株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

中国の一人っ子政策による、自動車の市場環境の形成

China's One-Child Policy is Shaping a New Automotive Landscape

発行 Euromonitor International 商品コード 278283
出版日 ページ情報 英文 29 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.77円で換算しております。
Back to Top
中国の一人っ子政策による、自動車の市場環境の形成 China's One-Child Policy is Shaping a New Automotive Landscape
出版日: 2013年07月31日 ページ情報: 英文 29 Pages
概要

中国の総人口に占める生産年齢人口の比率は、「一人っ子政策」により低下しています。労働力増加率の低下により、労働者を巡る企業間の競争が激化するため、賃金上昇や家計所得の増大、さらには自動車需要の拡大が生じています。また、「一人っ子政策」により、1家庭あたり人口の減少や若年層労働者数の縮小、不自然な男女比率(男性の方が大幅に多い)といった現象も起きています。以上のような動きが、今後の自動車の市場環境へとむすびついています。

当レポートでは、中国の自動車市場における最新動向と将来展望について分析し、特に「一人っ子政策」に伴う社会構造変化が自動車の市場環境に及ぼす影響や、その他の市場促進要因・競争環境・業界構造、業界の今後の方向性(今後5年間の市場規模動向など)、その結果を概略以下の構成でお届けします。

イントロダクション

需要促進要因

各地域の詳細動向

市場の内訳と人口構造

レビュー

目次
Product Code: APCHINAS

China's "one-child" policy has resulted in an overall decline in the share of working-age people in the population. As growth of the labour force slows, employers have to compete for workers and wages thus continue to rise, boosting household incomes and vehicle demand. The programme has also resulted in smaller households, a notable contraction in the size of the young workforce and an unnaturally high ratio of boys to girls. All these factors are shaping a new automotive landscape.

Euromonitor International's new Automotive reports are designed specifically for stakeholders in the automotive industry and are compiled from Euromonitor's unrivalled range of global macro-economic and consumer intelligence. This innovative approach assesses myriad 'pull' factors that help shape the future of vehicle demand: from consumer lifestyles to income and expenditure; from demographics and household profiles to social technologies. Automotive also draws upon perspectives from Euromonitor's coverage of other industries, including Consumer Electronics, Consumer Finance and Travel and Tourism.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Automotive products market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Introduction

Demand Drivers

Regional Breakdown

Segmentation and Demographics

Review

Back to Top