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市場調査レポート

インドのビタミン市場

Vitamins in India

発行 Euromonitor International 商品コード 189442
出版日 ページ情報 英文 20 Pages
即納可能
価格
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インドのビタミン市場 Vitamins in India
出版日: 2019年10月09日 ページ情報: 英文 20 Pages
概要

インドの都市部に居住しペースの速い生活を送る消費者は、常に時間に追われているため休息および睡眠が不足しています。また、ITのビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)産業の成長によって深夜まで働く従事者が増加しています。健康を維持するために、多くの労働者が予防的措置としてビタミンを摂取するようになりました。

当レポートでは、インドのビタミン市場を調査し、市場の概要、市場の概要、カテゴリー別の市場動向、市場規模の推移と予測、売上の推移、企業シェア、ブランドシェア、流通データ、競合情勢、主要企業の動向などをまとめています。

調査対象:マルチビタミン、シングルビタミン

目次

見出し

見通し

予防医学に対する意識がビタミンの需要を支える

企業は売上を伸ばすためにさまざまな形態のビタミンを発売

スポーツ栄養を取り扱う企業がビタミン市場に参入

競合情勢

Amway Indiaがビタミン市場をリードし続けている

非常に断片化したビタミン市場

一桁成長のビタミン市場は成熟の兆候を示す

カテゴリデータ

エグゼクティブサマリー

予防製品の摂取が消費者の健康に役立つ

即効性のある製品の需要は維持される

競争の激化と流通網の拡大が競争情勢を形作る

薬局は依然として主要流通チャネルに

OTC製品は将来的に消費者の健康に良い影響を及ぼす

市場指標

市場データ

付録

OTC医薬品の登録と分類

ビタミンとサプリメントの登録と分類

セルフメディケーション/セルフケアと予防医学

スイッチ医薬品

出典

目次
Product Code: CHINvt

Multivitamins remains the largest category in vitamins, supported by consumers' concern for overall wellbeing, demand for convenience and perceptions of value for money. According to Euromonitor International's Health & Nutrition Survey, the top three reasons Indian consumers give for taking multivitamins are general wellbeing (61%), immune system (49.5%) and energy (48.7%). Moreover, nearly 66% of Indian consumers agree that vitamins and dietary supplements are important to overall health and n...

Euromonitor International's‘ Vitamins in India report’ offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2014-2018, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2023 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Multivitamins, Single Vitamins.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Vitamins market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Euromonitor International

October 2019

LIST OF CONTENTS AND TABLES

Headlines

Prospects

Multivitamins Demand Supported by Concern for Overall Wellbeing

Ageing Population Creating Demand for Single Vitamins

Potential in Beauty Segment

Competitive Landscape

Amway Planning Expansion in Store-based and Online Channels

Multinationals Dominate

Novel Formats Offer Opportunities for Expansion

Category Data

  • Table 1 Sales of Vitamins by Category: Value 2014-2019
  • Table 2 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 3 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2014-2019
  • Table 4 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2015-2019
  • Table 5 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2016-2019
  • Table 6 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2019-2024
  • Table 7 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2019-2024

Executive Summary

Modern Lifestyles and More Holistic Approach Influencing Demand

OTC Players Target Consumer Demand for Convenience and Rapid Results

Manufacturers Responding To Demand for Natural and Ayurvedic Products

Chemists/pharmacies Remain Key, While Future of E-commerce Remains Unclear

Regulatory Changes Likely To Present Opportunities

Market Indicators

  • Table 8 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2014-2019
  • Table 9 Life Expectancy at Birth 2014-2019

Market Data

  • Table 10 Sales of Consumer Health by Category: Value 2014-2019
  • Table 11 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 12 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2015-2019
  • Table 13 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2016-2019
  • Table 14 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2014-2019
  • Table 15 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2019
  • Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 17 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024

Appendix

OTC Registration and Classification

Vitamins and Dietary Supplements Registration and Classification

Self-medication/self-care and Preventative Medicine

Definitions

Sources

    • Summary 1 Research Sources
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