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市場調査レポート

炭酸飲料市場:国別レポートシリーズ

Carbonates - Country Reports

発行 Euromonitor International 商品コード 220739
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
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炭酸飲料市場:国別レポートシリーズ Carbonates - Country Reports
出版日: ページ情報: 英文
概要

当レポートシリーズは、炭酸飲料の市場分析を国別にご提供致します。各国別レポートでは、市場の概要、現在、将来の市場動向に影響を与えると思われる経済、その他の環境要因について分析を行っています。また、業界構造、参入企業の市場シェア、主要参入企業のプロファイルを含んでいます。

以下は国別レポートの目次の一例です。

エジプトの炭酸飲料市場

ヘッドライン

トレンド

  • 検討期間を通じての複合年間成長率10%に比して、2010年の炭酸飲料市場は9%の現行貨幣価値による金額ベースで9%の成長率と、かろうじて小幅の伸び。これは主に、長引く貧困がもたらした国内の購買力低下に起因する。留意すべき重要ファクターは、年間に丸1カ月、炭酸飲料の販売が極端に落ち込む期間、つまり大衆が日暮れまで飲まず食わずの戒律を守る神聖なラマダンの月が存在すること。この伝統は、少数の比較的高額所得者を除いてほぼ全国民が順守する。

競合環境

  • 2010年はPepsi-Cola Egypt/Alkan Bugshanがオフトレード市場で52%と僅かにシェアを下げた。同社の最人気ブランドは2010年の売上額で23%のシェアを占めたPepsi。商品ライン内には、同17%の7-Up、10%のMirindaが続く。これら3ブランドは、長年培われた存在感と知名度からきわめて人気が高い。

将来見通し

  • 炭酸飲料市場は予測期間を通じ、現行貨幣価値による金額ベースで2%の複合年間成長率により、2015年には210億英ポンド規模に達する見込み。エジプトの人口増加に加え、この種の飲料に関する健康リスクへの低意識が、堅実な安定成長をもたらすものと見られる。

カテゴリーデータ

  • 表1 低カロリーコーラ炭酸飲料サブセクター別市場 - 2005-2010
  • 表2 炭酸飲料市場カテゴリー別オフトレード販売:数量2005-2010
  • 表3 炭酸飲料市場カテゴリー別オフトレード販売:価額2005-2010
  • 表4 炭酸飲料市場カテゴリー別オフトレード販売:数量成長率 2005-2010
  • 表5 炭酸飲料市場カテゴリー別オフトレード販売:価額成長率 2005-2010
  • 表6 炭酸飲料市場オントレード・オフトレード販売比率:数量2005-2010
  • 表7 炭酸飲料市場オントレード・オフトレード販売比率:価額2005-2010
  • 表8 炭酸飲料市場オントレード・オフトレード販売比率:数量成長率 2005-2010
  • 表9 炭酸飲料市場オントレード・オフトレード販売比率:価額成長率 2005-2010
  • 表10 低カロリーコーラ炭酸飲料市場カテゴリー別オフトレード販売:数量成長率内訳 2005-2010
  • 表11 炭酸飲料市場オフトレード数量企業シェア 2006-2010
  • 表12 炭酸飲料市場オフトレード数量ブランドシェア 2007-2010
  • 表13 炭酸飲料市場オフトレード価額企業シェア 2006-2010
  • 表14 炭酸飲料市場オフトレード価額ブランドシェア 2007-2010
  • 表15 炭酸飲料市場カテゴリー別オフトレード販売予測:数量2010-2015
  • 表16 炭酸飲料市場カテゴリー別オフトレード販売予測:価額2010-2015
  • 表17 炭酸飲料市場カテゴリー別オフトレード販売予測:数量成長率 2010-2015
  • 表18 炭酸飲料市場カテゴリー別オフトレード販売予測:価額成長率 2010-2015

エジプトのソフトドリンク市場 - 産業背景

エグゼクティブサマリー

  • ソフトドリンクの売上は健全な速度で成長を持続
  • もっとも動的カテゴリーであることを示した2010年フルーツ/野菜ジュース・ボトル入り飲料水市場
  • 首位に君臨するPepsi-Cola Egypt / Alkan Bugshan
  • ソフトドリンクの主要販路は依然としてスーパーマーケット、量販店
  • 予測成長率は安定を維持へ

重要動向および展開

  • スーパーマーケット、量販店による末端販路の増大が販売急増に寄与
  • 一定の消費者層で高まる健康意識

市場データ

  • 表19 ソフトドリンク市場チャネル別オフトレード・オントレード販売比率(販売状態):数量2005-2010
  • 表20 ソフトドリンク市場チャネル別オフトレード・オントレード販売比率(販売状態):数量成長率 2005-2010
  • 表21 ソフトドリンク市場チャネル別オフトレード・オントレード販売比率:価額2005-2010
  • 表22 ソフトドリンク市場チャネル別オフトレード・オントレード販売比率:価額成長率 2005-2010
  • 表23 ソフトドリンク市場カテゴリー別オフトレード・オントレード販売比率(販売状態):数量 2010
  • 表24 ソフトドリンク市場カテゴリー別オフトレード・オントレード販売比率(販売状態):数量比率 2010
  • 表25 ソフトドリンク市場カテゴリー別オフトレード・オントレード販売比率:価額2010
  • 表26 ソフトドリンク市場カテゴリー別オフトレード・オントレード販売比率:価額比率2010
  • 表27 ソフトドリンク市場カテゴリー別オフトレード販売(販売状態):数量2005-2010
  • 表28 ソフトドリンク市場カテゴリー別オフトレード販売(販売状態):数量成長率 2005-2010
  • 表29 ソフトドリンク市場カテゴリー別オフトレード販売:価額2005-2010
  • 表30 ソフトドリンク市場カテゴリー別オフトレード販売:価額成長率 2005-2010
  • 表31 ソフトドリンク市場オフトレード販売数量企業シェア(販売状態) 2006-2010
  • 表32 ソフトドリンク市場オフトレード販売数量ブランドシェア(販売状態) 2007-2010
  • 表33 ソフトドリンク市場オフトレード販売数量企業シェア(RTD) 2006-2010
  • 表34 ソフトドリンク市場オフトレード販売数量ブランドシェア(RTD) 2007-2010
  • 表35 ソフトドリンク市場オフトレード販売価額企業シェア 2006-2010
  • 表36 ソフトドリンク市場オフトレード販売価額ブランドシェア 2007-2010
  • 表37 ソフトドリンク市場カテゴリー別および流通形式別オフトレード販売:比率分析 2010
  • 表38 ソフトドリンク市場チャネル別オフトレード・オントレード販売比率予測:数量2010-2015
  • 表39 ソフトドリンク市場チャネル別オフトレード・オントレード販売比率予測:数量成長率 2010-2015
  • 表40 ソフトドリンク市場チャネル別オフトレード・オントレード販売比率予測:価額2010-2015
  • 表41 ソフトドリンク市場チャネル別オフトレード・オントレード販売比率予測:価額成長率 2010-2015
  • 表42 ソフトドリンク市場カテゴリー別オフトレード販売予測(販売状態):数量2010-2015
  • 表43 ソフトドリンク市場カテゴリー別オフトレード販売予測(販売状態):数量成長率 2010-2015
  • 表44 ソフトドリンク市場カテゴリー別オフトレード販売予測:価額2010-2015
  • 表45 ソフトドリンク市場カテゴリー別オフトレード販売予測:価額成長率 2010-2015

エジプトの販売機飲料市場

  • トレンド
  • データ

用語定義

目次

Abstract

The series is a collection of reports providing data on Carbonates market by country or region. It includes the overview of each country and the economical/environmental factors influencing the current and future trends in local market. It also covers the industry structures, the company market share, and the profile of major players of local markets worldwide.

Through the use of the excellent industry knowledge, the reports help clients understand the market potentials, measure their opportunity and develop successful strategies.

EXAMPLE Country Report

The following is the table of contents of one selected report in the series and serves as an example of the typical items covered in each country report. Certain sections in each report may be removed or altered based on the availability and relevance of data.

Carbonates in Egypt

HEADLINES

TRENDS

At 9% in total current value terms, carbonates grew at a marginally slower rate in 2010, compared with the respective CAGR of 10% over the review period. This was mainly due to the declining purchasing power in Egypt as the country continued to struggle with poverty. An important factor to note is that the sales of carbonates decline drastically for an entire month of the year, the holy month of Ramadan, where people observe fasting and therefore do not eat or drink until sunset. This tradition is observed by almost the entire population, save a small number of mainly higher income earners.

COMPETITIVE LANDSCAPE

Pepsi-Cola Egypt/Alkan Bugshan witnessed a marginal decline in 2010 to hold 52% off-trade value share. Its most popular brand is Pepsi, capturing 23% share of off-trade value sales in 2010, followed by 7-Up, capturing 17% and Mirinda with 10%. These three brands are extremely popular as they have been present for many years and are renowned brand names.

PROSPECTS

Carbonates is expected to grow by a 2% CAGR in total constant value terms over the forecast period to reach E£21 billion in 2015. The steady growth rate is expected to stem from an increasing population in Egypt coupled with a low awareness of health risks associated with these drinks.

CATEGORY DATA

  • Table 1 Low Calorie Cola Carbonates by Subsector - 2005-2010
  • Table 2 Off-trade Sales of Carbonates by Category: Volume 2005-2010
  • Table 3 Off-trade Sales of Carbonates by Category: Value 2005-2010
  • Table 4 Off-trade Sales of Carbonates by Category: % Volume Growth 2005-2010
  • Table 5 Off-trade Sales of Carbonates by Category: % Value Growth 2005-2010
  • Table 6 On-trade vs Off-trade Sales of Carbonates: Volume 2005-2010
  • Table 7 On-trade vs Off-trade Sales of Carbonates: Value 2005-2010
  • Table 8 On-trade vs Off-trade Sales of Carbonates: % Volume Growth 2005-2010
  • Table 9 On-trade vs Off-trade Sales of Carbonates: % Value Growth 2005-2010
  • Table 10 Off-trade Sales of Low Calorie Cola Carbonates by Category: % Volume Breakdown 2005-2010
  • Table 11 Company Shares of Carbonates by Off-trade Volume 2006-2010
  • Table 12 Brand Shares of Carbonates by Off-trade Volume 2007-2010
  • Table 13 Company Shares of Carbonates by Off-trade Value 2006-2010
  • Table 14 Brand Shares of Carbonates by Off-trade Value 2007-2010
  • Table 15 Forecast Off-trade Sales of Carbonates by Category: Volume 2010-2015
  • Table 16 Forecast Off-trade Sales of Carbonates by Category: Value 2010-2015
  • Table 17 Forecast Off-trade Sales of Carbonates by Category: % Volume Growth 2010-2015
  • Table 18 Forecast Off-trade Sales of Carbonates by Category: % Value Growth 2010-2015

Soft Drinks in Egypt - Industry Context

EXECUTIVE SUMMARY

  • Soft drinks sales continue to grow at a healthy rate
  • Fruit/vegetable juice and bottle water shows most dynamic category in 2010
  • Pepsi-Cola Egypt / Alkan Bugshan continues to dominate
  • Supermarkets/hypermarkets remains as main distributor of soft drinks
  • Forecast growth expected to remain stable

KEY TRENDS AND DEVELOPMENTS

  • Increased outlets in supermarkets/hypermarkets help boost sales
  • Health-consciousness increases in certain consumer groups

MARKET DATA

  • Table 19 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (as sold) by Channel: Volume 2005-2010
  • Table 20 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (as sold) by Channel: % Volume Growth 2005-2010
  • Table 21 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Channel: Value 2005-2010
  • Table 22 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Channel: % Value Growth 2005-2010
  • Table 23 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (as sold) by Category: Volume 2010
  • Table 24 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (as sold) by Category: % Volume 2010
  • Table 25 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Category: Value 2010
  • Table 26 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Category: % Value 2010
  • Table 27 Off-trade Sales of Soft Drinks (as sold) by Category: Volume 2005-2010
  • Table 28 Off-trade Sales of Soft Drinks (as sold) by Category: % Volume Growth 2005-2010
  • Table 29 Off-trade Sales of Soft Drinks by Category: Value 2005-2010
  • Table 30 Off-trade Sales of Soft Drinks by Category: % Value Growth 2005-2010
  • Table 31 Company Shares of Off-trade Soft Drinks (as sold) by Volume 2006-2010
  • Table 32 Brand Shares of Off-trade Soft Drinks (as sold) by Volume 2007-2010
  • Table 33 Company Shares of Off-trade Soft Drinks (RTD) by Volume 2006-2010
  • Table 34 Brand Shares of Off-trade Soft Drinks (RTD) by Volume 2007-2010
  • Table 35 Company Shares of Off-trade Soft Drinks by Value 2006-2010
  • Table 36 Brand Shares of Off-trade Soft Drinks by Value 2007-2010
  • Table 37 Off-trade Sales of Soft Drinks by Category and Distribution Format: % Analysis 2010
  • Table 38 Forecast Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (as sold) by Channel: Volume 2010-2015
  • Table 39 Forecast Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (as sold) by Channel: % Volume Growth 2010-2015
  • Table 40 Forecast Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Channel: Value 2010-2015
  • Table 41 Forecast Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Channel: % Value Growth 2010-2015
  • Table 42 Forecast Off-trade Sales of Soft Drinks (as sold) by Category: Volume 2010-2015
  • Table 43 Forecast Off-trade Sales of Soft Drinks (as sold) by Category: % Volume Growth 2010-2015
  • Table 44 Forecast Off-trade Sales of Soft Drinks by Category: Value 2010-2015
  • Table 45 Forecast Off-trade Sales of Soft Drinks by Category: % Value Growth 2010-2015

FOUNTAIN SALES IN EGYPT

  • Trends
  • Data

DEFINITIONS

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