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市場調査レポート

日本のゲームメーカーとゲーム市場:スマートフォンゲームによる破壊

Japan's Game Makers and Markets: Disruption by Smartphone Games, Smartphone Games Disrupt Japan's Traditional Game Industry

発行 Eurotechnology Japan KK 商品コード 79729
出版日 ページ情報 英文 398 Pages, 141 Figures, 95 Photos, 98 Tables
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.42円で換算しております。
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日本のゲームメーカーとゲーム市場:スマートフォンゲームによる破壊 Japan's Game Makers and Markets: Disruption by Smartphone Games, Smartphone Games Disrupt Japan's Traditional Game Industry
出版日: 2015年06月21日 ページ情報: 英文 398 Pages, 141 Figures, 95 Photos, 98 Tables
概要

日本のゲームメーカーは、世界的なゲームのジャンル、プラットフォーム、キャラクターの多くを作成しており、その規模は500億米ドルの産業部門となっています。

当レポートでは、日本のゲーム市場とゲームメーカーについて分析し、産業の概要、市場規模、セグメント別の分析、日本のゲーム市場における既存企業の詳細な概要、および新興企業の概要などをまとめ、お届けいたします。

目次

  • エグゼクティブサマリー:日本のゲームメーカー・市場
  • 日本のゲーム市場と世界の他の国々との比較
  • 日本のゲーム産業の構造と概要
    • ゲームプラットフォーム区分
    • ゲーム産業情勢:地域概要
    • ゲーム市場区分:アーケードゲーム、ビデオゲームハードウェア、ビデオゲームソフトウェア、オンラインゲーム、携帯電話ゲーム、グラフィック:1996年以降の定量データ
    • ゲーム市場区分:ビデオゲームソフトウェア、オンラインゲーム、携帯電話ゲーム、グラフィック:1996年以降の定量データ
  • ハードウェア:アーケードゲーム
    • 日本のゲーム市場のハードウェア区分
    • アーケードゲーム
    • アーケードゲーム市場
    • 東京のセガゲームセンター
    • コナミのBEMANIシリーズ
  • クレーンゲーム、UFOキャッチャーゲーム
  • ゲームマシンのロケーション、日本のアーケードゲームセンター市場の市場規模推計
  • ハードウェア:ゲーム機
    • ビデオゲームハードウェア区分:市場規模
    • ゲーム機の世代:第1世代、第2世代、ビデオゲームクラッシュ、第3世代、第4世代、第5世代、第6世代、第7世代、第8世代
    • ビデオゲームプラットフォームの世代
    • 第7世代の概要
    • 「フルハイビジョン」ゲーム vs. Wii EDTV
    • 第8世代ゲーム機
    • Wii、PS3、XBox360の世界における売上、ほか
  • 日本のゲームソフトウェア市場概要
  • 日本の既存ゲームソフトウェア・ビデオゲームメーカー
    • ビデオソフトウェアの概要、統合、主要企業のリスト、ビデオゲームソフトウェア区分の財務分析
    • 日本のビデオゲームソフトウェア市場の流通:オンラインゲーム、スマートフォンゲームおよびニューカマー:財務分析および破壊の照明
    • ビデオゲーム企業の分析
      • セガサミー
      • バンダイナムコ
      • コナミ、ハドソン
      • タカラトミー
      • スクエアエニックス (タイトー含む)
      • カプコン
      • コーエーテクモホールディングス
  • 日本の新興ゲーム企業、オンラインゲーム企業およびスマートフォンゲーム企業
    • 東京証券取引所に上場している25社
    • オンライン・スマートフォンゲーム企業の分析
      • ガンホーオンラインエンターテインメント
      • コロプラ
      • DeNA
      • GREE
      • LINE
      • スマートフォンゲーム企業の上場25社の議論
      • 比較:Electronic Arts (EA) と Electronic Arts Japan
  • ビデオゲームオペレーションおよび歴史の概要
  • パチンコ・パチスロ:産業概要、市場規模推計、歴史
  • 日本のカジノ法:日本におけるカジノゲームの発展状況
  • サマリー

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

Japanese companies have created many of the global game genres, platforms and characters, and represent a US$ 50 billion industry sector - far higher still if Pachinko and Pachislot are included.

With consumer focus shifting from dedicated game platforms such as Nintendo's Wii or DS, Sony's Playstation or Microsoft's Xbox to applications or online games on smartphones, Japan's traditional game companies are facing unprecedented disruption, as shown in the figure above: three representative new game companies combined exceed all traditional game companies in operating income.

Most established game companies, including Nintendo and SONY, see an erosion of business, while at the same time new a large number of new game industry startups are rapidly growing and filling the space vacated by traditional game companies.

This report presents a detailed overview of Japan's traditional game sector, as well as an overview of some of the new emerging players in Japan's game sector.

SAMPLE

Japan's new game companies net income

Table of Contents

  • Executive Summary: Japan's game makers and markets
  • Japan's game markets compared to the rest of the world
  • Japan's game industry structure and overview
    • Game platform segmentation
    • Game industry landscape - graphical overview
    • Game market segmentation: arcade games, video game hardware, video game software, online games, mobile phone games, graphics: quantitative data since 1996
    • Game market segmentation: video game software, online games, mobile phone games, graphics: quantitative data since 1996
    • Game market segmentation: arcade games, video game hardware, video game software, online games, mobile phone games, graphics: quantitative market size data since 1996
  • Hardware: arcade games
    • hardware segments of Japan's game markets
    • arcade games
    • arcade game markets
    • sega game arcades in Tokyo
    • Konami's Benami series
      • Beatmania
      • Dance Dance Revolution (DDR)
      • Drummania (DM)
      • Guitarfreaks (GF)
  • Crane games, UFO catcher games
  • Game machine locations, estimation of market size of Japan's arcade game center market
  • Hardware: game consoles
    • video game hardware sectors: market size since 1996
    • console generations
    • video game platform generations: 1st, 2nd, video game crash, 3rd, 4th, 5th, 6th, 7th, 8th
    • 7th generation overview
    • “full high definition” gaming vs Wii EDTV
    • 8th generation consoles
    • global sales of Wii, PS3, XBOX360
    • Mii's and avatars
    • Wii (code name: Revolution)
    • creator Shigero Miyamoto's philosophy and strategy
    • controller paradigm shift
    • Wii control system: Wii-remote and Nunchuk
    • top selling games
    • PS3, PS4
    • XBOX, XBOX 360 in Japan
    • XBOX 360 Japan launch on Dec 10, 2005, and promotion
    • paradigm shift: Wii vs Xbox vs SONY PSP
    • handheld game platforms, 7th generation
    • DS vs DSI vs PSP, comparison, global sales
    • Japan's two remaining console platform companies, financial comparison
      • Nintendo
      • Sony Computer Entertainment (SCE)
  • Japan's Game software markets overview
  • Japan's established game software and video game makers
    • video software overview, consolidation, list of major companies, financial analysis of the video game software sector
    • disruption of Japan's video game software market by online games, smartphone games, and newcomers: financial analysis and demonstration of the disruption
    • Analysis of video game companies:
      • Sega Sammy Holdings
      • Bandai Namco Holdings
      • Konami (including Konami Gaming Japan KK in preparation of the expected Japanese Casino Gaming laws enabling Casinos in Japan), Hudson
      • Takara Tomy
      • Square Enix, including Taito
      • Capcom
      • KOEI Tecmo Holdings, Koei, Tecmo
  • Japan's new game companies, online game companies, and smartphone game companies
    • 25 public companies, listed on the Tokyo Stock Exchange
    • Analysis of online, smartphone game companies:
      • Gungho Online Entertainment
      • Colopl
      • DeNA
      • GREE
      • LINE
      • discussions of 24 publicly listed Japanese smart phone game companies
      • For comparison: Electronic Arts (EA) and Electronic Arts Japan
  • Video game generations and historic overview
  • Pachinko and Pachislot, industry overview and estimations or market size, and history
  • Rating organizations: including Computer Entertainment Rating Organization, Ethics Organization of Computer Software
  • Casino Law of Japan, situation of the development of Casino gaming in Japan
  • Summary
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