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市場調査レポート

加工食品の日本市場

Packaged Food in Japan

発行 Euromonitor International 商品コード 117064
出版日 ページ情報 英文
即納可能
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加工食品の日本市場 Packaged Food in Japan
出版日: 2019年11月19日 ページ情報: 英文
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

出生率の低下による日本の人口の減少は、潜在的な数量の増加にマイナスの影響を与え、成熟した製品カテゴリーでは、加工食品メーカーが高価値の製品開発に集中しています。メーカーは、消費者による健康意識の高まりと利便性への強化に基づき、消費者の需要を形成する主要動向を活用する機会を有します。

当レポートでは、日本の加工食品市場について調査分析し、市場規模 (実績・予測) 、企業シェア、ブランドシェア、流通データを含め、成長部門、影響要因、競合環境、主要企業、5ヶ年予測について、体系的な情報を提供しています。

日本の加工食品市場 - 産業の概要

  • エグゼクティブサマリー
  • フードサービス
  • 市場データ
  • 情報源

食用油の日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

レディミールの日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

ソース・ドレッシング・調味料の日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

スープの日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

スイートスプレッドの日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

ベビーフードの日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

バター・スプレッドの日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

チーズの日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

乳飲料製品の日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

ヨーグルト・乳酸飲料の日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

その他の乳製品の日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

チョコレート菓子の日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

ガムの日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

砂糖菓子の日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

アイスクリーム・冷凍デザートの日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

セイボリースナックの日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

スイートビスケット・スナックバー・フルーツスナックの日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

ベイクド食品の日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

朝食用シリアルの日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

果実・野菜製品の日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

加工肉・水産食品の日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ

ライス・パスタ・麺類の日本市場:カテゴリー別分析

  • ヘッドライン
  • 見通し
  • 競合情勢
  • カテゴリー別データ
目次
Product Code: PKJP

The contraction of the Japanese population due to declining birth rates is exerting a negative impact on potential volume growth, encouraging packaged food manufacturers to focus on the development of higher-value products, particularly in mature product categories. In doing so, manufacturers have the opportunity to take advantage of the key trends shaping consumer demand in the market, particularly the growing influence of health-consciousness and the increasing emphasis on convenience.

Euromonitor International's‘Packaged Food in Japan report’ offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2014-2018, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2023 illustrate how the market is set to change.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Packaged Food market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY
  • Increasing emphasis on generating value through health and convenience
  • Media attention plays key role in shaping demand
  • Shifting character of demand has potential to destabilise competitive landscape
  • Consumers drawn to convenient shopping options
  • Focus on value generation in the forecast period
  • FOODSERVICE
  • Sales to Foodservice
  • Demographic trends shaping foodservice demand
  • Labour shortage boosts demand for convenience
  • Targeting rising inbound tourism
  • Consumer Foodservice
  • Demand for convenience boosting consumer foodservice
  • Health trend exerting a growing influence on consumer foodservice
  • Instagram places growing emphasis on visual appearance of food and drink in consumer foodservice

Category Data

  • Table 1 Foodservice Sales of Packaged Food by Category: Volume 2014-2019
  • Table 2 Foodservice Sales of Packaged Food by Category: % Volume Growth 2014-2019
  • Table 3 Forecast Foodservice Sales of Packaged Food by Category: Volume 2019-2024
  • Table 4 Forecast Foodservice Sales of Packaged Food by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • MARKET DATA
  • Table 5 Sales of Packaged Food by Category: Volume 2014-2019
  • Table 6 Sales of Packaged Food by Category: Value 2014-2019
  • Table 7 Sales of Packaged Food by Category: % Volume Growth 2014-2019
  • Table 8 Sales of Packaged Food by Category: % Value Growth 2014-2019
  • Table 9 GBO Company Shares of Packaged Food: % Value 2015-2019
  • Table 10 NBO Company Shares of Packaged Food: % Value 2015-2019
  • Table 11 LBN Brand Shares of Packaged Food: % Value 2016-2019
  • Table 12 Penetration of Private Label by Category: % Value 2014-2019
  • Table 13 Distribution of Packaged Food by Format: % Value 2014-2019
  • Table 14 Distribution of Packaged Food by Format and Category: % Value 2019
  • Table 15 Forecast Sales of Packaged Food by Category: Volume 2019-2024
  • Table 16 Forecast Sales of Packaged Food by Category: Value 2019-2024
  • Table 17 Forecast Sales of Packaged Food by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 18 Forecast Sales of Packaged Food by Category: % Value Growth 2019-2024
  • SOURCES
    • Summary 1 Research Sources