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市場調査レポート

ロシアのコンシューマーヘルス市場

Weight Management and Wellbeing in Russia

発行 Euromonitor International 商品コード 274263
出版日 ページ情報 英文 32 Pages
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価格
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ロシアのコンシューマーヘルス市場 Weight Management and Wellbeing in Russia
出版日: 2016年09月19日 ページ情報: 英文 32 Pages
概要

ロシアの消費者はコンシューマーヘルス製品への支出額を抑えるようになってきました。景気悪化に伴って消費者の可処分所得が減少しているため、この傾向はさらに広がりつつあります。伝統薬で治療できるような軽い病気なら、安い治療薬で済ますか、何も買わないかを選択する消費者も増えてきました。成人用口腔ケアや睡眠薬、咳・風邪の治療薬、薬用スキンケア用品といった分野では、特にこの傾向が強くなっています。ただし、製品価格が上昇したため、2015年の金額ベースの市場規模は実際の製品販売量ほど変化していません。ロシアのコンシューマーヘルス市場の大半を外資系企業が占め、国内系メーカーも原材料を輸入に依存しているため、ロシアルーブルの大幅減価 (2014年末〜2015年初頭) により、製品価格も大幅に上がることとなりました。

当レポートでは、ロシアにおけるコンシューマーヘルス (一般用医薬品) 市場について分析し、全体的な構造・動向や、主要企業のプロファイル (企業概要・事業戦略・競争力・事業実績など)、各製品市場の動向・競争力・将来展望などを調査・推計しています。

ロシアのコンシューマーヘルス市場:産業概要

  • エグゼクティブ・サマリー
    • 景気後退の影響が眼に見えて大きくなる
    • 政府は新たな法令や支援プログラムを用意して、コンシューマーヘルス市場を積極的に規制し続ける
    • 既存企業が主導権を維持
    • 薬局:ロシア国内の典型的なコンシューマーヘルス販売チャネル
    • 長期的な成長見通しは明るくない
  • 主な傾向と発展
    • 景気悪化に伴う消費者行動の変化
    • 政府による規制強化が続く
    • ロシア国内での自己治療の浸透
  • 地域別の主要傾向と発展
    • モスクワ
    • サンクトペテルブルク
  • 市場指標
  • 市場データ
  • 付録
    • OTC (一般薬) の登録と分類
    • 医療費償還
    • 広告
    • 包装・ラベリング
    • 流通チャネル
    • ビタミン剤・栄養補助食品の登録と分類
    • 自己投薬/自己治療と予防医療
  • 定義
  • 情報源

企業プロファイル

  • Akrikhin OAO
  • Evalar ZAO
  • Novartis Consumer Health OOO
  • OTCPharm OAO
  • Sanofi-Aventis Russia

※以下カテゴリーは、分冊での販売も承っております。価格や内容については、お問い合わせください。

調査カテゴリー

  • 成人用口腔ケア用品
  • 鎮痛剤
  • 睡眠剤
  • 咳・風邪・アレルギー (花粉症) 治療薬
  • 薬用スキンケア用品
  • 消化剤
  • アイケア用品
  • NRT (ニコチン置換療法) 禁煙補助剤
  • 創傷ケア用品
  • スポーツ栄養剤
  • ビタミン剤・栄養補助食品 (サプリメント)
  • 体重管理製品
  • ハーブ/伝統的製品

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: CHRU

Weight management and wellbeing grew by 10% in current value terms in 2016. This was a slower performance compared to the previous year. Ongoing economic instability and currency exchange rate fluctuations made it more expensive to import international weight management brands into Russia. Less popular products were withdrawn while more popular ones saw further increases in price. As a result, popular domestic brands such as Evalar and Leovit were able to offer consumers cheaper and more afforda...

Euromonitor International's Weight Management and Wellbeing in Russia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2011-2015, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2020 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Meal Replacement, OTC Obesity, Slimming Teas, Supplement Nutrition Drinks, Weight Loss Supplements.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Weight Management and Wellbeing market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Euromonitor International

September 2016

LIST OF CONTENTS AND TABLES

Headlines

Trends

Competitive Landscape

Prospects

Category Data

  • Table 1 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2011-2016
  • Table 2 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2011-2016
  • Table 3 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2012-2016
  • Table 4 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2013-2016
  • Table 5 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2016-2021
  • Table 6 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2016-2021

Evalar Zao in Consumer Health (russia)

  • Strategic Direction
  • Key Facts
    • Summary 1 Evalar ZAO: Key Facts
    • Summary 2 Evalar ZAO: Operational Indicators
  • Competitive Positioning
    • Summary 3 Evalar ZAO: Competitive Position 2016

Executive Summary

Falling Disposable Incomes Force Russians To Economise on Consumer Health

Lifestyle Trends Affect Consumer Health in 2016

Main Operators Gain in Strength

Traditional Channels Remain the Most Relevant But Internet Retailing Is Growing

Consumer Health Set To Recover Gradually Over the Forecast Period

Key Trends and Developments

Various Lifestyle Trends Affect Consumer Health in 2016

the Internet Affects Consumers' Purchasing Decisions

Ageing Population Contributes To the Growth of Consumer Health

City Key Trends and Developments

Moscow

St Petersburg

Market Indicators

  • Table 7 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2011-2016
  • Table 8 Life Expectancy at Birth 2011-2016

Market Data

  • Table 9 Sales of Consumer Health by Category: Value 2011-2016
  • Table 10 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2011-2016
  • Table 11 Sales of Consumer Health by City: Value 2011-2016
  • Table 12 Sales of Consumer Health by City: % Value Growth 2011-2016
  • Table 13 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2012-2016
  • Table 14 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2013-2016
  • Table 15 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2011-2016
  • Table 16 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2016
  • Table 17 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2016-2021
  • Table 18 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2016-2021
  • Table 19 Forecast Sales of Consumer Health by City: Value 2016-2021
  • Table 20 Forecast Sales of Consumer Health by City: % Value Growth 2016-2021

Appendix

OTC Registration and Classification

Reimbursement

Advertising

Packaging and Labelling

Distribution Channels

Vitamins and Dietary Supplements Registration and Classification

Self-medication/self-care and Preventive Medicine

Switches

Sources

    • Summary 4 Research Sources
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