株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

ブラジルにおける消費者のライフスタイル

Consumer Lifestyles in Brazil

発行 Euromonitor International 商品コード 167413
出版日 ページ情報 英文 45 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.81円で換算しております。
Back to Top
ブラジルにおける消費者のライフスタイル Consumer Lifestyles in Brazil
出版日: 2015年07月21日 ページ情報: 英文 45 Pages
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

ブラジルでは長年、浴室・トイレ・飲料水・洗車・掃除などの目的で大量の水を日常生活で使用してきました。ところが2015年に入って、大規模な干ばつや不適切な水道管理などが原因で、同国では深刻な水不足が生じています。市民は貯水タンクなどの製品を購入して断水・節水に備える一方、必要度の低い項目への支出を控えるようになってきています。

当レポートでは、ブラジルにおける消費者のライフスタイルについて分析し、健康、教育、食習慣、ショッピング、身だしなみ、ファッション、レジャー、資産運用、メディア、コミュニケーション、交通・旅行などの各部門における製品・サービスの利用状況を調査しております。

消費者の主な傾向

  • 水不足に伴う購入行動の変化
  • 「バーチャル消費」の拡大傾向
  • 景気後退に伴う消費者マインドの悪化
  • 景気悪化にも関わらず、消費者は旅行を優先
  • 健康への意識がライフスタイルの選択肢を左右する

消費者の分類

  • 乳幼児 (0〜2歳)
  • キッズ(3〜8歳)
  • トゥイーン (9〜12歳)
  • ティーン (13〜17歳)
  • ヤングアダルト (18〜29歳)
  • ミドルユース (30〜45歳)
  • 中年層 (45〜59歳)
  • 高齢層 (60歳以上)

マネー・貯蓄

  • 決済手段に関する態度
  • 貯蓄
  • 住宅ローンおよびその他のローン
  • 貯蓄率の低下

飲食

  • 食習慣
  • 飲酒習慣

身だしなみ・ファッション

  • 女性の身だしなみ・ファッションの傾向
  • 男性の身だしなみ・ファッションの傾向
  • 世界最大の美容整形市場となったブラジル
  • 適切なスキンケアの重要性

健康・ウェルネス

  • 健康・ウェルネスに関する態度
  • 自家治療の増加に伴う薬品需要の拡大
  • フィットネス・ブーム

ショッピングの習慣

  • 日常品の主な購入場所
  • 高額商品のショッピング
  • オンラインショッピング:主流化への動きが続く

レジャーの習慣

  • 余暇時間
  • 休暇
  • 公休日、記念日、ギフト贈呈

移動

  • 私的な交通手段
  • 公共交通機関
  • 通勤

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: CLBR

Severe water shortages throughout the country, a weakened economy and depreciated currency have driven Brazilians to cut costs and change consumption habits to get through the hard times. Although consumer confidence has plummeted to record lows and buying power has been curbed, people are still travelling, embracing healthier lifestyles and working to look their best. Meanwhile, the online domain continues to expand.

Euromonitor's Consumer Lifestyles in Brazil report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Lifestyles market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Lifestyles in Brazil

  • Chart 1. Lifestyles in Brazil

Top Five Consumer Trends

Water Shortages Change Buying Habits

Virtual Consumption Continues To Rise

Consumer Confidence Plummets As Economy Worsens

Consumers Prioritise Travel Despite Economic Woes

Health-consciousness Shapes Lifestyle Choices

Consumer Segmentation

Babies and Infants

  • Chart 2. Babies and Infants in Focus 2000-2020

Kids

  • Chart 3. Kids in Focus 2000-2020

Tweenagers

  • Chart 4. Tweens in Focus 2000-2020

Teens

  • Chart 5. Teens in Focus 2000-2020

Young Adults

  • Chart 6. Young Adults in Focus 2000-2020

Middle Youth

  • Chart 7. Middle Youth in Focus 2000-2020

Mid-lifers

  • Chart 8. Mid-Lifers in Focus 2000-2020

Late-lifers

  • Chart 9. Late-Lifers in Focus 2000-2020

Housing and Households

Home Ownership

  • Chart 10. Home Ownership 2000-2020

Household Profiles

  • Chart 11. Household Profiles 2000-2020

Running Costs

  • Chart 12. Household Running Costs 2000-2020

Money and Savings

Attitudes Toward Payment Methods

Savings

Loans and Mortgages

Consumers Struggle To Deal With Debt

Declining Rate of Savings

  • Chart 13. Borrowing and Saving 2000-2019

Eating and Drinking

Eating Habits

  • Chart 14. Food Expenditure Profile 2000-2020

Drinking Habits

  • Chart 15. Drinks Expenditure Profile 2000-2020

Grooming and Fashion

Female Grooming and Fashion Trends

Male Grooming and Fashion Trends

Brazil Becomes World's Largest Plastic Surgery Market

Proper Skin Care Continues To Gain Importance

  • Chart 16. Grooming and Fashion Expenditure 2000-2020

Health and Wellness

Attitudes To Health and Well-being

As Self-medication Increases, Demand for Medicines Rises

Fitness All the Rage

  • Chart 17. Health of the Nation 2000-2020

Shopping Habits

Main Household Shop

Shopping for Big-ticket Items and Personal Goods

E-commerce Continues To Gain Steam

  • Chart 18. Where Households Shop for Essentials 2000-2019

Leisure and Recreation

Leisure Time

Vacations

Public Holidays, Celebrations and Gift-giving

  • Chart 19. Possession of Selected Home-Tech and Mobile Phones 2000-2020

Getting Around

Private Transport

  • Chart 20. Getting Around on Private Transport 2000-2020

Public Transport

Commuting

  • Chart 21. Getting Around on Public Transport 2000-2020
Back to Top