株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

アジア太平洋地域のワイプ市場:潜在力・タイムスケール・脅威

Potential, Time Scale and Threats for a Broader Asia Pacific Wipes Market

発行 Euromonitor International 商品コード 294897
出版日 ページ情報 英文 38 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
アジア太平洋地域のワイプ市場:潜在力・タイムスケール・脅威 Potential, Time Scale and Threats for a Broader Asia Pacific Wipes Market
出版日: 2014年01月30日 ページ情報: 英文 38 Pages
概要

先進国ではワイプ市場が成熟化したことや、プライベートブランドとの競合が売上高への圧力となっていることから、メーカー各社は新たな潜在的市場を見出す必要に迫られています。アジア太平洋地域の衛生用品の小売市場は全体的には急成長を遂げていますが、ワイプの市場規模は、紙おむつ・パンツや生理用品のそれの巨大さと比べると見劣りしています。所得が市場成長の最大の抑制要因として挙げられますが、ワイプ製品を短期間でアジア太平洋地域にあまねく普及させるためには、様々な戦略を考察する必要があります。

当レポートでは、アジア太平洋地域におけるワイプ市場の現状と今後の可能性について分析し、ワイプおよび衛生用品全体の市場規模や構造、市場の最新動向、新たな成長市場・領域、目下の課題、今後の開拓市場、主要企業・ブランドの概要、プライベートブランドの動向、主な影響要因(新製品開発、経済面/生活面/環境面での影響、流通構造、価格設定など)、今後の市場動向見通しなどを調査・推計して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

イントロダクション

世界市場の見通し

アジア太平洋地域のワイプ市場

個人用ワイプ

ホームケア用ワイプ

結論

分析上の定義

目次
Product Code: DPPPOTENTIAL

With the wipes category having reached maturity in developed markets, and private label putting pressure on value sales, manufacturers need to look other potential growth markets. Asia Pacific has seen strong value growth in retail hygiene overall; however, the wipes category has been outperformed by strong demand for nappies/diapers/pants and sanitary protection. Income is the major constraint to category development, but are there ways to make wipes relevant to a broader part of the Asia Pacific population in the short term?

Euromonitor International's Potential, Time Scale and Threats for a Broader Asia Pacific Wipes Market global briefing offers an insight into to the size and shape of the tissue and hygiene market, highlights buzz topics, emerging regions, countries and categories as well as pressing industry issues and white spaces. It identifies the opportunity zones within tissue and hygiene, analyses leading companies and brands, assesses the importance of private label and offers strategic analysis of major factors influencing the market - be they new product developments, economic/lifestyle/environmental influences, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change and criteria for success.

Product coverage: Away-From-Home Tissue and Hygiene, Retail Tissue and Hygiene, Total Tissue and Hygiene.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Tissue and Hygiene market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Introduction

Global Market Perspective

Wipes in Asia Pacific

Personal Wipes

Home Care Wipes

Conclusion

Report Definitions

Back to Top