表紙
市場調査レポート

世界のコンシューマーヘルス市場における小売の傾向

Retailing Trends in Consumer Health

発行 Euromonitor International 商品コード 261399
出版日 ページ情報 英文 42 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.18円で換算しております。
Back to Top
世界のコンシューマーヘルス市場における小売の傾向 Retailing Trends in Consumer Health
出版日: 2013年01月29日 ページ情報: 英文 42 Pages
概要

コンシューマーヘルス製品の小売業者は、新たな規制政策や、消費者の構造・選好の変化、技術開発、公衆衛生の影響などに対応するために、継続的なイノベーションに取り組んできました。健康・ウェルネス用品の市場動向は、店舗形態からマーケティング戦略まで、業界の全ての局面を左右する影響力を有しています。若年層の消費者はインターネット/モバイルショッピングのオプションを求めていますが、高齢層はまた別のサービスを求めています。そして各企業は、小売経験の個人化を進めるための創造的な方法を求めています。

当レポートでは、全世界のコンシューマーヘルス(一般医薬品)市場の最新動向について分析し、流通構造や、経営上・販売上の考慮事項、主要企業の事業戦略の傾向、具体的事例、今後の市場見通しなどを調査・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

イントロダクション

コンシューマーヘルス市場の流通環境の理解

コンシューマーヘルスの小売業に関する経営上の考察

小売業者のマーケティング・事業戦略の傾向

ケーススタディ:WALGREEN COの多面的なアプローチ

将来展望

目次
Product Code: CHRETAILING

Consumer health retailers are continuously innovating in an effort to adapt to new regulatory policies, demographic preferences, technological developments and public health influences. Health and wellness trends are holding a great deal of sway over everything from store formats to marketing strategies. Younger consumers seek more internet and mobile shopping options, while ageing ones require different services. Companies are finding creative ways to personalise the retailing experience.

Euromonitor International's Retailing Trends in Consumer Health global briefing examines the size, growth trends and potential opportunities in the Consumer Health market. The strategic analyses include assessing the impacts of changing regulations, research breakthroughs and public health concerns on both the market and leading companies. Consumer attitudes towards the products and their personal healthcare needs are also explored.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Introduction

Understanding the Consumer Health Distribution Landscape

Operational Considerations in Consumer Health Retailing

Trends in Retailer Marketing and Business Strategy

Looking Forward

Report Definitions

Back to Top