表紙:インドネシア:玩具とゲーム
市場調査レポート
商品コード
1010395

インドネシア:玩具とゲーム

Toys and Games in Indonesia

出版日: | 発行: Euromonitor International | ページ情報: 英文 33 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
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インドネシア:玩具とゲーム
出版日: 2021年05月31日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 33 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

インドネシアの玩具・ゲーム市場は、2020年、モバイルゲームが目覚ましい売上成長を示したことが主な要因となり、引き続き堅調に推移しました。COVID-19の流行により、2020年には多くの人が自宅で仕事をしたり、家庭学習をしたりするようになり、自宅で過ごす時間の増加に対応した娯楽が求められ、特にモバイルゲームが注目されました。

当レポートは、インドネシアの玩具とゲーム市場について調査しており、市場規模や予測、2016年から2020年の最新の小売販売データ、新製品の開発、流通、価格の問題など、市場に影響を与える主な要因の戦略的分析などの情報を提供しています。

製品の範囲:従来型玩具とゲーム、ビデオゲーム

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

  • COVID-19による玩具およびゲームへの影響
  • COVID-19による国別の影響
  • 企業の対応
  • 小売業のシフト
  • 玩具とゲームの今後

市場データ

世界のマクロ経済環境

世界の業界環境

免責事項

情報源

インドネシアの従来型玩具とゲーム

主要データの発見

2020年の影響

  • 従来型玩具・ゲームのCOVID-19危機による経済的影響
  • 最大のチャネルであり続けている従来型玩具・ゲーム店、Eコマースの幅広い拡大
  • MattelとHasbroのトップ維持とシェアの縮小

回復と機会

  • 従来型玩具・ゲームの回復予測
  • 脅威となるモバイルゲームの拡大
  • 引き続き最大のカテゴリーとなる建設

カテゴリーデータ

インドネシアのビデオゲーム

主要データの発見

2020年の影響

  • COVID-19危機の間における消費者のモバイルゲーム利用
  • 安価なモバイル機器によるモバイルゲームの消費者層の拡大
  • ハードウェアにおけるNintendoのさらなるリード、モバイルゲームにおけるGarenaの強みの発揮

回復と機会

  • 今後の高い成長の見込み
  • スマートフォンの普及拡大によるモバイルゲームの成長
  • 新型ゲーム機によるビデオハードの継続的な高い成長

カテゴリーデータ

目次
Product Code: TGID

Overall, toys and games enjoyed another robust performance in the Indonesian market in 2020, largely due to the impressive value growth posted by mobile games, the largest contributor to toys and games value sales. As a result of the COVID-19 pandemic, many people worked at home and engaged in home-schooling in 2020. Consequently, they looked for forms of entertainment compatible with the increased amount of time they were spending at home, especially mobile games. The increasing use of smartpho...

Euromonitor International's Toys and Games in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2016-2020, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2025 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Toys and Games market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • COVID-19 impact on toys and games
  • COVID-19 country impact
  • Company response
  • Retailing shift
  • What next for toys and games?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Toys and Games by Category: Value 2015-2020
  • Table 2 Sales of Toys and Games by Category: % Value Growth 2015-2020
  • Table 3 NBO Company Shares of Toys and Games: % Value 2016-2020
  • Table 4 LBN Brand Shares of Toys and Games: % Value 2017-2020
  • Table 5 Distribution of Toys and Games by Format: % Value 2015-2020
  • Table 6 Forecast Sales of Toys and Games by Category: Value 2020-2025
  • Table 7 Forecast Sales of Toys and Games by Category: % Value Growth 2020-2025

GLOBAL MACROECONOMIC ENVIRONMENT

GLOBAL INDUSTRY ENVIRONMENT

DISCLAIMER

SOURCES

    • Summary 1 Research Sources

TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2020 IMPACT

  • Traditional toys and games suffers from economic impact of COVID-19 crisis
  • Traditional toys and games stores remains the largest channel, while e-commerce expands strongly
  • Mattel and Hasbro retain lead but continue to lose share

RECOVERY AND OPPORTUNITIES

  • Traditional toys and games expected to bounce back
  • Threat from expansion of mobile games
  • Construction to remain the largest category

CATEGORY DATA

  • Table 8 Sales of Traditional Toys and Games by Category: Value 2015-2020
  • Table 9 Sales of Traditional Toys and Games by Category: % Value Growth 2015-2020
  • Table 10 Sales of Traditional Toys and Games by Licensed vs Non-Licensed: % Value 2015-2020
  • Table 11 NBO Company Shares of Traditional Toys and Games: % Value 2016-2020
  • Table 12 LBN Brand Shares of Traditional Toys and Games: % Value 2017-2020
  • Table 13 Distribution of Traditional Toys and Games by Format: % Value 2015-2020
  • Table 14 Forecast Sales of Traditional Toys and Games by Category: Value 2020-2025
  • Table 15 Forecast Sales of Traditional Toys and Games by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 16 Forecast Sales of Traditional Toys and Games by Licensed vs Non-Licensed: % Value 2020-2025

VIDEO GAMES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2020 IMPACT

  • Consumers turn to mobile games during the COVID-19 crisis
  • Cheaper mobile devices expand consumer base for mobile games
  • Nintendo pulls further ahead in hardware, while Garena benefits from strength in mobile games

RECOVERY AND OPPORTUNITIES

  • Continued strong growth expected
  • Deepening penetration of smartphones to support mobile games expansion
  • New consoles support ongoing strong growth in video hardware

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Video Games by Category: Value 2015-2020
  • Table 18 Sales of Video Games by Category: % Value Growth 2015-2020
  • Table 19 NBO Company Shares of Video Games: % Value 2016-2020
  • Table 20 LBN Brand Shares of Video Games: % Value 2017-2020
  • Table 21 NBO Company Shares of Video Games Hardware: % Value 2016-2020
  • Table 22 LBN Brand Shares of Video Games Hardware: % Value 2017-2020
  • Table 23 NBO Company Shares of Video Games Software: % Value 2016-2020
  • Table 24 Distribution of Video Games by Format: % Value 2015-2020
  • Table 25 Distribution of Video Games Hardware by Format: % Value 2015-2020
  • Table 26 Distribution of Video Games Software by Format: % Value 2015-2020
  • Table 27 Distribution of Video Games Software (Physical) by Format: % Value 2015-2020
  • Table 28 Distribution of Video Games Software (Digital) by Format: % Value 2015-2020
  • Table 29 Forecast Sales of Video Games by Category: Value 2020-2025
  • Table 30 Forecast Sales of Video Games by Category: % Value Growth 2020-2025