株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

タイの鎮痛薬市場

Analgesics in Thailand

発行 Euromonitor International 商品コード 127687
出版日 ページ情報 英文 21 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=110.56円で換算しております。
Back to Top
タイの鎮痛薬市場 Analgesics in Thailand
出版日: 2019年10月17日 ページ情報: 英文 21 Pages
概要

都市部の多忙なライフスタイルに起因すると考えられる鎮痛薬の需要は依然として好調で、小売売上の前向きな成長につながっています。若年労働者はキャリア志向で時に残業を強いる競争の激しい職場に身を置いており、腰痛、肩の痛み、頭痛などのオフィスワーク特有の症状を訴えることがあります。

当レポートでは、タイの鎮痛薬市場を調査し、市場の概要、カテゴリー別の市場動向、市場規模の推移と予測、売上の推移、企業シェア、ブランドシェア、流通データ、競合情勢、主要企業の動向などをまとめています。

調査対象:全身鎮痛薬、局所鎮痛薬/麻酔薬

目次

見出し

見通し

鎮痛薬開発の機会

消費者の関心を引き付けるための新製品の発表

鎮痛薬の流通における潜在的革新

競合情勢

Thai Nakorn Patanaは中心的なブランドと商品ラインに焦点を当てる

Sanofi-Aventis ThailandがCSRに投資

Golden Cupはパッケージとブランド拡大を通してアイデンティティを確立

カテゴリデータ

エグゼクティブサマリー

消費者による医療およびメディカルツーリズムへの投資が市場を後押しする

消費者はセルフメディケーションへシフト

国際的企業がリードする

薬剤師/薬局が主導的だが、インターネット小売が勢いを増す

コンシューマーヘルスの積極的な勢いは維持される

付録

OTC医薬品の登録と分類

ビタミンとサプリメントの登録と分類

セルフメディケーション/セルフケアと予防医学

スイッチ医薬品

市場指標

市場データ

出典

目次
Product Code: CHTHan

Analgesics continued to record healthy current value growth in 2019. Among the drivers behind this growth are the increasingly hectic lifestyles being led by local consumers, particularly in cities. The young workforce is career-focused, particularly in a competitive work environment that encourages overtime. This can lead to office work syndromes, including backache, shoulder pains and headaches. The ageing population trend is another core consideration for producers of analgesics. Players are...

Euromonitor International's Analgesics in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2014-2018, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2023 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Systemic Analgesics, Topical Analgesics/Anaesthetic.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Analgesics market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Euromonitor International

October 2019

LIST OF CONTENTS AND TABLES

Headlines

Prospects

Analgesics Expected To Continue Growing

Introduction of New Products To Maintain Consumer Interest

Possible Expansion of Analgesics Distribution Thanks To Souvenir Trade

Competitive Landscape

Gsk Consumer Healthcare the New Leader in Analgesics

A Number of Brands Are Launching Ibuprofen in Soft Capsules

Golden Cup Targeting Tourists

Category Data

  • Table 1 Sales of Analgesics by Category: Value 2014-2019
  • Table 2 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 3 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2015-2019
  • Table 4 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2016-2019
  • Table 5 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
  • Table 6 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024

Executive Summary

Consumer Investment in Health and Medical Tourism Provide A Boost

Consumers Move Towards Self-medication

International Players Lead Consumer Health in Thailand

Health and Beauty Specialist Retailers Still Dominate, But Internet Retailing Is Growing

Consumer Health Expected To Continue Growing

Market Indicators

  • Table 7 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2014-2019
  • Table 8 Life Expectancy at Birth 2014-2019

Market Data

  • Table 9 Sales of Consumer Health by Category: Value 2014-2019
  • Table 10 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 11 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2015-2019
  • Table 12 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2016-2019
  • Table 13 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2014-2019
  • Table 14 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2019
  • Table 15 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024

Appendix

OTC Registration and Classification

Vitamins and Dietary Supplements Registration and Classification

Self-medication/self-care and Preventive Medicine

Switches

Definitions

Sources

    • Summary 1 Research Sources
Back to Top