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市場調査レポート

カラーコスメティクス市場:国別レポートシリーズ

Colour Cosmetics - Country Reports

発行 Euromonitor International 商品コード 220753
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
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カラーコスメティクス市場:国別レポートシリーズ Colour Cosmetics - Country Reports
出版日: ページ情報: 英文
概要

当レポートシリーズは、カラーコスメティクスの市場分析を国別にご提供致します。各国別レポートでは、市場の概要、現在、将来の市場動向に影響を与えると思われる経済、その他の環境要因について分析を行っています。また、業界構造、参入企業の市場シェア、主要参入企業のプロファイルを含んでいます。

以下は国別レポートの目次の一例です。

アラブ首長国連邦のカラーコスメティクス市場

ヘッドライン

トレンド

  • 2010年のカラーコスメティクス販売は、主に数量の減少と廉価ブランドへの小幅なトレードダウンによる減速から、検討期間中の複合年間成長率11%には及ばないものの、7%の成長により4億2800万AED(アラブ首長国連邦ディルハム)規模に到達した。

競合環境

  • 2010年カラーコスメティクス市場の首位は、高級レンジにおけるChanelの人気と標準レンジでのBourjoisブランドから恩恵を受けるなか、金額ベースで10%の市場シェアを得たBourjois。2010年は、ChenelおよびBourjoisのブランドが、その確立された顧客ロイヤルティと基幹新製品の発売から、年間を通じて金額ベースでそれぞれ6%、5%のシェアを維持した。

将来見通し

  • カラーコスメティクス市場は予測期間を通じ、5%の恒常価額複合年間成長率を計上する見込み。この成長速度は、近似するとはいえ検討期間中に同社が達成した複合年化成長率より高く、カラーコスメティクス全般が景気圧力にかなりの耐性を持つこと、加えて2011年の景気回復が予測期間を通じて成長を支えるであろうことを示すもの。

カテゴリーデータ

  • 表1 カラーコスメティクスカテゴリー別販売:価額2005-2010
  • 表2 カラーコスメティクスカテゴリー別販売:価額成長率 2005-2010
  • 表3 カラーコスメティクス高級・大衆市場比率分析 2005-2010
  • 表4 カラーコスメティクス企業シェア 2006-2010
  • 表5 GBNによるカラーコスメティクスブランドシェア 2007-2010
  • 表5 GBNによるカラーコスメティクス高級ブランドシェア 2007-2010
  • 表7 カラーコスメティクスカテゴリー別販売予測:価額2010-2015
  • 表8 カラーコスメティクスカテゴリー別販売予測:価額成長率 2010-2015
  • 表9 カラーコスメティクス高級・大衆市場比率予測分析 2010-2015

アラブ首長国連邦(U.A.E)のカラーコスメティクス市場 - 企業プロフィール

  • Kamal Osman Jamjoom Est、美容・パーソナルケア製品(アラブ首長国連邦)

エグゼクティブサマリー

  • 危機からの回復に遅々とする経済
  • 新製品や販促活動が需要を刺激
  • 国際ブランドに大きく後れをとる国内メーカー
  • 流通の主導権を保つスーパーマーケット、量販店
  • 遅れる復興

市場データ

  • 表10 美容・パーソナルケア市場カテゴリー別販売:価額2005-2010
  • 表11 美容・パーソナルケア市場カテゴリー別販売:価額成長率 2005-2010
  • 表12 高級化粧品市場カテゴリー別販売:価額2005-2010
  • 表13 高級化粧品市場カテゴリー別販売:価額成長率 2005-2010
  • 表14 美容・パーソナルケア市場国内ブランド所有企業(NBO)シェア 2006-2010
  • 表15 美容・パーソナルケア市場世界ブランド所有企業(GBO)シェア 2006-2010
  • 表16 GBNによる美容・パーソナルケア市場ブランドシェア 2007-2010
  • 表17 美容・パーソナルケア市場流通形式別販売:比率分析 2005-2010
  • 表18 美容・パーソナルケア市場カテゴリー別および流通形式別販売:比率分析 2010
  • 表19 美容・パーソナルケア市場カテゴリー別販売予測:価額2010-2015
  • 表20 美容・パーソナルケア市場カテゴリー別販売予測:価額成長率 2010-2015
  • 表21 高級化粧品市場カテゴリー別販売予測:価額2010-2015
  • 表22 高級化粧品市場カテゴリー別販売予測:価額成長率 2010-2015

用語定義

目次

The series is a collection of reports providing data on Colour Cosmetics market by country or region. It includes the overview of each country and the economical/environmental factors influencing the current and future trends in local market. It also covers the industry structures, the company market share, and the profile of major players of local markets worldwide.

Through the use of the excellent industry knowledge, the reports help clients understand the market potentials, measure their opportunity and develop successful strategies.

EXAMPLE Country Report

The following is the table of contents of one selected report in the series and serves as an example of the typical items covered in each country report. Certain sections in each report may be removed or altered based on the availability and relevance of data.

Colour Cosmetics in the United Arab Emirates

HEADLINES

TRENDS

Sales of colour cosmetics grew by 7% to reach AED428 million in 2010, although this was a lower growth rate compared to the 11% review period CAGR, which mainly reflected lower volumes as well as small-scale trading down to cheaper brands.

COMPETITIVE LANDSCAPE

Bourjois led colour cosmetics with a retail value share of 10% in 2010, benefiting from the popularity of Chanel in the premium range and Bourjois in the standard range. The Chanel and Bourjois brands held retail value shares of 6% and 5%, respectively, in 2010, banking on their established customer loyalty and key launches during the year.

PROSPECTS

Colour cosmetics is expected to post a constant value CAGR of 5% over the forecast period. This rate is similar to but higher than the CAGR achieved over the review period, indicating that colour cosmetics in general is fairly resistant to economic pressures, but also that expected economic recovery in 2011 will sustain growth for the forecast period.

CATEGORY DATA

  • Table 1. Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2005-2010
  • Table 2. Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2005-2010
  • Table 3. Colour Cosmetics Premium Vs Mass % Analysis 2005-2010
  • Table 4. Colour Cosmetics Company Shares 2006-2010
  • Table 5. Colour Cosmetics Brand Shares by GBN 2007-2010
  • Table 6. Colour Cosmetics Premium Brand Shares by GBN 2007-2010
  • Table 7. Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2010-2015
  • Table 8. Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2010-2015
  • Table 9. Forecast Colour Cosmetics Premium Vs Mass % Analysis 2010-2015

Colour Cosmetics in the United Arab Emirates - Company Profiles

  • Kamal Osman Jamjoom Est in Beauty and Personal Care (United Arab Emirates)

EXECUTIVE SUMMARY

  • Economy slow to recover from crisis
  • New products and promotions stimulate demand
  • Domestic manufacturers fall further behind international brands
  • Supermarkets/hypermarkets remain in control of distribution
  • A delayed recovery

MARKET DATA

  • Table 10. Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2005-2010
  • Table 11. Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2005-2010
  • Table 12. Sales of Premium Cosmetics by Category: Value 2005-2010
  • Table 13. Sales of Premium Cosmetics by Category: % Value Growth 2005-2010
  • Table 14. Beauty and Personal Care Company Shares by NBO 2006-2010
  • Table 15. Beauty and Personal Care Company Shares by GBO 2006-2010
  • Table 16. Beauty and Personal Care Brand Shares by GBN 2007-2010
  • Table 17. Sales of Beauty and Personal Care by Distribution Format: % Analysis 2005-2010
  • Table 18. Sales of Beauty and Personal Care by Category and by Distribution Format: % Analysis 2010
  • Table 19. Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2010-2015
  • Table 20. Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2010-2015
  • Table 21. Forecast Sales of Premium Cosmetics by Category: Value 2010-2015
  • Table 22. Forecast Sales of Premium Cosmetics by Category: % Value Growth 2010-2015

DEFINITIONS

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