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市場調査レポート

中国の加工食品市場

Packaged Food in China

発行 Euromonitor International 商品コード 230738
出版日 ページ情報 英文
即納可能
価格
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中国の加工食品市場 Packaged Food in China
出版日: 2019年11月19日 ページ情報: 英文
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

当レポートでは、中国の加工食品市場の概要、主な動向および開発について総合的に分析し、製品別の動向、競合情勢、見通しなどを提供しており、国内企業のプロファイルとともにお届けします。

中国の加工食品市場

  • エグゼクティブサマリー
  • 主な動向と開発
  • 地域別の主な動向と展開
  • フードサービス - 主な動向と展開
    • ヘッドライン
    • 動向
    • 見通し
    • カテゴリー別データ
  • 市場データ
  • 情報源

国内企業プロファイル - 中国

  • China National Cereals, Oils & Foodstuffs Imp & Exp Corp (cofco)
  • China Resources Enterprise Ltd
  • Inner Mongolia Mengniu Dairy Industry (group) Co Ltd
  • Inner Mongolia Yili Industrial Group Co Ltd
  • Mckey Food Services Ltd
  • Want Want Holdings Ltd
  • Wh Group
  • Yihai Kerry Oils & Grains (china) Co Ltd

※以下カテゴリーは、分冊での販売も承っております。価格や内容については、お問い合わせください。

調査カテゴリー

  • 中国のベビーフード市場
  • 中国のベイクド食品・スナックバー市場
  • 中国のビスケット市場
  • 中国の朝食用シリアル市場
  • 中国のチョコレート菓子市場
  • 中国のガム市場
  • 中国の砂糖菓子市場
  • 中国のチーズ市場
  • 中国の飲料用ミルク市場
  • 中国のヨーグルトおよび乳酸飲料市場
  • 中国のその他乳製品市場
  • 中国のアイスクリーム市場
  • 中国の油脂市場
  • 中国の加工青果物市場
  • 中国の加工肉・シーフード製品市場
  • 中国の調理済み食品市場
  • 中国のライス、パスタ、麺類市場
  • 中国のソース・ドレッシング・調味料市場
  • 中国のスープ市場
  • 中国のスプレッド市場
  • 中国の甘味・セイボリースナック市場
目次
Product Code: PKCN

Ongoing urbanisation continued to play an important role in the development of packaged food in China in 2019. The rise in the number of small households, the rupture in traditional channels of passing on culinary skills, and the hectic pace of city life drove a growing demand for convenience at the end of the review period. Meanwhile, the information-rich urban environment and the impact of city life on physical and mental health generated increasing consumer health-consciousness.

Euromonitor International's ‘ Packaged Food in China report’ offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2014-2018, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2023 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Cooking Ingredients and Meals, Dairy Products and Alternatives, Snacks, Staple Foods.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Packaged Food market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

EXECUTIVE SUMMARY

  • Urbanisation shaping demand trends
  • Health-awareness increasingly manifested in demand for natural products
  • Competitive environment favouring major brand manufacturers
  • Demand for convenience driving foodservice and shaping retail innovation
  • Ongoing growth but with notable constraints

FOODSERVICE

  • Sales to Foodservice
  • Pressure to deliver quick but standardised food boosts demand for packaged products
  • Brand manufacturers increasingly looking to retail
  • Substitutes for milk performing well in foodservice
  • Consumer Foodservice
  • Growing emphasis on food innovation
  • Exposure through foodservice has the potential to boost retail sales
  • Blurring of distinctions between consumer foodservice and retail

CATEGORY DATA

  • Table 1. Foodservice Sales of Packaged Food by Category: Volume 2014-2019
  • Table 2. Foodservice Sales of Packaged Food by Category: % Volume Growth 2014-2019
  • Table 3. Forecast Foodservice Sales of Packaged Food by Category: Volume 2019-2024
  • Table 4. Forecast Foodservice Sales of Packaged Food by Category: % Volume Growth 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 5. Sales of Packaged Food by Category: Volume 2014-2019
  • Table 6. Sales of Packaged Food by Category: Value 2014-2019
  • Table 7. Sales of Packaged Food by Category: % Volume Growth 2014-2019
  • Table 8. Sales of Packaged Food by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 9. GBO Company Shares of Packaged Food: % Value 2015-2019
  • Table 10. NBO Company Shares of Packaged Food: % Value 2015-2019
  • Table 11. LBN Brand Shares of Packaged Food: % Value 2016-2019
  • Table 12. Penetration of Private Label by Category: % Value 2014-2019
  • Table 13. Distribution of Packaged Food by Format: % Value 2014-2019
  • Table 14. Distribution of Packaged Food by Format and Category: % Value 2019
  • Table 15. Forecast Sales of Packaged Food by Category: Volume 2019-2024
  • Table 16. Forecast Sales of Packaged Food by Category: Value 2019-2024
  • Table 17. Forecast Sales of Packaged Food by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 18. Forecast Sales of Packaged Food by Category: % Value Growth 2019-2024

SOURCES

  • Summary 1. Research Sources
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