Corporate Strategies in Consumer Foodservice: Reimagining the Restaurant
出版日: 2016年01月06日 ページ情報: 英文 52 Pages
概要

世界のレストラン業界の全体的な成長率は低下してきましたが、製品開発・投資活動は活発化しつつあります。デジタル広告に満ち溢れている今日の世界において、実生活における外食の経験は非常に効果的な (そして人気も高い) ブランディング・ツールとなっています。他方、スマートフォンの普及により、あらゆる場所・時間でデリバリーサービスの潜在的市場機会が発生することとなりました。

当レポートでは、世界の消費者向けフードサービス産業の最新動向について分析し、特にレストランの社会的役割の変化や、それがオペレーター各社にもたらす様々な影響、新業態のレストランの動向、オペレーター各社が今後取るべき戦略などについて調査・考察しております。

イントロダクション

世界市場での需要の特徴の変化

新規技術によるレストランのイメージ転換

世界市場での戦略

新たな戦略

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: CFSCORPORATE

While top-line growth in the global restaurant industry has slowed, innovation and investment are booming. In a world where digital advertising is omnipresent, the real-life experience of eating out is a highly effective - and sought-after - branding tool, while simultaneously the smartphone is making every occasion a potential delivery occasion. In this new report, Euromonitor International explores the changing role of the restaurant, a trend with major implications for every operator.

Euromonitor International's Corporate Strategies in Consumer Foodservice: Reimagining the Restaurant global briefing offers an insight into to the size and shape of the Consumer Foodservice market, highlights buzz topics, emerging geographies, categories and trends as well as pressing industry issues and white spaces. It identifies the leading operators and brands, offers strategic analysis of key factors influencing the operating environment - be they economic/lifestyle influences, new foodservice concepts, outlet locations, menu innovation or format development. The entire industry is considered, including both chained and independent operators. Forecasts illustrate how the market is set to change and what is the criteria for success.

Product coverage: Consumer Foodservice by Location, Consumer Foodservice by Type.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Foodservice market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

  • Euromonitor International
  • January 2016
  • Introduction
  • The Changing Face of Global Demand
  • Technology Reshapes the Restaurant
  • Global Strategies
  • Emerging Strategies
Back to Top