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市場調査レポート

ブラジルのパッケージング産業

Packaging in Brazil

発行 Euromonitor International 商品コード 300087
出版日 ページ情報 英文 58 Pages
即納可能
価格
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ブラジルのパッケージング産業 Packaging in Brazil
出版日: 2017年07月19日 ページ情報: 英文 58 Pages
概要

ブラジル国内では。パッケージング製品に対する消費者需要が近年大幅に増加してきました。その要因として、持ち運べる(on-the-go)製品の需要増加、スペースの不足(スペースは非常に高価になっています)、新製品を試してみたい(しかし必ずしも常時消費する訳ではない)という持続的な欲求などが挙げられます。こうした消費者の要望を満たすことは、いつでも簡単であるとは言えません。

当レポートでは、ブラジルの包装(パッケージング)産業について分析し、全体的な構造・動向や、法規制・環境策などの動向、主要企業のプロファイル(企業概要・事業戦略・競争力・事業実績など)、パッケージング方式別市場の動向・競争力・将来展望などを調査・推計して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

ブラジルの包装市場:産業概況

  • エグゼクティブ・サマリー
    • 消費者は実用的・効果的・機能的な包装を求めている
    • 拡大中のブラジルの中産階級と、パッケージング市場の成長・傾向への直接的影響
    • 消費者需要を満たすためにブラジルに投資するパッケージング業界
    • 「限定版」:売上促進のための戦略
    • 小分け製品の登場
  • 主な傾向と発展
    • より小さく、より実用的・機能的なパッケージング
    • 消費者需要を満たすべく、パッケージング産業は拡大し続けている
    • 売上促進戦略としての「限定版」パッケージング
    • 新興の中産階級:パッケージング売上高への影響
    • 個別パッケージングの登場
  • 包装関連の法規制
    • 固形廃棄物に対する政府の規制(PNRS: politica Nacional De Residuos Solidos)
    • 法律259/07:生分解性プラスチック包装推進政策(programa De Substituicao De Embalagens Plasticas Convencionais Por Biodegradaveis)
    • タバコ広告に対する規制と、タバコ包装への警告文の挿入義務
    • 一部の食品でのナトリウム制限
  • リサイクルと環境
    • ブラジルにおけるリサイクル普及の大きな可能性
    • PNRS(固形廃棄物対応策)支援のための政府の取り組み
    • 各企業は政府と協力して、リサイクル手段に関する消費者教育に投資する
    • 鉄鋼の効果的なリサイクルプロセスの導入に尽力する鉄鋼業界
    • プラスチック・リサイクル:認知度向上による規模拡大
    • 飲料企業:リターナブル包装の利用促進に向けたキャンペーンへの投資
  • 包装のデザインとラベリング
    • オーガニック・スタンプ:信頼できる有機製品の特定方法
    • W杯・五輪に伴うスポーツ関連パッケージングの急成長
    • 新たなインク技術を用いた金属缶の技術革新

企業プロファイル

  • Amcor Do Brasil
  • Brasilata SA Embalagens Metalicas
  • Companhia Metalurgica Prada
  • Dixie Toga SA
  • Engepack Embalagens SA
  • Owens-illinois do Brasil Industria e Comercio SA
  • Rexam Beverage Can South America SA
  • Rigesa Celulose, Papel e Embalagens Ltda
  • SIG Combibloc do Brasil Ltda
  • Tetra Pak Ltda

※以下カテゴリーは、分冊での販売も承っております。価格や内容については、お問い合わせください。

調査カテゴリー

  • クロージャ
  • フレキシブル包装
  • ガラス容器
  • 液体用カートン
  • 金属包装
  • 紙製容器
  • 硬質プラスチック容器

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: PKGGBR

The negative economic scenario which has resulted in lower disposable incomes for most Brazilian households, escalating exchange rates, increasing production costs and higher inflation rates, continues to exert strong pressures over the country's packaging industry. Many consumers are now looking for the products with the lowest unit prices, with retailers offering aggressive promotions and discounts and manufacturers struggling to maintain reasonable profit margins. In this sense, most packagin...

Euromonitor International's Packaging in Brazil report offers insight into key trends and developments in the industry. The report also examines trends and prospect for various pack types and closures: metal packaging, rigid plastic, glass, liquid cartons, paper-based containers; flexible packaging.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Packaging market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Euromonitor International

July 2017

LIST OF CONTENTS AND TABLES

Executive Summary

the Negative Economic Scenario Continues To Put Pressure on Packaging Players

Convenience and Innovation on Food Packaging Boosts the Snacking Trend

Polarisation of Packaging Sizes Continues To Drive Sales in Non-alcoholic Drinks

Returnable Packaging Moves From Foodservice To Retail

Increased Product Consumption Creates Opportunities for New Packaging Types in Beauty and Personal Care

Multipacks Aim To Offer Complementary Or "full Experience" Products in Home Care

Key Trends and Developments

Convenience and Packaging Size Diversification Drives Food Packaging Innovation

Packaging Diversification Increases in Home Care As Companies Aim To Target A Wider Consumer Audience

Smaller Packaging Increases in A Scenario of Lower Disbursement in the Beauty and Personal Care

Sales of Alcoholic and Non-alcoholic Drinks Consolidate Though Cash and Carry To Create New Opportunities for Packaging

Multipacks Evolve From An Economical Option To A Key Point of Contact Between Brands and Consumers

Packaging Legislation

National Policy on Solid Waste

Biodegradable Plastic Packaging

Beverages Production Control System

Recycling and the Environment

Consumers Continue Not To Engage With Compulsory Household Waste Separation

Recycling Remains A Major Source of Revenue for Thousands of Brazilians

Brazil Continues To Lead Metal Beverage Cans Recycling at Global Level

  • Table 1 Overview of Packaging Recycling and Recovery in Brazil: 2014/2015 and Targets for 2016

Packaging Design and Labelling

Consolidation of Atacarejo Outlets Require More Visible and Identifiable Labels

in Order To Avoid Waste, Consumers Look for Re-closable and Flexible Packaging To Use the Product at Most

Packaging As A Tool To Promote the Values of Brands, Or at Least Their Campaigns

Amcor Rigid Plastics Brasil in Packaging Industry (brazil)

  • Strategic Direction
  • Key Facts
    • Summary 1 Amcor Rigid Plastics do Brasil: Key Facts
  • Production
    • Summary 2 Major End-use Categories for Amcor Rigid Plastics Brasil by Pack Type: 2016
  • Competitive Positioning

Bemis Do Brasil Industria E Comercio De Embalagens in Packaging Industry (brazil)

  • Strategic Direction
  • Key Facts
    • Summary 3 Bemis do Brasil Industria e Comercio de Embalagens SA: Key Facts
  • Production
    • Summary 4 Major End-use Categories for Bemis do Brasil Industria e Comercio de Embalagens SA by Pack Type: 2016
  • Competitive Positioning

Brasilata SA Embalagens Metalicas in Packaging Industry (brazil)

  • Strategic Direction
  • Key Facts
    • Summary 5 Brasilata SA Embalagens Metalicas: Key Facts
    • Summary 6 Brasilata SA Embalagens Metalicas: Operational Indicators
  • Production
    • Summary 7 Major End-use Categories for Brasilata SA Embalagens Metalicas by Pack Type: 2016
  • Competitive Positioning

Companhia Metalurgica Prada in Packaging Industry (brazil)

  • Strategic Direction
  • Key Facts
    • Summary 8 Companhia Metalurgica Prada: Key Facts
  • Production
    • Summary 9 Major End-use Categories for Companhia Metalurgica Prada by Pack Type: 2016
  • Competitive Positioning

Engepack Embalagens SA in Packaging Industry (brazil)

  • Strategic Direction
  • Key Facts
    • Summary 10 Engepack Embalagens SA: Key Facts
  • Production
    • Summary 11 Major End-use Categories for Engepack Embalagens SA by Pack Type: 2016
  • Competitive Positioning

Owens-illinois Do Brasil Industria E Comercio SA in Packaging Industry (brazil)

  • Strategic Direction
  • Key Facts
    • Summary 12 Owens-Illinois do Brasil Industria e Comercio SA: Key Facts
  • Production
    • Summary 13 Major End-use Categories for Owens-Illinois do Brasil Industria e Comercio SA by Pack Type: 2016
  • Competitive Positioning

Sig Combibloc Do Brasil Ltda in Packaging Industry (brazil)

  • Strategic Direction
  • Key Facts
    • Summary 14 SIG Combibloc do Brasil Ltda: Key Facts
  • Production
    • Summary 15 Major End-use Categories for SIG Combibloc do Brasil Ltda by Pack Type: 2016
  • Competitive Positioning

Tetra Pak Brasil Ltda in Packaging Industry (brazil)

  • Strategic Direction
  • Key Facts
    • Summary 16 Tetra Pak Brasil Ltda: Key Facts
    • Summary 17 Tetra Pak Ltda: Operational Indicators
  • Production
    • Summary 18 Major End-use Categories for Tetra Pak Brasil by Pack Type: 2016
  • Competitive Positioning

Headlines

Trends

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