表紙
市場調査レポート

世界のソフトドリンク市場の企業戦略

Soft Drinks Global Corporate Strategy

発行 Euromonitor International 商品コード 292173
出版日 ページ情報 英文 52 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
Back to Top
世界のソフトドリンク市場の企業戦略 Soft Drinks Global Corporate Strategy
出版日: 2015年12月24日 ページ情報: 英文 52 Pages
概要

当レポートでは、全世界のソフトドリンク産業について分析し、全体的な構造・市場規模・最新動向や、主要地域・国・カテゴリー別の詳細動向、目下の課題、今後の市場機会、主要企業・ブランドの概略、将来の市場の方向性(今後5年間分)などを調査すると共に、市場への各種の影響要因−−新製品開発、パッケージング、経済動向、ライフスタイル、流通構造、販売価格などについて考察しています。

分析対象:アジアの特殊飲料、ボトルウォーター、炭酸飲料、濃縮飲料、野菜/果物ジュース、RTDコーヒー、RTDティー、スポーツ・エネルギー飲料

調査内容

  • 市場規模(実績値・予測値)
  • 企業シェア
  • 流通データ

目次

  • イントロダクション
  • 戦略的評価
  • 競争環境
  • 近年の企業合併・買収(M&A)の概要
  • 将来に向けた動き

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: SDSOFT

Coca-Cola continues to lead global soft drinks comfortably, overshadowing PepsiCo in geographic spread, category development and brand building. Coca-Cola's equity investment in Keurig, Monster Suja and full acquisition in Culiangwang are good new platforms for growth. Consumers' desire for healthy still drinks continues to rise, representing both an opportunity but also a challenge for carbonates' long-term sustainability.

Euromonitor International's Soft Drinks Global Corporate Strategy global briefing offers an insight into to the size and shape of the Soft Drinks market, highlights buzz topics, emerging geographies, categories and trends as well as pressing industry issues and white spaces. It identifies the leading companies and brands, offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change and criteria for success. The analysis can focus on value and volume for both off trade and on trade.

Product coverage: Asian Speciality Drinks, Bottled Water, Carbonates, Concentrates, Juice, RTD Coffee, RTD Tea, Sports and Energy Drinks.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Soft Drinks market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

  • Introduction
  • Strategic Evaluation
  • Major Players' Top Line Strategies
  • Tackling Slowdown in Carbonates
  • Growth Strategies in Still Drinks
  • Future Movements
Back to Top