表紙
市場調査レポート

健康への障害:食品産業における食塩の代替の見通し

Hurdles to Health: Prospects for the Food Industry in Replacing Sodium Chloride

発行 Euromonitor International 商品コード 278294
出版日 ページ情報 英文 48 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.18円で換算しております。
Back to Top
健康への障害:食品産業における食塩の代替の見通し Hurdles to Health: Prospects for the Food Industry in Replacing Sodium Chloride
出版日: 2013年07月31日 ページ情報: 英文 48 Pages
概要

食塩の取りすぎは高血圧や心血管疾患につながる、との認識が消費者の間に広がっています。減塩は味覚の点で問題がありますが、政府や小売店、食品メーカーは塩分接種を減らすべく努力しています。健康上の利点をラベルで表示したり、消費者に気づかれないように味を保ちながら徐々に成分を再構築するなど、減塩食品のマーケティングには幾つかの直接的・間接的な方法が存在します。そして今、新しい成分を用いてナトリウム分を除去するという手法が現れたことで、巨大な市場機会が現れつつあります。

当レポートでは、世界の食品産業における減塩の手法・傾向について分析し、食品産業の全体的傾向や、今後の主な成長部門とその促進要因、競争環境および関連する主要企業・ブランド、消費者側の認識の変化、減塩食品の製造・マーケティングの具体例、今後5年間の市場見通しなどを調査して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

イントロダクション

食塩と加工食品

市場の縮小傾向

消費者の認識

各社はどうやって塩分を減らしているのか?

マーケティングの潜在的な機会

結論

目次
Product Code: PKHURDLES

Associations between high sodium intake and raised blood pressure, leading to cardiovascular disease, are accepted. Sodium reduction provides challenges in terms of taste, but governments, retailers & companies are driving efforts to reduce salt intake. Direct or indirect marketing options exist, either by labelling health benefits or by gradually reformulating to maintain taste without alerting consumers. Significant opportunities now exist for companies to reduce sodium using new ingredients.

Euromonitor International's Hurdles to Health: Prospects for the Food Industry in Replacing Sodium Chloride global briefing offers an insight into to the size and shape of the Packaged Food (rolling update) market, highlights buzz topics, emerging geographies, categories and trends and identifies the leading companies and brands. It also offers strategic analysis on driving packaged food industry trends like health and wellness, premiumisation, convenience and value-for-money and how those trends influence factors like new product developments, packaging innovations, retail distribution and retail pricing both historically and into the future.

Product coverage: Baby Food, Bakery, Canned/Preserved Food, Chilled Processed Food, Confectionery, Dairy, Dried Processed Food, Frozen Processed Food, Ice Cream, Impulse and Indulgence Products, Meal Replacement, Meal Solutions, Noodles, Nutrition/Staples, Oils and Fats, Pasta, Ready Meals, Sauces, Dressings and Condiments, Snack Bars, Soup, Spreads, Sweet and Savoury Snacks.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Packaged Food (rolling update) market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

  • Introduction
  • Sodium Chloride and Packaged Food
  • Market Reduction Trends
  • Consumer Perceptions
  • How Are Companies Reducing Salt?
  • Potential marketing opportunities
  • Conclusion
  • Report Definitions
Back to Top