表紙
市場調査レポート

アジア太平洋地域のタバコ市場:世界市場の動力源

Tobacco in Asia Pacific: Driver of the Global Market - Will It Remain the Tobacco Market Powerhouse?

発行 Euromonitor International 商品コード 134215
出版日 ページ情報 英文 76 Pages
即納可能
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
アジア太平洋地域のタバコ市場:世界市場の動力源 Tobacco in Asia Pacific: Driver of the Global Market - Will It Remain the Tobacco Market Powerhouse?
出版日: 2010年07月30日 ページ情報: 英文 76 Pages

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

アジア太平洋地域、特に中国において喫煙者は増加を続けており、2014年までに、さらに3000万人増加すると考えられています。

当レポートでは、アジア太平洋地域のタバコ市場について、最新の売り上げデータをもとに、市場概要および市場規模、新製品開発やパッケージング、経済およびライフスタイルの影響、流通、価格などを分析しまとめており、主要企業のプロファイルも織り込んで概略以下の構成でお届けいたします。

イントロダクション

  • 調査範囲
  • 主要な調査結果
  • 紙巻タバコ:概要
  • アジア太平洋(特に中国)による市場の牽引:将来の展望

世界のタバコ市場:背景

  • アジアの巨人(2009年):唯一の成長市場
  • 地域別喫煙者数の動向
  • 喫煙の普及:アジア諸国と他国との比較
  • 将来予測:アジアにおける人口増加が喫煙者の増加を促す
  • 地域別紙巻タバコの1人当たり消費量比較(2009年)
  • 地域別紙巻タバコの価格(2009年)
  • 不法な取引とその浸透(2004-2009年)
  • 不法取引:アジア太平洋地域が圧倒的に多い
  • 不法取引:アジアは市場の促進因子
  • フィリピン・パキスタン・インドネシアにおける不法取引
  • インド・香港・中国における不法取引:インドが台頭
  • ベトナム・マレーシアにおける不法取引:取り締まりは困難
  • 中国:世界の紙巻タバコ市場を牽引

タバコ市場の概要

  • 世界のタバコ製品:市場シェア(2009年)
  • タバコ市場:セクター分析
  • 紙巻タバコ:主要国市場の分析
  • 紙巻タバコ:流通分析
  • 流通動向
  • タイではPOSディスプレイが禁止
  • タイにおけるPOSディスプレイ禁止の影響
  • スリムおよびスーパースリムタバコがアジア太平洋で成長
  • 葉巻についての主要国分析:低い成長基盤
  • ベトナムで急速に縮小する喫煙
  • インドはアジアにおける無煙タバコの市場

国別分析

  • 中国:世界を変える市場
  • 中国:成長阻害要因-タバコ規制の予測
  • 中国:ブランド、合併、高級化
  • 中国:国内市場におけるブランドの発展
  • 中国:ブランド戦略
  • 中国の国際ブランド:事例
  • 急速に成長するアジアの紙巻タバコ市場
  • 急速に成長するアジアの紙巻タバコ市場:何が起きているのか
  • インドネシアの紙巻タバコ:中国の次に大きな成長市場
  • インドネシア:独特な市場の特徴
  • インドネシアにおける重要な事象と仮定
  • ベトナム:力強い反転
  • フィリピン:税額の上昇と不況が成長を阻害
  • フィリピン:PMI社/Fortune社
  • フィリピン:メントールたばこの販売量は世界最大
  • パキスタン:都市の若年層にとってスタイルとステータスの象徴
  • 紙巻タバコ市場の縮小
  • 紙巻タバコ市場の縮小:何が起きているのか
  • マレーシア:課税と節約が需要を抑制
  • 日本:縮小の兆し
  • 日本:まもなく高価格帯の競争が始まる
  • 韓国:税額上昇で販売量は頭打ち
  • オーストラリア:コアな喫煙者はさらに吸う
  • 台湾:喫煙禁止と価格上昇により販売量は頭打ち
  • タイ:価格高騰でも外国勢のシェア上昇を止められず
  • アジア太平洋:紙巻タバコ市場の改善
  • インド:税金の上昇が安い製品へのシフトを加速
  • インド:海外直接投資は不可能?

競合環境-競合企業

  • アジア太平洋の紙巻タバコ市場:戦略的サマリー
  • 企業シェア
  • 国別企業シェアおよび競合情勢
  • 国別企業シェアおよび主要ブランド
  • アジア太平洋:トップ企業による主要な紙巻タバコ市場
  • PMI(Phillip Morris International):市場ポジショニング
  • PMI(Phillip Morris International):ブランドポジショニング
  • BAT(British American Tobacco):市場ポジショニング
  • BAT(British American Tobacco):ブランドポジショニング
  • JT:市場ポジショニング
  • JT:ブランドポジショニング
  • Imperial Tobacco:市場ポジショニング
  • Imperial Tobacco:ブランドポジショニング
  • 定義
目次

Abstract

Key Findings

  • Asia Pacific added six million new smokers in 2009. Over 40% were from China, which accounts for almost half the smoking population of the region. Asia Pacific will add another 30 million smokers by 2014.
  • China' s rate of cigarettes growth slackened slightly to 3.2% in 2009, contributing to global volume decline of 0.2% in 2009. However, China will continue to drive the region and world with an additional 423 billion sticks forecast by 2014.
  • More Asian countries driven to introduce public smoking bans and raise prices due to obligations under their FCTC membership. Indonesia, a non-FCTC signatory, is the exception.
  • The fastest growth in illicit trade by far 2004-09 was in the Asia Pacific region at 47% (excluding China). In 2009, Asia Pacific accounted for 59% of global illicit trade.
  • Eight out of the top 10 Asia Pacific markets are still led by domestic companies. However, multinational share rose to account for nearly 46% of total Asia Pacific cigarettes sales in 2009 (excluding China).

Euromonitor International' s “Tobacco in Asia Pacific: Driver of the Global Market - Will It Remain the Tobacco Market Powerhouse?” market report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at an international level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Table of Contents

  • INTRODUCTION
    • Chart 1. Introduction
  • SCOPE
    • Chart 2. Introduction
  • KEY FINDINGS
    • Chart 3. Introduction
  • CIGARETTES - OVERVIEW
    • Chart 4. Introduction
  • HOW ASIA PACIFIC (OR RATHER CHINA) WILL DRIVE THE FUTURE
    • Chart 5. Introduction
  • GLOBAL TOBACCO CONTEXT
    • Chart 6. Global Tobacco Context
  • THE ASIAN GIANTS 2009 - THE ONLY GROWTH IN TOWN
    • Chart 7. Global Tobacco Context
  • REGIONAL SMOKING POPULATION TRENDS
    • Chart 8. Global Tobacco Context
  • SMOKING PREVALENCE - ASIAN COUNTRIES COMPARED
    • Chart 9. Global Tobacco Context
  • FUTURE - ASIA POPULATION GROWTH POWERS SMOKING POPULATION
    • Chart 10. Global Tobacco Context
  • CIGARETTES BY REGION - PER CAPITA COMPARISONS 2009
    • Chart 11. Global Tobacco Context
  • PRICES PAID BY CIGARETTE CONSUMERS BY REGION 2009
    • Chart 12. Global Tobacco Context
  • ILLICIT TRADE AND PENETRATION 2004-2009
    • Chart 13. Global Tobacco Context
  • ILLICIT TRADE - ASIA PACIFIC DOMINATES VOLUME
    • Chart 14. Global Tobacco Context
  • ILLICIT TRADE - ASIA IS THE MARKET DRIVER
    • Chart 15. Global Tobacco Context
  • ILLICIT TRADE IN THE PHILIPPINES, PAKISTAN AND INDONESIA
    • Chart 16. Global Tobacco Context
  • ILLICIT TRADE INDIA AND HONG KONG, CHINA - BIG RISE FOR INDIA
    • Chart 17. Global Tobacco Context
  • ILLICIT TRADE VIETNAM AND MALAYSIA - LOSING BATTLES
    • Chart 18. Global Tobacco Context
  • CHINA - DRIVING THE GLOBAL CIGARETTES MARKET
    • Chart 19. Global Tobacco Context
  • TOBACCO MARKET OVERVIEW
    • Chart 20. Tobacco Market Overview
  • GLOBAL TOBACCO PRODUCTS SECTOR SHARES 2009
    • Chart 21. Tobacco Market Overview
  • TOBACCO MARKET - SECTOR ANALYSIS
    • Chart 22. Tobacco Market Overview
  • CIGARETTES - MAJOR COUNTRIES ANALYSIS
    • Chart 23. Tobacco Market Overview
  • CIGARETTES DISTRIBUTION ANALYSIS
    • Chart 24. Tobacco Market Overview
  • DISTRIBUTION TRENDS
    • Chart 25. Tobacco Market Overview
  • THAILAND POS DISPLAY BAN
    • Chart 26. Tobacco Market Overview
  • IMPACT OF THAILAND POS DISPLAY BAN
    • Chart 27. Tobacco Market Overview
  • SLIMS AND SUPERSLIMS GROWTH IN ASIA PACIFIC
    • Chart 28. Tobacco Market Overview
  • CIGARS - MAJOR COUNTRIES ANALYSIS: LOW BASE GROWTH
    • Chart 29. Tobacco Market Overview
  • SMOKING TOBACCO - VIETNAM SHRINKING FAST
    • Chart 30. Tobacco Market Overview
  • INDIA IS THE ASIAN SMOKELESS MARKET
    • Chart 31. Tobacco Market Overview
  • COUNTRY ANALYSIS
    • Chart 32. Country Analysis
  • CHINA - THE GLOBAL GAME CHANGER
    • Chart 33. Country Analysis
  • CHINA - IMPEDIMENTS TO GROWTH - TOBACCO CONTROL PROSPECTS
    • Chart 34. Country Analysis
  • CHINA - BRANDS, CONSOLIDATION AND PREMIUMISATION
    • Chart 35. Country Analysis
  • CHINA - BRAND DEVELOPMENT IN THE HOME MARKET
    • Chart 36. Country Analysis
  • CHINA - BRAND STRATEGIES
    • Chart 37. Country Analysis
  • CHINESE INTERNATIONAL BRANDS - SOME EXAMPLES
    • Chart 38. Country Analysis
  • HIGH-GROWTH ASIAN CIGARETTE MARKETS
    • Chart 39. Country Analysis
  • HIGH-GROWTH ASIAN CIGARETTES MARKETS - WHAT IS HAPPENING?
    • Chart 40. Country Analysis
  • INDONESIA CIGARETTES - BIGGEST GROWTH MARKET AFTER CHINA
    • Chart 41. Country Analysis
  • INDONESIA - UNIQUE MARKET CHARACTERISTICS AND NPDS
    • Chart 42. Country Analysis
  • INDONESIA - KEY EVENTS AND WHAT IFS
    • Chart 43. Country Analysis
  • VIETNAM - BOUNCING BACK STRONGLY
    • Chart 44. Country Analysis
  • PHILIPPINES - TAX HIKE AND RECESSION UNDERMINE GROWTH
    • Chart 45. Country Analysis
  • PHILIPPINES - PMI/FORTUNE TOBACCO
    • Chart 46. Country Analysis
  • PHILIPPINES - MENTHOL CAPITAL OF THE WORLD
    • Chart 47. Country Analysis
  • PAKISTAN - STYLE/STATUS SYMBOL AMONG YOUNG URBANITES
    • Chart 48. Country Analysis
  • DOWNSHIFT CIGARETTES MARKETS
    • Chart 49. Country Analysis
  • DOWNSHIFT CIGARETTES MARKETS - WHAT IS HAPPENING?
    • Chart 50. Country Analysis
  • MALAYSIA - TAXATION AND FRUGALITY CONSTRAIN DEMAND
    • Chart 51. Country Analysis
  • JAPAN - DECLINE SHOWS LITTLE SIGN OF ABATING
    • Chart 52. Country Analysis
  • JAPAN - PREMIUM BAND WAR IN THE OFFING
    • Chart 53. Country Analysis
  • SOUTH KOREA - VOLUME GROWTH HIT BY TAX HIKE
    • Chart 54. Country Analysis
  • AUSTRALIA - CORE SMOKERS SMOKING MORE
    • Chart 55. Country Analysis
  • TAIWAN - SMOKING BAN AND PRICE HIKE HIT VOLUMES
    • Chart 56. Country Analysis
  • THAILAND - HIGHER PRICE RISES FAIL TO CURB FOREIGN SHARE
    • Chart 57. Country Analysis
  • ASIA PACIFIC - TURNAROUND CIGARETTES MARKETS
    • Chart 58. Country Analysis
  • INDIA - TAX INCREASES SPUR SWITCH TO CHEAPER PRODUCTS
    • Chart 59. Country Analysis
  • INDIA - DOOR CLOSES ON FDI?
    • Chart 60. Country Analysis
  • COMPETITIVE ENVIRONMENT - COMPANIES
    • Chart 61. Competitive Environment - Companies
  • ASIA PACIFIC CIGARETTES MARKET - STRATEGIC SUMMARY QS & AS
    • Chart 62. Competitive Environment - Companies
  • COMPANY SHARES OF THE ASIA PACIFIC MARKET
    • Chart 63. Competitive Environment - Companies
  • COMPANY SHARES AND COMPETITIVE SITUATION BY COUNTRY
    • Chart 64. Competitive Environment - Companies
  • COMPANY SHARES AND LEADING BRANDS BY COUNTRY
    • Chart 65. Competitive Environment - Companies
  • ASIA PACIFIC - MAIN CIGARETTES MARKETS BY LEADING COMPANY
    • Chart 66. Competitive Environment - Companies
  • PMI - STRATEGIC ANALYSIS - MARKET POSITIONING
    • Chart 67. Competitive Environment - Companies
  • PMI - STRATEGIC ANALYSIS - BRAND POSITIONING
    • Chart 68. Competitive Environment - Companies
  • BAT - STRATEGIC ANALYSIS - MARKET POSITIONING
    • Chart 69. Competitive Environment - Companies
  • BAT - STRATEGIC ANALYSIS - BRAND POSITIONING
    • Chart 70. Competitive Environment - Companies
  • JAPAN TOBACCO - STRATEGIC ANALYSIS - MARKET POSITIONING
    • Chart 71. Competitive Environment - Companies
  • JAPAN TOBACCO - STRATEGIC ANALYSIS - BRAND POSITIONING
    • Chart 72. Competitive Environment - Companies
  • IMPERIAL TOBACCO - STRATEGIC ANALYSIS - MARKET POSITIONING
    • Chart 73. Competitive Environment - Companies
  • IMPERIAL TOBACCO - STRATEGIC ANALYSIS - BRAND POSITIONING
    • Chart 74. Competitive Environment - Companies
  • REPORT DEFINITIONS
    • Chart 75. Report Definitions
  • DEFINITIONS
    • Chart 76. Report Definitions
Back to Top