株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

中国の栄養補助食品市場

Dietary Supplements in China

発行 Euromonitor International 商品コード 175739
出版日 ページ情報 英文 22 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.62円で換算しております。
Back to Top
中国の栄養補助食品市場 Dietary Supplements in China
出版日: 2019年10月07日 ページ情報: 英文 22 Pages
概要

中国の総合ビタミンおよび栄養補助食品の中で最大のカテゴリーである栄養補助食品は、2018年にビタミンの成長を上回り続けました。2017年から、コンシューマーヘルス業界の成長を加速させる一連の政策が政府によって公布されました。中華人民共和国国家評議会に加えて、国家発展改革委員会によります。具体的には、国務院によって発行された国家栄養プログラム2017-2030は、新しい健康食品および栄養補助食品の開発に影響を与えました。

当レポートでは、中国の栄養補助食品市場について調査し、市場規模、最新の小売り売上データ、市場に影響を及ぼす主な要因などを分析、主要企業のプロファイル、市場予測を提供しております。

対象製品:組み合わせ型栄養補助食品、ハーブ/伝統的栄養補助食品、非ハーブ/伝統的栄養補助食品

データカバレッジ:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

目次

ヘッドライン

見通し

政府の支援的政策が成長のための良い環境をもたらす

グルコサミンは堅調に成長

高い成長の可能性がある小児用栄養補助食品

競合情勢

合併や買収が栄養補助食品で増加

By-healthがLife-space Groupの買収を発表

海外ブランドがチャネル拡大を加速

カテゴリデータ

エグゼクティブサマリー

中国のコンシューマーヘルス業界の成長を促進し続ける健康的な生活習慣

成長を推進し続ける政府の支援政策

動的競合状況をもたらすM&A

強い可能性を秘めているオンラインとオフラインの統合

予測期間にわたってコンシューマーヘルス業界に期待される着実な成長

市場指標

市場データ

付録

OTC登録と分類

ビタミンと栄養補助食品の登録と分類

セルフメディケーション/セルフケアと予防医学

スイッチ医薬品

定義

出典

目次
Product Code: CHCNds

Conditions are favourable for the development of dietary supplements, with increasing consumer purchasing power and increasing consumer health-awareness boosting volumes and spurring an upmarket trend in demand. The ageing of the population is also contributing to a rise in demand, as consumers look to prevent age-related conditions from developing. Furthermore, the Chinese Government is placing a growing emphasis on health, with the Healthy China 2030 plan, putting health reform front and centr...

Euromonitor International's‘ Dietary Supplements in China report’ offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2014-2018, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2023 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Combination Dietary Supplements, Herbal/Traditional Dietary Supplements, Non-Herbal/Traditional Dietary Supplements.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Dietary Supplements market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Euromonitor International

October 2019

LIST OF CONTENTS AND TABLES

Headlines

Prospects

Positive Conditions for Development

Government Cracks Down on Illegal Practices in Health Products Market

Non-herbal Segmented Products Showing Strong Growth

Competitive Landscape

By-health Extends Lead Through Focus on Key Growth Areas

Developing New Retail Strategies To Support International Expansion

Swisse Expanding Retail Presence and Product Offer

Category Data

  • Table 1 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2014-2019
  • Table 2 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 3 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2014-2019
  • Table 4 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2015-2019
  • Table 5 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2016-2019
  • Table 6 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
  • Table 7 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024

Executive Summary

Healthy Living, Self-medication and Government Strategy Boosting Demand

Government Policies Playing An Important Role in Market Development

M&a Activity and Alliances Changing Competitive Landscape

Government Cracks Down on Direct Sellers

Favourable Environment for Ongoing Growth

Market Indicators

  • Table 8 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2014-2019
  • Table 9 Life Expectancy at Birth 2014-2019

Market Data

  • Table 10 Sales of Consumer Health by Category: Value 2014-2019
  • Table 11 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 12 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2015-2019
  • Table 13 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2016-2019
  • Table 14 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2014-2019
  • Table 15 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2019
  • Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 17 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024

Appendix

OTC Registration and Classification

Vitamins and Dietary Supplements Registration and Classification

Self-medication/self-care and Preventative Medicine

Switches

    • Summary 1 OTC: Switches 2018-2019

Definitions

Sources

    • Summary 2 Research Sources
Back to Top