株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

世界のタバコ市場:主な調査結果(パート2)- その他のタバコ製品(OTP)、代替的製品、企業戦略

Global Tobacco: Key Findings Part II: Vapour Products

発行 Euromonitor International 商品コード 297369
出版日 ページ情報 英文 75 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=110.43円で換算しております。
Back to Top
世界のタバコ市場:主な調査結果(パート2)- その他のタバコ製品(OTP)、代替的製品、企業戦略 Global Tobacco: Key Findings Part II: Vapour Products
出版日: 2017年10月17日 ページ情報: 英文 75 Pages
概要

世界のタバコ市場では、先進国でシガレット(紙巻タバコ)消費量が縮小し、世界金融危機によりそのマイナス効果が拡大していますが、一方では、中国などの人口が多い途上国で喫煙者の数が増加していることや、国際的ブランドが価格面での強さを維持していることから、市場全体としては好調な状態続いています。シガレット製品や手巻きタバコ(RYO)分野での新製品開発や、新たなニコチン補給製品の開発が、市場の活性化につながっています。

当レポートでは、世界のタバコ製品市場のうち、シガレット以外の各種タバコ製品(OTP:葉巻・刻みタバコ・無煙タバコ・代替製品など)の市場について分析し、全体的な市場構造や最新状況、各種の影響要因(法規制・価格動向など)、分野別の詳細動向(今後の予測値)、主要企業の各市場における事業戦略などを調査して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

イントロダクション

主な分析結果

シガー(葉巻)

刻みタバコ(Smoking Tobacco)

無煙タバコ

代替的なニコチン補給製品

企業戦略

目次
Product Code: TBGLOBAL

Growth in vapour products saw continuing deceleration in 2016, thanks to ongoing moderation in '"traditional" e-cigarette categories - such as cig-a-likes and open systems - balanced by the rapid emergence of heated tobacco, Regulation, innovation and - perhaps most of all -demographic and consumer behavioural shifts, will determine the future balance of consumption in the wider category.

Euromonitor International's Global Tobacco: Key Findings Part II: Vapour Products global briefing offers an insight into to the size and shape of the Tobacco market, highlighting major industry trends and categories as well as the factors affecting operating environment. It identifies the leading companies and brands, offers impartial, strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, legislative restrictions or pricing influences. Forecasts illustrate how the market is set to change and where it is headed.

Product coverage: Cigarettes, Cigars, Cigarillos and Smoking Tobacco, Smokeless Tobacco and Vapour Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Tobacco market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Introduction

Background and Key Findings

Geographic and Category Focus

Channel Focus

Legislation

Companies and Innovation

Consumers and the Future

Back to Top