株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

2011年以降の体重管理動向

Understanding Weight Management in 2011 and Beyond

発行 Euromonitor International 商品コード 218912
出版日 ページ情報 英文 55 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
2011年以降の体重管理動向 Understanding Weight Management in 2011 and Beyond
出版日: 2011年10月11日 ページ情報: 英文 55 Pages
概要

当レポートでは、世界の体重管理動向について調査し、世界の過体重・肥満の割合、食品、飲料、フードサービスの役割、体重管理業界の動向、技術革新動向、消費者に向けた製造業者の取り組みと将来的見通しなどをまとめ、概略以下の構成でお届けします。

イントロダクション

  • 調査範囲
  • 調査目的
  • 主な調査結果

体重管理における影響因子とアプローチ

  • 肥満の危機に潜む影響
  • 体重管理に影響を及ぼす地域別所見
  • 2010〜2020年の肥満率拡大予測
  • 肥満の社会経済的根本
  • 肥満と死亡
  • 肥満とその結果を治療するのは費用がかかる
  • 肥満の財政的、身体的負担
  • 気ままな食生活による体重増加
  • ファストフードと体重管理年間費用
  • 体重管理の一般的アプローチ
  • 体重管理方法の価格比較例

世界の体重管理概要

  • 体重管理の概要:2009〜2010年
  • 食事置換とサプリメントが体重管理を独占
  • 北米が体重管理売上の3分の1を占める
  • ダイエット食品
  • ダイエット茶
  • 減量サプリメント
  • その他のダイエット商品

ケーススタディ

  • alli(orlistat):OTC肥満薬の有望性と課題
  • 北米と西欧がOTC肥満薬売上を独占
  • 世界のOTC肥満薬の成長
  • alliの売却につながる課題
  • Weight Watchers International Inc:減量目標の達成
  • 主な企業情報
  • 減量促進
  • SWOT:Weight Watchers International Inc
  • さらなる成長に向けた医療ソリューションの創出

技術革新動向

  • 技術革新は肥満解決の鍵
  • 満腹を促進する新たな成分
  • 体重管理における新商品:2010〜2011年
  • "魔法の"肥満薬を求めて
  • 勝者への財政的報酬をもたらす

消費者に向けた取り組み

  • 2010年の非店舗小売り販売
  • 非従来型チャネルの影響
  • 体重管理製品促進のための革新的方法
  • 体重管理方法の消費者への伝達
  • 消費者への減量推進
  • 技術が世界の体重管理を助ける

将来動向

  • 暗雲が立ち込めている
  • 体重管理の実績予測
  • アジア太平洋地域は小売販売で北米を凌ぐ見通し
  • 体重管理の将来に関する最終的まとめ
  • データパラメータとレポートの定義
  • 体重管理の定義
目次
Product Code: CHUNDERSTANDINGWEIGHTMANAGEMENT

The obesity epidemic is placing a financial burden on governments, employers, health practitioners and individuals. As unhealthy foods and beverages increase sales, people find it harder to fight cravings and control their weight. Finding a cure to obesity is not simple. While pharmaceutical companies rush to develop new diet drugs, weight management products face increased regulation. Selling the hope of weight loss will see new sales opportunities beyond traditional drugs and supplements.

Euromonitor International's Understanding Weight Management in 2011 and Beyond global briefing examines the size, growth trends and potential opportunities in the Consumer Health market.  The strategic analyses include assessing the impacts of changing regulations, research breakthroughs and public health concerns on both the market and leading companies.  Consumer attitudes towards the products and their personal healthcare needs are also explored.

Product coverage: Allergy Care, Child-Specific Consumer Health, Herbal/Traditional Products, OTC, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

  • Introduction
  • Influences and Approaches in Weight Management
  • Weight Management Global Overview
  • Case Studies
  • Innovation Trends
  • Reaching Consumers
  • Rounding Up the Future
  • Report Definitions
Back to Top