株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

中国のビタミン市場

Vitamins in China

発行 Euromonitor International 商品コード 178876
出版日 ページ情報 英文 20 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.55円で換算しております。
Back to Top
中国のビタミン市場 Vitamins in China
出版日: 2019年10月07日 ページ情報: 英文 20 Pages
概要

生活水準の向上と徹底した消費者教育によって、中国のビタミン市場は2018年に1桁の堅調な成長を記録しました。中国の消費者はビタミンの多様な効果を理解するにつれ、マルチビタミンおよびシングルビタミンの購入により合理的になる傾向が見られます。シングルビタミン全体の成長速度はマルチビタミンを上回っており...

当レポートでは、中国のビタミン市場を調査し、市場の概要、カテゴリー別の市場動向、市場規模の推移と予測、売上の推移、企業シェア、ブランドシェア、流通データ、競合情勢、主要企業の動向などをまとめています。

調査対象:マルチビタミン、シングルビタミン

目次

見出し

見通し

中国の消費者はビタミン剤の購入に対しますます合理的に

セグメント化されたマルチビタミンの成長

インターネット小売の拡大

競合情勢

Amwayが中国のビタミン市場をリード

ブランド認知を高めるためのマーケティングキャンペーン

セグメント化されたマルチビタミンの発売

カテゴリデータ

エグゼクティブサマリー

健康的なライフスタイルが中国のコンシューマーヘルスの成長を促進する

支援的な政府政策が成長を推進する

合併および買収はダイナミックな競合環境をもたらす

オンラインおよびオフラインの統合に秘められる大きな成長性

予測期間において期待されるコンシューマーヘルスの着実な成長

市場指標

市場データ

付録

OTC医薬品の登録と分類

ビタミンとサプリメントの登録と分類

セルフメディケーション/セルフケアと予防医学

スイッチ医薬品

定義

出典

目次
Product Code: CHCNvt

Rising consumer health-awareness, and particularly an emphasis on preventative measures and developing healthy day-to-day routines, is driving growth in vitamins, with rising sales supported by increasing consumer purchasing power. The increasing sophistication of consumer knowledge, which is being encouraged by the marketing activity of both local and international manufacturers, is leading to growing segmentation in the category, as consumers seek out products for specific purposes. Consequent...

Euromonitor International's‘ Vitamins in China report’ offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2014-2018, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2023 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Multivitamins, Single Vitamins.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Vitamins market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Euromonitor International

October 2019

LIST OF CONTENTS AND TABLES

Headlines

Prospects

Growing Demand for Single Vitamins

Consumer Sophistication Helping To Drive Segmentation

Imported Brands Looking To Move Into Physical Stores

Competitive Landscape

Innovation Helps By-health To Gain Ground on Amway

Leading Multivitamins Brand Strengthens Capacity for Expansion

Chinese Pharmaceutical Companies Expand Into Vitamins

Category Data

  • Table 1 Sales of Vitamins by Category: Value 2014-2019
  • Table 2 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 3 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2014-2019
  • Table 4 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2015-2019
  • Table 5 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2016-2019
  • Table 6 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2019-2024
  • Table 7 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2019-2024

Executive Summary

Healthy Living, Self-medication and Government Strategy Boosting Demand

Government Policies Playing An Important Role in Market Development

M&a Activity and Alliances Changing Competitive Landscape

Government Cracks Down on Direct Sellers

Favourable Environment for Ongoing Growth

Market Indicators

  • Table 8 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2014-2019
  • Table 9 Life Expectancy at Birth 2014-2019

Market Data

  • Table 10 Sales of Consumer Health by Category: Value 2014-2019
  • Table 11 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 12 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2015-2019
  • Table 13 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2016-2019
  • Table 14 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2014-2019
  • Table 15 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2019
  • Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 17 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024

Appendix

OTC Registration and Classification

Vitamins and Dietary Supplements Registration and Classification

Self-medication/self-care and Preventative Medicine

Switches

    • Summary 1 OTC: Switches 2018-2019

Definitions

Sources

    • Summary 2 Research Sources
Back to Top