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市場調査レポート

ベビーケア用品市場:国別レポートシリーズ

Baby Care - Country Reports

発行 Euromonitor International 商品コード 220718
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
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ベビーケア用品市場:国別レポートシリーズ Baby Care - Country Reports
出版日: ページ情報: 英文
概要

当レポートシリーズは、ベビーケア用品の市場分析を国別にご提供致します。各国別レポートでは、市場の概要、現在、将来の市場動向に影響を与えると思われる経済、その他の環境要因について分析を行っています。また、業界構造、参入企業の市場シェア、主要参入企業のプロファイルを含んでいます。

以下は国別レポートの目次の一例です。

ルーマニアのベビーケア用品市場

ヘッドライン

トレンド

  • カテゴリーの2010年成長率は5.3%。この価額微増は、現状で1人あたりの購買額が依然欧州平均値を下回っているため、カテゴリーが成熟していないことによるもの。

競合環境

  • 2010年の上位3社は、金額ベースで33.3%の市場シェアを持つJohnson & Johnson、これを同26.1%で追うBeiersdorf、および10%のAvon。

将来見通し

  • カテゴリーの成長は少数のファクターに依存。具体的には、生産者の積極性、父母層の啓蒙、価格政策、景気、国内人口の階層変化が挙げられる。出生率が緩やかな減少曲線上にある前提から、このカテゴリーが有効消費者層人口を超えた高成長を遂げることは望めないが、成長の余地はまだ残されている。

カテゴリーデータ

  • 表1 ベビーケア用品市場カテゴリー別販売:価額2005-2010
  • 表2 ベビーケア用品市場カテゴリー別販売:価額成長率 2005-2010
  • 表3 ベビーケア用品の富裕層市場・大衆市場比率分析 2005-2010
  • 表4 ベビーケア用品市場における企業シェア 2006-2010
  • 表5 GBNによるベビーケア用品市場におけるブランドシェア 2007-2010
  • 表6 GBNによるベビーケア用品の富裕層市場ブランドシェア 2007-2010
  • 表7 GBNによるベビースキンケア市場ブランドシェア 2007-2010
  • 表8 GBNによるベビーサンケア市場ブランドシェア 2007-2010
  • 表9 ベビーケア用品市場カテゴリー別販売予測:価額2010-2015
  • 表10 ベビーケア用品市場カテゴリー別販売予測:価額成長率 2010-2015
  • 表11 ベビーケア用品の富裕層市場・大衆市場比率予測分析 2010-2015

ルーマニアのベビーケア用品市場 - 企業プロフィール

  • Elmi Prodfarm SRL、美容・パーソナルケア(ルーマニア)
  • Farmec SA、美容・パーソナルケア(ルーマニア)

ルーマニアの美容・パーソナルケア市場 - 産業背景

エグゼクティブサマリー

  • 農村・都市間の消費格差から生まれる力強い成長性
  • 勢力を得る天然志向製品
  • 優位を保つ多国籍企業
  • 小売販売の拡大で勢いを得る化粧品販売

重要動向および展開

  • 農村部の大半を握る直販業者
  • 圧倒的勢力を持つ多国籍企業
  • 最大の成長性を持つ中間所得層
  • シェアを伸ばす薬局、美容用品店
  • 次第に要望が多くなる消費者
  • 多大な発展の余地を持つバイオ・天然化粧品

市場データ

  • 表12 美容・パーソナルケア市場カテゴリー別販売:価額2005-2010
  • 表13 美容・パーソナルケア市場カテゴリー別販売:価額成長率 2005-2010
  • 表14 高級化粧品市場カテゴリー別販売:価額2005-2010
  • 表15 高級化粧品市場カテゴリー別販売:価額成長率 2005-2010
  • 表16 国内ブランド所有企業(NBO)による美容・パーソナルケア市場企業シェア 2006-2010
  • 表17 世界ブランド所有企業(GBO)による美容・パーソナルケア市場企業シェア 2006-2010
  • 表18 GBNによる美容・パーソナルケア市場ブランドシェア 2007-2010
  • 表19 美容・パーソナルケア市場流通形式別販売:比率分析 2005-2010
  • 表20 美容・パーソナルケア市場カテゴリー別および流通形式別販売:比率分析 2010
  • 表21 美容・パーソナルケア市場カテゴリー別販売予測:価額2010-2015
  • 表22 美容・パーソナルケア市場カテゴリー別販売予測:価額成長率 2010-2015

用語定義

目次

Abstract

The series is a collection of reports providing data on Baby Care market by country or region. It includes the overview of each country and the economical/environmental factors influencing the current and future trends in local market. It also covers the industry structures, the company market share, and the profile of major players of local markets worldwide.

Through the use of the excellent industry knowledge, the reports help clients understand the market potentials, measure their opportunity and develop successful strategies.

EXAMPLE Country Report

The following is the table of contents of one selected report in the series and serves as an example of the typical items covered in each country report. Certain sections in each report may be removed or altered based on the availability and relevance of data.

Baby Care in Romania

HEADLINES

TRENDS

The growth rate for this category was of 5,3% for 2010. The slightly higher value was due to the fact that per capita value in this environment is still lower than the European average, and the category has yet to reach maturity.

COMPETITIVE LANDSCAPE

The top three companies in 2010 were Johnson & Johnson with a 33,3% value share, followed by Beiersdorf with 26,1% and Avon with 10%.

PROSPECTS

The growth of this category depends on a few factors: activity of producers; education of parents, pricing policy; economic conditions; demographic changes in the Romanian population. Given that the birth rate is on a slowly descending curve, the category cannot achieve higher growth than demographics, but growth potential still remains.

CATEGORY DATA

  • Table 1 Sales of Baby Care by Category: Value 2005-2010
  • Table 2 Sales of Baby Care by Category: % Value Growth 2005-2010
  • Table 3 Baby Care Premium Vs Mass % Analysis 2005-2010
  • Table 4 Baby Care Company Shares 2006-2010
  • Table 5 Baby Care Brand Shares by GBN 2007-2010
  • Table 6 Baby Care Premium Brand Shares by GBN 2007-2010
  • Table 7 Baby Skin Care Brand Shares by GBN 2007-2010
  • Table 8 Baby Sun Care Brand Shares by GBN 2007-2010
  • Table 9 Forecast Sales of Baby Care by Category: Value 2010-2015
  • Table 10 Forecast Sales of Baby Care by Category: % Value Growth 2010-2015
  • Table 11 Forecast Baby Care Premium Vs Mass % Analysis 2010-2015

Baby Care in Romania - Company Profiles

  • Elmi Prodfarm SRL in Beauty and Personal Care (Romania)
  • Farmec SA in Beauty and Personal Care (Romania)

Beauty and Personal Care in Romania - Industry Context

EXECUTIVE SUMMARY

  • Rural/urban consumption gap offers strong growth potential
  • Nature-inspired products gain strength
  • Multinationals maintain leading positions
  • Expansion of retailing will drive up cosmetics' sales

KEY TRENDS AND DEVELOPMENTS

  • Direct sellers dominate the rural environment
  • Multinationals dominant
  • Middle income segment offers highest growth potential
  • Pharmacies and beauty retailers increase share
  • Increasingly demanding consumers
  • Bio/natural cosmetics have a strong development potential

MARKET DATA

  • Table 12 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2005-2010
  • Table 13 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2005-2010
  • Table 14 Sales of Premium Cosmetics by Category: Value 2005-2010
  • Table 15 Sales of Premium Cosmetics by Category: % Value Growth 2005-2010
  • Table 16 Beauty and Personal Care Company Shares by NBO 2006-2010
  • Table 17 Beauty and Personal Care Company Shares by GBO 2006-2010
  • Table 18 Beauty and Personal Care Brand Shares by GBN 2007-2010
  • Table 19 Sales of Beauty and Personal Care by Distribution Format: % Analysis 2005-2010
  • Table 20 Sales of Beauty and Personal Care by Category and by Distribution Format: % Analysis 2010
  • Table 21 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2010-2015
  • Table 22 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2010-2015

DEFINITIONS

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