株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

インドのコンシューマーヘルス市場

Weight Management and Wellbeing in India

発行 Euromonitor International 商品コード 254151
出版日 ページ情報 英文 28 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.58円で換算しております。
Back to Top
インドのコンシューマーヘルス市場 Weight Management and Wellbeing in India
出版日: 2016年09月19日 ページ情報: 英文 28 Pages
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

インドのコンシューマーヘルス市場の2015年の成長率は、2014年よりも微増しました。消費者の健康知識の増大や、メーカー側のプロモーション活動などが、市場成長の要因となっています。また、労働者人口の増加や生活の多忙化に伴い、自己治療で病気を治したいという傾向が強まりつつあります。

当レポートでは、インドにおけるコンシューマーヘルス (一般用医薬品) 市場について分析し、全体的な構造・動向や、主要企業のプロファイル (企業概要・事業戦略・競争力・事業実績など)、各製品市場の動向・競争力・将来展望などを調査・推計しております。

インドのコンシューマーヘルス市場:産業概要

  • エグゼクティブ・サマリー
    • コンシューマーヘルス市場は2015年も安定的に成長
    • 自己投薬や健康・ウェルネスが、都市住民に広く普及する
    • ハーブや伝統的製品の売上高拡大が続く
    • 薬局が現在も流通チャネルを独占
    • 体重管理製品が今後の市場成長を促す
  • 主な傾向と発展
    • 健康意識の高い消費者の増加
    • ハーブ/伝統的製品の普及
    • 近代的小売チェーン店の人気拡大
  • 各地域の主な傾向・発展
    • 東部・北東部インド
    • 北部インド
    • 南部インド
    • 西部インド
  • 農村部と都市部の主な傾向・発展
  • 市場指標
  • 市場データ
  • 付録
    • OTC (一般薬) の登録と分類
    • ビタミン剤・栄養補助食品の登録と分類
    • 自己投薬/自己治療と予防医療
  • 情報源

企業プロファイル

  • Dabur India Ltd
  • Emami Ltd
  • Heinz India Pvt Ltd
  • Herbalife International India Pvt
  • The Himalaya Drug Co

※以下カテゴリーは、分冊での販売も承っております。価格や内容については、お問い合わせください。

調査カテゴリー

  • 成人用口腔ケア用品
  • 鎮痛剤
  • 睡眠剤
  • 咳・風邪・アレルギー (花粉症) 治療薬
  • 薬用スキンケア用品
  • 消化剤
  • アイケア用品
  • NRT (ニコチン置換療法) 禁煙補助剤
  • 創傷ケア用品
  • スポーツ栄養剤
  • ビタミン剤・栄養補助食品 (サプリメント)
  • 体重管理製品
  • ハーブ/伝統的製品

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: CHIN

The overall awareness of the benefits of maintaining healthy body weight and a presentable appearance encouraged many Indians to choose weight management and wellbeing products to complement their physical exercise and weight loss regimes. A progressive approach towards health management and a fit body concept, along with the inclination towards easy and simple methods to achieve their goals, stimulated category growth in 2016.

Euromonitor International's Weight Management and Wellbeing in India report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2011-2015, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2020 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Meal Replacement, OTC Obesity, Slimming Teas, Supplement Nutrition Drinks, Weight Loss Supplements.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Weight Management and Wellbeing market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

  • Headlines
  • Trends
  • Weight Management
  • Supplement Nutrition Drinks
  • Prospects
  • Category Data
    • Table 1. Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2011-2016
    • Table 2. Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2011-2016
    • Table 3. NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2012-2016
    • Table 4. LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2013-2016
    • Table 5. Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2016-2021
    • Table 6. Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2016-2021

Herbalife International India Pvt Ltd in Consumer Health (india)

  • Strategic Direction
  • Key Facts
    • Summary 1. Herbalife International India Pvt Ltd: Key Facts
  • Competitive Positioning
    • Summary 2. Herbalife International India Pvt Ltd: Competitive Position 2016

Himalaya Drug Co, the in Consumer Health (india)

  • Strategic Direction
  • Key Facts
    • Summary 3. The Himalaya Drug Co: Key Facts
  • Competitive Positioning
    • Summary 4. The Himalaya Drug Co: Competitive Position 2016

Executive Summary

  • Consumer Health Enjoys Positive Value Growth in 2016
  • Government Action Against A Number of Drugs Impacts OTC
  • Herbal/ayurvedic Players Continue To Have A Stronger Impact on Consumer Health
  • Chemists/pharmacies and Parapharmacies/drugstores Continue To Grow
  • Consumer Health Is Forecast To Register Positive Growth

Key Trends and Developments

  • Lack of Proper Policy Leads To Ongoing Overlapping of OTC and Rx Brands
  • Consumer Health Sales Are Set To Be Driven by Self-medication and A More Progressive Approach
  • Constant Rising Demand for Ayurvedic/herbal Option Opens Significant Opportunities

Territory Key Trends and Developments

  • East and Northeast India
  • North India
  • South India
  • West India

Rural Vs Urban Key Trends and Developments

  • Trends
  • Competitive Landscape
  • Prospects

Market Indicators

  • Table 7. Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2011-2016
  • Table 8. Life Expectancy at Birth 2011-2016

Market Data

  • Table 9. Sales of Consumer Health by Category: Value 2011-2016
  • Table 10. Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2011-2016
  • Table 11. Sales of Consumer Health by Region: Value 2011-2016
  • Table 12. Sales of Consumer Health by Region: % Value Growth 2011-2016
  • Table 13. Sales of Consumer Health by Rural vs Urban: % Value 2016
  • Table 14. NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2012-2016
  • Table 15. LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2013-2016
  • Table 16. Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2011-2016
  • Table 17. Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2016
  • Table 18. Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2016-2021
  • Table 19. Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2016-2021
  • Table 20. Forecast Sales of Consumer Health by Region: Value 2016-2021
  • Table 21. Forecast Sales of Consumer Health by Region: % Value Growth 2016-2021

Appendix

  • OTC Registration and Classification
  • Vitamins and Dietary Supplements Registration and Classification
  • Self-medication/self-care and Preventive Medicine

Sources

  • Summary 5. Research Sources
Back to Top