株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

インドの鎮痛剤市場

Analgesics in India

発行 Euromonitor International 商品コード 189241
出版日 ページ情報 英文 21 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=110.56円で換算しております。
Back to Top
インドの鎮痛剤市場 Analgesics in India
出版日: 2019年10月09日 ページ情報: 英文 21 Pages
概要

デジタル機器の利用時間の長さや作業時間の長期化によって、首、足首、関節の痛みや頭痛、生活習慣病などが増加しています。結果として、消費者は症状に応じた即効性の疼痛管理製品を求めるようになりました。製薬企業はより多くの消費者層をターゲットにするため、このトレンドを活用し疼痛管理製品のポートフォリオを拡大しました。

当レポートでは、インドの鎮痛剤市場を調査し、市場の概要、カテゴリー別の市場動向、市場規模の推移と予測、売上の推移、企業シェア、ブランドシェア、流通データ、競合情勢、主要企業の動向などをまとめています。

目次

見出し

見通し

症状に応じた鎮痛剤の需要の高まり

革新的な剤形は局所鎮痛剤および麻酔薬に好影響を与える

鎮痛剤に悪影響を及ぼす厳しい政府規制

競合情勢

Emamiはその強いリードを維持

GlaxoSmithKlineのコンシューマーヘルスケアは全身性鎮痛剤を牽引する

新製品の発売

カテゴリデータ

カテゴリデータ

エグゼクティブサマリー

予防製品の服用が消費者の健康に役立つ

消費者による即効性鎮痛剤の需要

激しい競争と流通の拡大が競合情勢を形作る

薬剤師/薬局は依然として主要流通チャネルとしての地位に

OTC製品は将来的に消費者の健康に良い影響を与える

市場指標

市場データ

付録

OTC医薬品の登録と分類

ビタミン/サプリメントの登録と分類

セルフメディケーション/セルフケアと予防医学

スイッチOTC医薬品

出典

目次
Product Code: CHINan

Younger consumers remain the key demographic for the development of analgesics in India. The younger consumer group is more likely to engage in self-medication than their older counterparts, who prefer to visit a doctor before taking any drugs. Rising health-consciousness and access to a wide range of information via the internet underpin younger consumers' familiarity with and confidence in self-medication.

Euromonitor International's‘ Analgesics in India report’ offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2014-2018, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2023 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Systemic Analgesics, Topical Analgesics/Anaesthetic.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Analgesics market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Headlines

Prospects

  • Younger Consumers Key To Analgesics Development
  • Specialist Pain Clinics Could Undermine Demand
  • Topical Analgesics/anaesthetic Set To Continue To Outpace Systemic Products

Competitive Landscape

  • Emami's Core Brand Benefits From Extensive Distribution and Strong Marketing
  • Unilever To Take on Distribution of Gsk's OTC Products
  • Saridon Receives Exemption From Fdc Ban

Category Data

  • Table 1 Sales of Analgesics by Category: Value 2014-2019
  • Table 2 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 3 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2015-2019
  • Table 4 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2016-2019
  • Table 5 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
  • Table 6 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024

Executive Summary

  • Modern Lifestyles and More Holistic Approach Influencing Demand
  • OTC Players Target Consumer Demand for Convenience and Rapid Results
  • Manufacturers Responding To Demand for Natural and Ayurvedic Products
  • Chemists/pharmacies Remain Key, While Future of E-commerce Remains Unclear
  • Regulatory Changes Likely To Present Opportunities

Market Indicators

  • Table 7 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2014-2019
  • Table 8 Life Expectancy at Birth 2014-2019

Market Data

  • Table 9 Sales of Consumer Health by Category: Value 2014-2019
  • Table 10 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 11 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2015-2019
  • Table 12 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2016-2019
  • Table 13 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2014-2019
  • Table 14 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2019
  • Table 15 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024

Appendix

  • OTC Registration and Classification
  • Vitamins and Dietary Supplements Registration and Classification
  • Self-medication/self-care and Preventative Medicine

Definitions

Sources

    • Summary 1 Research Sources
Back to Top