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市場調査レポート

消費者のライフスタイル:香港

Consumer Lifestyles in Hong Kong, China

発行 Euromonitor International 商品コード 244498
出版日 ページ情報 英文 39 Pages
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価格
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消費者のライフスタイル:香港 Consumer Lifestyles in Hong Kong, China
出版日: 2015年10月23日 ページ情報: 英文 39 Pages
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

香港では可処分所得や消費支出額は拡大していますが、多くの市民 (特に高齢者や若年層) は、その流れから取り残されていると感じています。不動産価格が高いため、持ち家は多くの消費者にとって手に届かない存在と考えられています。そのため、多くの家庭関連製品・サービスの需要が低迷しています。その一方、狭いスペースを有効活用できるような最新式の家具に対する需要は旺盛となっています。また、モバイルデバイスを利用したオンラインショッピングも広く浸透し、今後も継続的に成長していく、と期待されています。

当レポートでは、香港における消費者のライフスタイルについて分析し、消費者の構造・特性や、各分野 (住宅・健康・教育・食習慣・ショッピング・美容・ファッション・レジャー・資産運用・メディア・交通・旅行など) への支出額 (実績値・予測値)、企業別・ブランド別の市場シェア、流通構造などを調査しております。

香港市民のライフスタイル

消費者の主な傾向

  • 消費者マインド/支出額は拡大傾向にあるも、多くの分野がまだ停滞状態にある
  • ごく小さな住宅でさえも、若年層の消費者には手が届かない
  • 消費者の間でのモバイルショッピングの急速な普及
  • 蓄えの乏しい年金生活者は、生活水準維持にために中国本土に移住
  • 有機食品需要の拡大

消費者の分類

  • 乳幼児
  • キッズ (3〜8歳)
  • トゥイーン (9〜12歳)
  • ティーン (13〜17歳)
  • ヤングアダルト (18〜29歳)
  • ミドルユース (30〜44歳)
  • 中年層 (45〜59歳)
  • 高齢者 (60歳以上)

住宅と世帯

  • 持ち家の軒数
  • 世帯のプロファイル
  • 維持費

マネー・貯蓄

  • 決済手段に関する考え方
  • 貯蓄
  • ローンおよび不動産抵当ローン

飲食

  • 食習慣
  • 喫茶・飲酒週間

身だしなみ・ファッション

  • 女性の身だしなみ・ファッションの傾向
  • 男性の身だしなみ・ファッションの傾向

健康・ウェルネス

  • 健康・ウェルネスに対する考え方

ショッピングの習慣

  • 日常品の主な購入場所
  • 高額商品・個人用品のショッピング

レジャー・娯楽

  • 余暇時間
  • 休暇
  • 公休日・祝い事・贈答の機会

移動

  • 私的な交通手段
  • 公共交通機関
  • 通勤

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: CLHK

Disposable income and spending have increased but some consumers have been left behind, including the elderly and many younger consumers. Hong Kong's high property prices have put home ownership out of reach of many consumers and this has dampened demand for a wide range of home-related products and services. On the other hand, there has greater demand for innovative furnishings that fit small spaces. Consumers are finally embracing mobile online shopping and continued growth is expected.

Euromonitor's Consumer Lifestyles in Hong Kong, China report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Lifestyles market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

  • Lifestyles in Hong Kong
    • Chart 1. Lifestyles in Hong Kong
  • Top Five Consumer Trends
    • Consumer Confidence/spending Rises But Many Segments Still Struggling
    • Even Tiny Homes Out of Reach for Young Consumers
    • Consumers Increasingly Adopt Mobile Shopping
    • Cash-strapped Pensioners Moving To the Mainland for Affordable Living
    • Increased Demand for Organic Food
  • Consumer Segmentation
    • Babies and Infants
    • Chart 2. Babies and Infants in Focus 2000-2020
  • Kids
    • Chart 3. Kids in Focus 2000-2020
  • Tweenagers
    • Chart 4. Tweens in Focus 2000-2020
  • Teens
    • Chart 5. Teens in Focus 2000-2020
  • Young Adults
    • Chart 6. Young Adults in Focus 2000-2020
  • Middle Youth
    • Chart 7. Middle Youth in Focus 2000-2020
  • Mid-lifers
    • Chart 8. Mid-Lifers in Focus 2000-2020
  • Late-lifers
    • Chart 9. Late-Lifers in Focus 2000-2020
  • Housing and Households
    • Home Ownership
      • Chart 10. Home Ownership 2000-2020
    • Household Profiles
      • Chart 11. Household Profiles 2000-2020
    • Running Costs
      • Chart 12. Household Running Costs 2000-2020
  • Money and Savings
    • Attitudes Toward Payment Methods
    • Savings
    • Loans and Mortgages
      • Chart 13. Borrowing and Saving 2000-2019
  • Eating and Drinking
    • Eating Habits
      • Chart 14. Food Expenditure Profile 2000-2020
    • Drinking Habits
      • Chart 15. Drinks Expenditure Profile 2000-2020
  • Grooming and Fashion
    • Female Grooming and Fashion Trends
    • Male Grooming and Fashion Trends
      • Chart 16. Grooming and Fashion Expenditure 2000-2020
  • Health and Wellness
    • Attitudes To Health and Well-being
      • Chart 17. Health of the Nation 2000-2020
  • Shopping Habits
    • Main Household Shop
    • Shopping for Big-ticket Items and Personal Goods
      • Chart 18. Where Households Shop for Essentials 2000-2019
  • Leisure and Recreation
    • Leisure Time
    • Vacations
    • Public Holidays, Celebrations and Gift-giving
      • Chart 19. Possession of Selected Home-Tech and Mobile Phones 2000-2020
  • Getting Around
    • Private Transport
      • Chart 20. Getting Around on Private Transport 2000-2020
  • Public Transport
  • Commuting
    • Chart 21. Getting Around on Public Transport 2000-2020
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