株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

玩具・ゲーム:人口構成および所得による需要の形成

Toys and Games: How Demographics and Income Shape Demand

発行 Euromonitor International 商品コード 215959
出版日 ページ情報 英文 50 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
玩具・ゲーム:人口構成および所得による需要の形成 Toys and Games: How Demographics and Income Shape Demand
出版日: 2011年09月23日 ページ情報: 英文 50 Pages
概要

当レポートでは、世界の玩具・ゲーム市場と人口構成などによる影響について調査分析し、世界の人口構成の推移、人口構成・所得などによる支出への影響、高齢化による市場機会、主要国のケーススタディなどをまとめ、概略下記の構成でお届けいたします。

イントロダクション

  • 調査範囲
  • 主な調査結果

玩具への支出:人口構成による形成

  • 世界的子供の人口減少は短期間の現象
  • 0〜14歳児はどこで生活しているか
  • 0〜4歳、5〜9歳、10〜14歳
  • 世界の若年人口は成長見通し
  • 子供が増えれば支出も増えるのか
  • ケーススタディ:韓国の玩具代用品
  • ケーススタディ:中国ではプレスクールでの販売が独占
  • 成長の余地
  • プレスクール用玩具売上
  • ケーススタディ:欧州3大市場における人口統計の影響
  • 人口統計の影響
  • 欧州における最大の玩具市場における人口統計の影響
  • 年齢を経てからつくる家族
  • 年齢を経てからつくる家族が玩具支出に及ぼす影響
  • 2020年までに東欧ではさらに多くの高年齢世帯ができる
  • 高学歴と働く女性
  • 働く女性人口:国別動向
  • 働く女性人口:将来見通し
  • 政府の家族政策と福祉提供
  • 片親世帯
  • 出生率
  • 2020年の出生率
  • 好まれる性別

所得の玩具・ゲームへの影響

  • 国別動向
  • 所得が高いほどビデオゲーム機の浸透率が高い
  • ケーススタディ:ポーランド
  • 市場の潜在性とは
  • ゲーム機普及率は人口のうち30%の富裕層に関連

高齢化による市場機会

  • 高齢化:機会か脅威か
  • 概要と国別動向
  • ケーススタディ:日本
  • 玩具はもはや子供だけのものではない
  • 年齢別人口
  • ケーススタディ:米国
  • 高齢化が玩具売上に新たな展望をつくる
  • 若年層の依存性
  • 業界にとっての意味

まとめ

  • 影響

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: TGDEMO

Although the world's child population has been declining, this will be a short-lived phenomenon. The trend towards smaller families in many markets ties in with other cultural and income shifts that actually stand the global toys and games market in good stead. As two key determinants of demand this briefing analyses demographic and income trends to understand their impact on toys and games sales in the future.

Euromonitor International's Toys and Games: How Demographics and Income Shape Demand global briefing offers a comprehensive guide to the Toys and Games market at an international level. It looks at both global and regional level performances as well as providing category and channel analysis. It identifies the leading companies and offers strategic analysis of key factors influencing the industry, new product developments as well as future trends and prospects.

Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Toys and Games market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

  • Introduction
  • Demographics Fundamentals
  • How do Demographics Shape Toy Spending?
  • How do Demographics Shape Toy Spending ?
  • The Effect of Income on Toys and Games
  • Ageing Opportunity
  • Wrap Up
Back to Top