表紙
市場調査レポート

世界のハイパーマーケット・大型小売店市場:市場適応力を維持するための戦略

Hypermarkets and Mass Merchandisers: Strategies to Remain Relevant

発行 Euromonitor International 商品コード 296211
出版日 ページ情報 英文 34 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.12円で換算しております。
Back to Top
世界のハイパーマーケット・大型小売店市場:市場適応力を維持するための戦略 Hypermarkets and Mass Merchandisers: Strategies to Remain Relevant
出版日: 2014年02月10日 ページ情報: 英文 34 Pages
概要

ハイパーマーケットや大型小売店は現在、インターネット小売や小型店舗(コンビニエンスストア、ディスカウントストア、雑貨店)といった、高い競争力や大きな潜在力を有する他の小売チャネルとの競争激化という課題に直面しています。事態の打開のためには、まだ市場拡大の余地のある新興国市場の開拓や、成熟化した先進国市場のてこ入れ(店舗形態の革新など)が必要となります。

当レポートでは、世界のハイパーマーケット・大型小売店業界の業績や目下の課題、今後の打開策について分析し、近年の小売業の市場規模・構造変化や、多業態との競合状況、店舗形態別の発展状況、消費者のショッピング行動の変化、主要企業の事業展開の具体例、主な影響要因(新たな店舗形態の開発、非店舗型小売販売の重要性、景気・ライフスタイルの影響、プライベートブランド、価格動向など)、今後の業界の方向性などを調査して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

イントロダクション

チャネルの業績と、他チャネルからの挑戦

先進国市場の飽和化を相殺するための地域戦略

店舗形態・商品組み合わせに関する戦略

結論

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: RTHYPERMARKETS

Hypermarkets and mass merchandisers face increasing challenges from internet retailers and smaller store formats with a competitive offer and greater expansion prospects, such as convenience stores, discounters and variety stores. This report analyses the performance of big-box retailers against competing channels and shows where they retain expansion prospects, mostly in emerging markets. It also covers innovations taken by key operators to offset these challenges and remain relevant formats.

Euromonitor International's Hypermarkets and Mass Merchandisers: Strategies to Remain Relevant global briefing offers an insight into the size and shape of the retailing industry, highlights emerging trends, their effects on retailing in markets around the world, on the development of channels and consumers' shopping patterns. It identifies the leading companies and brands, offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they the developments of new store types, the importance of non-store retailing, economic/lifestyle influences, private label or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change and criteria for success.

Product coverage: Non-Store Retailing, Store-based Retailing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Retailing market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Introduction

Channel Performance and Challenges From Other Channels

Channel Performance and Challenges From Other Channels

Geographic Strategies to Offset Saturation in Developed Markets

Format and Assortment Strategies

Format and Assortment Strategies

Conclusion

Back to Top