株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

AndroidとWindows:差別化要因の創出

Android and Windows: Creating Differentiators

発行 Euromonitor International 商品コード 252431
出版日 ページ情報 英文 29 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.81円で換算しております。
Back to Top
AndroidとWindows:差別化要因の創出 Android and Windows: Creating Differentiators
出版日: 2012年10月01日 ページ情報: 英文 29 Pages
概要

スマートフォンやタブレットPCのメーカーは、AndroidやWindowsが提供するOSを利用することにより、開発費用の削減や市場投入までの時間の短縮を実現できます。しかしその分、競合企業が多く非常に競争的なスマートフォン・タブレットPCの市場で独自性を打ち出せなくなっています。Samsung Corpなどの主要メーカーは、製品差別化のために、コストの高いソフトウェアレイヤーに頼らざるを得ない状況となっています。

当レポートでは、Android OSやWindows OSを利用している世界各国のスマートフォン・タブレットPCメーカーが取るべき差別化戦略について考察し、現在の技術・市場動向や、主要企業の具体的取り組み(技術的機能、消費者へのエンゲージメントなど)、関係者への提言といった情報を盛り込んで、概略以下の構成でお届けします。

市場のスナップショット

現在の状況

ケーススタディ

競争を勝ち抜くには

目次
Product Code: CEANDROIDANDWINDOWS

Manufacturers can save on development cost and faster time-to-market by using third party OS offered by Android and Windows. The downside is a lack of unique differentiators in the crowded, highly competitive smartphones and tablets markets. Major manufacturers like Samsung Corp have had to resort to costly software layers for differentiation. Euromonitor International explores and suggests selective features implementation and consumer engagements as differentiators.

Euromonitor International's Android and Windows: Creating Differentiators global briefing offers insight on emerging geographies, key growth categories and trends as well as pressing industry issues and white spaces. It identifies the leading companies and brands, and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change and the criteria for success over the next five years. From the latest innovations such as BD players, EBooks, Netbooks and OLED TVs to existing technologies such as Desktops, Home Audio and Cinema Systems, Mobile Phones and In-Car Entertainment, Euromonitor International offers a consistent yet incisive snapshot of the Consumer Electronics industry.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Electronics market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

  • Introduction
  • Market Snapshot
  • Current Situation
  • Case Studies
  • How to Win
  • Definitions
Back to Top