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市場調査レポート

ベトナムの消費者ライフスタイル

Consumer Lifestyles in Vietnam

発行 Euromonitor International 商品コード 167424
出版日 ページ情報 英文 42 Pages
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ベトナムの消費者ライフスタイル Consumer Lifestyles in Vietnam
出版日: 2016年02月29日 ページ情報: 英文 42 Pages
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

ベトナムの消費者は、可処分所得の水準の向上から恩恵を受けてきました。2010年〜2015年の実質の可処分所得は、32%も増加しています。

当レポートでは、ベトナムの消費者ライフスタイルについて調査分析し、人口、都市開発、持ち家、世帯プロファイル、労働、所得、消費者・家族の支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、ショッピング習慣、個人の身だしなみ、衣料、レジャー習慣、貯蓄・投資、メディア、通信、輸送、旅行・観光など、体系的な情報を提供しています。

ベトナムのライフスタイル

消費者の5大動向

  • 家計支出の大半は子供向け
  • 消費者は現地の製品を探すように
  • 健康意識の高まりが、より健康的な製品への需要を促進
  • スピード、便利、快適性に着目した製品・サービスへの需要が増加
  • 若者は個性を表現する製品を探すように

消費者区分

  • 乳幼児
  • 子供
  • トゥイーン (8〜12歳)
  • ティーン (13〜19歳)
  • 20代
  • 30代
  • 中年層
  • 高齢層

住宅と世帯

  • 持ち家
  • 世帯プロファイル
  • 維持費

お金と貯蓄

  • 支払方法に対する考え方
  • 貯蓄
  • ローンと不動産担保ローン

飲食

  • 食習慣
  • 飲酒習慣

身だしなみとファッション

  • 女性の身だしなみとファッションの動向
  • コラーゲントリートメントの需要が増加
  • 男性の身だしなみとファッションの動向

健康とウェルネス

  • 健康と幸福に対する考え方

ショッピング習慣

  • 主な家庭用品店
  • 高額商品・個人の買い物

レジャーと娯楽

  • レジャーの時間
  • 休暇
  • 祝日、お祝い、贈答

移動

  • 自家輸送
  • 交通機関
  • 通勤

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目次
Product Code: CLVN

Consumers have benefited from increasing levels of disposable income in recent years. Indeed, between 2010 and 2015 disposable income increased (in real terms) by a 32%. In turn, consumer spending increased 33% over the same period, driven in large part by expenditure by the burgeoning middle-class. In addition to boosting spending, rising income levels have also prompted households to save more. Vietnam enjoys a large proportion of young consumers and this is reflected by spending habits.

Euromonitor's Consumer Lifestyles in Vietnam report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Lifestyles market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Lifestyles in Vietnam

  • Chart 1. Lifestyles in Vietnam

Top Five Consumer Trends

  • Children Remain the Major Driver of Household Spending
  • Consumers Increasingly Seeking Local Products
  • Growing Health-consciousness Driving Demand for Healthier Products
  • Increased Demand for Products and Services Focused on Speed, Convenience and Comfort
  • Young Consumers Increasingly Seek Products That Express Their Individuality

Consumer Segmentation

  • Babies and Infants
    • Chart 2. Babies and Infants in Focus 2000-2020
  • Kids
    • Chart 3. Chart3. Kids in Focus 2000-2020
  • Tweenagers
    • Chart 4. Tweens in Focus 2000-2020
  • Teens
    • Chart 5. Teens in Focus 2000-2020
  • Young Adults
  • Young People Opt To Travel During Traditional Tet Holiday
    • Chart 6. Young Adults in Focus 2000-2020
  • Middle Youth
    • Chart 7. Middle Youth in Focus 2000-2020
  • Mid-lifers
    • Chart 8. Mid-Lifers in Focus 2000-2020
  • Late-lifers
    • Chart 9. Late-Lifers in Focus 2000-2020

Housing and Households

  • Home Ownership
    • Chart 10. Home Ownership 2000-2020
  • Household Profiles
    • Chart 11. Household Profiles 2000-2020
  • Running Costs
    • Chart 12. Household Running Costs 2000-2020

Money and Savings

  • Attitudes Toward Payment Methods
  • Savings
  • Loans and Mortgages
    • Chart 13. Borrowing and Saving 2000-2019

Eating and Drinking

  • Eating Habits
    • Chart 14. Food Expenditure Profile 2000-2020
  • Drinking Habits
    • Chart 15. Drinks Expenditure Profile 2000-2020

Grooming and Fashion

  • Female Grooming and Fashion Trends
  • Demand for Collagen Treatments Rises
  • Male Grooming and Fashion Trends
    • Chart 16. Grooming and Fashion Expenditure 2000-2020

Health and Wellness

  • Attitudes To Health and Well-being
    • Chart 17. Health of the Nation 2000-2020

Shopping Habits

  • Main Household Shop
  • Shopping for Big-ticket Items and Personal Goods
    • Chart 18. Where Households Shop for Essentials 2000-2019

Leisure and Recreation

  • Leisure Time
  • Vacations
  • Public Holidays, Celebrations and Gift-giving
    • Chart 19. Possession of Selected Home-Tech and Mobile Phones 2000-2020

Getting Around

  • Private Transport
    • Chart 20. Getting Around on Private Transport 2000-2020
  • Public Transport
  • Commuting
    • Chart 21. Getting Around on Public Transport 2000-2020
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