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市場調査レポート
ロシアのコンシューマーヘルス市場Weight Management and Wellbeing in Russia |
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発行 | Euromonitor International | 商品コード | 274263 | ||||
出版日 | ページ情報 | 英文 20 Pages ![]() |
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価格 |
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ロシアの消費者はコンシューマーヘルス製品への支出額を抑えるようになってきました。景気悪化に伴って消費者の可処分所得が減少しているため、この傾向はさらに広がりつつあります。伝統薬で治療できるような軽い病気なら、安い治療薬で済ますか、何も買わないかを選択する消費者も増えてきました。成人用口腔ケアや睡眠薬、咳・風邪の治療薬、薬用スキンケア用品といった分野では、特にこの傾向が強くなっています。ただし、製品価格が上昇したため、2015年の金額ベースの市場規模は実際の製品販売量ほど変化していません。ロシアのコンシューマーヘルス市場の大半を外資系企業が占め、国内系メーカーも原材料を輸入に依存しているため、ロシアルーブルの大幅減価 (2014年末~2015年初頭) により、製品価格も大幅に上がることとなりました。
当レポートでは、ロシアにおけるコンシューマーヘルス (一般用医薬品) 市場について分析し、全体的な構造・動向や、主要企業のプロファイル (企業概要・事業戦略・競争力・事業実績など)、各製品市場の動向・競争力・将来展望などを調査・推計しています。
※以下カテゴリーは、分冊での販売も承っております。価格や内容については、お問い合わせください。
Meal replacement remains the main growth driver in 2019, and this situation is not expected to change in the forecast period. Russian consumers are more interested in products that fit with broader health trends, with an emphasis on health lifestyles, rather than simply weight loss. Increasing access to information online has encouraged a more sophisticated approach. Consumers appreciate healthier ways of managing and losing weight, and meal replacement fits this concept with complementary produ...
Euromonitor International's‘ Weight Management and Wellbeing in Russia report’ offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2014-2018, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2023 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Meal Replacement, OTC Obesity, Slimming Teas, Supplement Nutrition Drinks, Weight Loss Supplements.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Euromonitor International
October 2019
LIST OF CONTENTS AND TABLES
More Sophisticated Attitude To Health Supports Meal Replacement Sales
Consumers Lose Interest in Quick-fix Options Like Weight Loss Supplements
Rising Obesity Rate Has the Potential To Weaken the High Seasonality of Demand
International Players Leverage Brand Recognition and Trust To Dominate Value Shares
Steep Decline in Weight Loss Supplements Impacts Overall Share Movements
Meal Replacement Players Are Well Placed To Ride Out Official Healthy Living Push
Weak Household Budgets Limit Value Sales Development in 2019
Gradual Shift To Generics in A Price-sensitive Environment
Agreements With Pharmacy Chains Offer Key Competitive Edge To Companies
Online Channel Offers Marketing and Sales Opportunities To Players and Retailers
Pockets of Strong Value Growth Despite Stagnating Demand
OTC Registration and Classification
Vitamins and Dietary Supplements Registration and Classification
Self-medication/self-care and Preventive Medicine
Switches