表紙
市場調査レポート

「ポスト炭酸飲料の世界」に関する考察:ソフトドリンクと健康面の問題 - 勝者と敗者

Imagine the Post-carbonates World: Soft Drinks and the Health Question - The Winners and Losers

発行 Euromonitor International 商品コード 300084
出版日 ページ情報 英文 49 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.32円で換算しております。
Back to Top
「ポスト炭酸飲料の世界」に関する考察:ソフトドリンクと健康面の問題 - 勝者と敗者 Imagine the Post-carbonates World: Soft Drinks and the Health Question - The Winners and Losers
出版日: 2014年04月15日 ページ情報: 英文 49 Pages
概要

2012〜2018年における全世界のソフトドリンク市場の売上高1000億米ドルのうち65%が、自然だと考えられているカテゴリー−−飲料水・RTDティー・ジュースなど−−から派生する、と予測されています。同時に、機能性飲料の需要も拡大し、エネルギードリンクが炭酸飲料から市場シェアを奪う、とも考えられています。一方、地域別で見ると、市場成長の95%分を新興国が占めると予想されています。先進国のソフトドリンク消費量が高止まりし、炭酸飲料の需要が縮小していく中で、「ポスト炭酸飲料の世界」(the post-carbonates world)へと市場が突入していくのか否かに、業界関係者の注目が集まっています。

当レポートでは、全世界のソフトドリンク市場の現状と将来展望について分析し、地域別の市場動向見通しや、健康面でのプラス・マイナスの影響に関する関心、それが各カテゴリー(炭酸飲料、飲料水、ジュース、RTDティー、エネルギードリンクなど)の消費量に及ぼす影響などを調査・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

イントロダクション

世界のソフトドリンク市場:先進国/新興国での市場機会

健康面での価値

飲料水・ジュース・エネルギードリンク・RTDティー分野での発展の見通し

ソフトドリンクと健康面の問題:勝者と敗者

目次
Product Code: HWFBIMAGINE

65% of the anticipated US$100 bn growth in soft drinks over 2012-2018 is set to come from categories perceived as natural: bottled water, RTD tea and juice. All the same, demand for functionality is accelerating, with energy drinks taking share from carbonates. Emerging markets, generating 95% of growth, have been the global bright spot. As soft drinks consumption in developed markets reaches a plateau and carbonates face a decline, will we enter what one might call the post-carbonates world?

Euromonitor International's Imagine the Post-carbonates World: Soft Drinks and the Health Question - The Winners and Losers global briefing offers an insight into to the size and shape of the health and wellness marketplace, highlights buzz topics, emerging trends, categories and geographies as well as pressing industry issues and white spaces. It identifies the leading companies and brands, offers strategic analysis of key factors influencing wellbeing market - be they new product developments, packaging and ingredients innovations, introduction of new regulatory schemes, economic/lifestyle influences, distribution or retail pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change and criteria for success.

Product coverage: Health and Wellness by Category, Health and Wellness by Prime Positioning, Health and Wellness by Type.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Health and Wellness market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Introduction

Soft Drinks: Opportunities in Developed vs Emerding Markets

Value of Health

Expected Developments in Water, Juice, Energy Drinks and RTD Tea

Soft Drinks and The Health Question: The Winners and Losers

Appendix

Back to Top