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市場調査レポート

ロシアのコンシューマーヘルス市場

Weight Management and Wellbeing in Russia

発行 Euromonitor International 商品コード 274263
出版日 ページ情報 英文 20 Pages
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価格
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ロシアのコンシューマーヘルス市場 Weight Management and Wellbeing in Russia
出版日: 2019年10月08日 ページ情報: 英文 20 Pages
概要

ロシアの消費者はコンシューマーヘルス製品への支出額を抑えるようになってきました。景気悪化に伴って消費者の可処分所得が減少しているため、この傾向はさらに広がりつつあります。伝統薬で治療できるような軽い病気なら、安い治療薬で済ますか、何も買わないかを選択する消費者も増えてきました。成人用口腔ケアや睡眠薬、咳・風邪の治療薬、薬用スキンケア用品といった分野では、特にこの傾向が強くなっています。ただし、製品価格が上昇したため、2015年の金額ベースの市場規模は実際の製品販売量ほど変化していません。ロシアのコンシューマーヘルス市場の大半を外資系企業が占め、国内系メーカーも原材料を輸入に依存しているため、ロシアルーブルの大幅減価 (2014年末~2015年初頭) により、製品価格も大幅に上がることとなりました。

当レポートでは、ロシアにおけるコンシューマーヘルス (一般用医薬品) 市場について分析し、全体的な構造・動向や、主要企業のプロファイル (企業概要・事業戦略・競争力・事業実績など)、各製品市場の動向・競争力・将来展望などを調査・推計しています。

ロシアのコンシューマーヘルス市場:産業概要

  • エグゼクティブ・サマリー
    • 景気後退の影響が眼に見えて大きくなる
    • 政府は新たな法令や支援プログラムを用意して、コンシューマーヘルス市場を積極的に規制し続ける
    • 既存企業が主導権を維持
    • 薬局:ロシア国内の典型的なコンシューマーヘルス販売チャネル
    • 長期的な成長見通しは明るくない
  • 主な傾向と発展
    • 景気悪化に伴う消費者行動の変化
    • 政府による規制強化が続く
    • ロシア国内での自己治療の浸透
  • 地域別の主要傾向と発展
    • モスクワ
    • サンクトペテルブルク
  • 市場指標
  • 市場データ
  • 付録
    • OTC (一般薬) の登録と分類
    • 医療費償還
    • 広告
    • 包装・ラベリング
    • 流通チャネル
    • ビタミン剤・栄養補助食品の登録と分類
    • 自己投薬/自己治療と予防医療
  • 定義
  • 情報源

企業プロファイル

  • Akrikhin OAO
  • Evalar ZAO
  • Novartis Consumer Health OOO
  • OTCPharm OAO
  • Sanofi-Aventis Russia

※以下カテゴリーは、分冊での販売も承っております。価格や内容については、お問い合わせください。

調査カテゴリー

  • 成人用口腔ケア用品
  • 鎮痛剤
  • 睡眠剤
  • 咳・風邪・アレルギー (花粉症) 治療薬
  • 薬用スキンケア用品
  • 消化剤
  • アイケア用品
  • NRT (ニコチン置換療法) 禁煙補助剤
  • 創傷ケア用品
  • スポーツ栄養剤
  • ビタミン剤・栄養補助食品 (サプリメント)
  • 体重管理製品
  • ハーブ/伝統的製品
目次
Product Code: CHRUww

Meal replacement remains the main growth driver in 2019, and this situation is not expected to change in the forecast period. Russian consumers are more interested in products that fit with broader health trends, with an emphasis on health lifestyles, rather than simply weight loss. Increasing access to information online has encouraged a more sophisticated approach. Consumers appreciate healthier ways of managing and losing weight, and meal replacement fits this concept with complementary produ...

Euromonitor International's‘ Weight Management and Wellbeing in Russia report’ offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2014-2018, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2023 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Meal Replacement, OTC Obesity, Slimming Teas, Supplement Nutrition Drinks, Weight Loss Supplements.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Weight Management and Wellbeing market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Euromonitor International

October 2019

LIST OF CONTENTS AND TABLES

Headlines

Prospects

More Sophisticated Attitude To Health Supports Meal Replacement Sales

Consumers Lose Interest in Quick-fix Options Like Weight Loss Supplements

Rising Obesity Rate Has the Potential To Weaken the High Seasonality of Demand

Competitive Landscape

International Players Leverage Brand Recognition and Trust To Dominate Value Shares

Steep Decline in Weight Loss Supplements Impacts Overall Share Movements

Meal Replacement Players Are Well Placed To Ride Out Official Healthy Living Push

Category Data

  • Table 1 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2014-2019
  • Table 2 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 3 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2015-2019
  • Table 4 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2016-2019
  • Table 5 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
  • Table 6 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024

Executive Summary

Weak Household Budgets Limit Value Sales Development in 2019

Gradual Shift To Generics in A Price-sensitive Environment

Agreements With Pharmacy Chains Offer Key Competitive Edge To Companies

Online Channel Offers Marketing and Sales Opportunities To Players and Retailers

Pockets of Strong Value Growth Despite Stagnating Demand

Market Indicators

  • Table 7 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2014-2019
  • Table 8 Life Expectancy at Birth 2014-2019

Market Data

  • Table 9 Sales of Consumer Health by Category: Value 2014-2019
  • Table 10 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 11 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2015-2019
  • Table 12 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2016-2019
  • Table 13 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2014-2019
  • Table 14 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2019
  • Table 15 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024

Appendix

OTC Registration and Classification

Vitamins and Dietary Supplements Registration and Classification

Self-medication/self-care and Preventive Medicine

Switches

Definitions

Sources

    • Summary 1 Research Sources
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