表紙
市場調査レポート

インドの消費者のライフスタイル

Consumer Lifestyles in India

発行 Euromonitor International 商品コード 235874
出版日 ページ情報 英文 42 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.42円で換算しております。
Back to Top
インドの消費者のライフスタイル Consumer Lifestyles in India
出版日: 2015年06月16日 ページ情報: 英文 42 Pages
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

インドでは政治の安定化や景気回復に伴い、個人消費額も拡大傾向を示しています。消費者層の平均年齢がより低くなると共に、農村部の消費者にも注目が集まるようになりました。同時に、健康や社会的イメージに対する関心も拡大し続け、消費者の心理・思考に大きく影響しています。現在の人口構造の主な傾向として、「人口の大半を占める、30歳以下の若年層」と「高齢者人口の急速な増加」の2つを挙げることができます。

当レポートでは、インドにおける消費者のライフスタイルについて分析し、消費者の構造・特性や、各分野 (住宅・健康・教育・食習慣・ショッピング・美容・ファッション・レジャー・資産運用・メディア・交通・旅行など) への支出額 (実績値・予測値)、企業別・ブランド別の市場シェア、流通構造などを調査しております。

インド国民のライフスタイル

消費者の主な傾向

  • 「ジム世代」の登場

消費者の分類

  • 乳幼児
  • キッズ
  • トゥイーン
  • ティーン
  • ヤングアダルト
  • ミドルユース
  • 中年層
  • 高齢者

住宅と世帯

  • 持ち家
  • 世帯のプロファイル
  • ランニングコスト

マネー・貯蓄

  • 決済手段に関する考え方
  • 貯蓄
  • ローンおよび不動産抵当ローン

飲食

  • 食習慣
  • 飲酒週間

身だしなみ・ファッション

  • 女性の身だしなみ・ファッションの傾向
  • 男性の身だしなみ・ファッションの傾向

健康・ウェルネス

  • 健康・ウェルネスに対する考え方

ショッピングの習慣

  • 日常品の主な購入場所
  • 高額商品・個人用品のショッピング

レジャー・娯楽

  • 余暇時間
  • 休暇
  • 公休日・祝い事・贈答の機会

移動

  • 私的な交通手段
  • 公共交通機関
  • 通勤

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: CLIN

Political stability and improved economic conditions have led to an increase in consumer spending. In addition to the consumer profile becoming younger and younger, rural consumers are also beginning to demand attention. At the same time, growing health and social image consciousness continue to shape consumers' mind-set. Demographic trends are dominated by two key factors: a large young population under the age of 30 and faster growth rates among older age groups.

Euromonitor's Consumer Lifestyles in India report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Lifestyles market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Lifestyles in India

  • Chart 1. Datagraphic in India

Top Five Consumer Trends

the Gym Generation

Consumer Segmentation

Babies and Infants

  • Chart 2. Babies and Infants in Focus 2000-2020

Kids

  • Chart 3. Kids in Focus 2000-2020

Tweenagers

  • Chart 4. Tweens in Focus 2000-2020

Teens

  • Chart 5. Teens in Focus 2000-2020

Young Adults

  • Chart 6. Young Adults in Focus 2000-2020

Middle Youth

  • Chart 7. Middle Youth in Focus 2000-2020

Mid-lifers

  • Chart 8. Mid-Lifers in Focus 2000-2020

Late-lifers

  • Chart 9. Late-Lifers in Focus 2000-2020

Housing and Households

Home Ownership

  • Chart 10. Home Ownership 2000-2020

Household Profiles

  • Chart 11. Household Profiles 2000-2020

Running Costs

  • Chart 12. Household Running Costs 2000-2020

Money and Savings

Attitudes Toward Payment Methods

Savings

Loans and Mortgages

  • Chart 13. Borrowing and Saving 2000-2019

Eating and Drinking

Eating Habits

  • Chart 14. Food Expenditure Profile 2000-2020

Drinking Habits

  • Chart 15. Drinks Expenditure Profile 2000-2020

Grooming and Fashion

Female Grooming and Fashion Trends

Male Grooming and Fashion Trends

  • Chart 16. Grooming and Fashion Expenditure 2000-2020

Health and Wellness

Attitudes To Health and Well-being

  • Chart 17. Health of the Nation 2000-2020

Shopping Habits

Main Household Shop

Shopping for Big-ticket Items and Personal Goods

  • Chart 18. Where Households Shop for Essentials 2000-2019

Leisure and Recreation

Leisure Time

Vacations

Public Holidays, Celebrations and Gift-giving

  • Chart 19. Possession of Selected Home-Tech and Mobile Phones 2000-2020

Getting Around

Private Transport

  • Chart 20. Getting Around on Private Transport 2000-2020

Public Transport

Commuting

  • Chart 21. Getting Around on Public Transport 2000-2020
Back to Top